Båda skärmarna svarta och ingen respons på något av alla sätt att starta om bilen (hålla rullhjulen olika länge, med eller utan bromspedal, med eller utan övre knapparna på ratten). Framlucka, baklucka, handskfack och fönsterhissar funkar, däremot inte USB-uttag, vindrutetorkare eller varningsblinkers

Supporten får inte kontakt med bilen (föga förvånande) och rekommenderar att jag bogserar den till SC (30 mil) trots att garantin gått ut.
Startkablar på elektroderna bakom noskonen väcker skärmarna en stund. Lagom länge för att de ska hinna visa alla felmeddelanden – ungefär som de gör på youtube när 12V-batteriet havererar. Därefter dör skärmarna igen.
Så, forumet, check my thinking...
Jag gissar att det är 12V-batteriet som behöver bytas.
Jag är inte sugen på att lämna det till SC pga långt avstånd, extra kostnader, covid-19 i storstäder, ingen lånebil mm. Jag är mer inne på att försöka byta batteriet själv. Kruxet verkar vara att få tag på ett som passar.
Min idé är att ta loss batteriet och åka med en lånad bil till affärer som säljer bilbatterier, jämföra med vad som finns i lager och hoppas att jag har tur. Är det någon som vågar gissa kring sannolikheten att det är en bra idé? Eller tipsa om var jag ska leta i Örebro, Skövde, Karlskoga eller orter däremellan.
Alternativet är att beställa ett nytt från SC och be dem skicka det, men vem vet vilka leveranstider de har?
Jag vill inte beställa något från tredje part utan att vara 100% säker på att inte polerna sitter på fel ställen eller liknande.
Har någon annan varit i samma sits och kan ge några råd?