default skrev:OTP skrev:Nån som åker freeride e-xc? Slog till på en för någon månad sedan. Fantastiskt roligt!
Skriv gärna lite mer om vad du tycker. Jag håller själv på att vela fram och tillbaka. Jag vill köpa något att motionera på och kollar även på lite lättare/enklare modeller. Jag har aldrig haft cross eller enduro men väl offroadcyklar och dom var avskräckande tunga. Vill ha något agilt och lätthanterat. Dels för att det är smidigt men också för jag inte är 20 längre och jag inbillar mig att det blir mindre och färre skador på en lättare hoj

Jag har tillgång till mark och grävare så jag kan skapa en motionsslinga som passar hojen. Med det sagt har jag kollegor som testat e-xc och varit helt lyriska
Kul att du är intresserad! Jag har haft den i en månad och är riktigt nöjd med den. Jag är total nybörjare på detta. Jag agerade på en livslång dröm om cross/enduro, så här närmare 40-års åldern kallar många i min närhet det för 40-årskris

det började med att jag tittade på en Oset 24 men fick syn på denna å de körde bra kampanj på den.
Jag har inte så mycket att jämföra med men det är ju galet lätt att komma igång med. Hojen påminner väl om en 250 freeride men något nättare. Den beskrivs ju som en perfekt nybörjarhoj, vissa säger att den hamnar in mellan trial och enduro så det borde väl vittna om att den är lite mer lätthanterlig kanske? Jag är som sagt helt ny på detta och har med enkelhet gett mig ut i skogen på både stigar och grusvägar med en barnsligt leende på läpparna.
Jag har ju med det nya batteriet och kanköra i ca 2 h. Jag kör mestadels på läge 2 och rätt försiktig så det förklarar väl att batteriet klara sig såpass länge. Det bästa är att när man kommer hem är det bara att tvätta av den och ladda den. Så mer tid till att åka än att fixa med filter och oljebyten. Sånt har jag varken intresse eller tid för.
Hade jag haft förutsättningar som du med möjlighet att köra hemmavid så hade jag kört flera gånger i veckan

så bara att slå till!