Autopilot: vad göra på motorvägen?
Moderator: Redaktion
Autopilot: vad göra på motorvägen?
Förslag på roliga saker?
* vinka med båda händerna en längre stund?
* händerna bakom nacken
* Borsta tänderna
* Kamma håret
* Sminka sig
?
* vinka med båda händerna en längre stund?
* händerna bakom nacken
* Borsta tänderna
* Kamma håret
* Sminka sig
?
Totally Ludicrous Tesla! P85DL, all utrustning, folierad blåmetallic.
- Oppfinnarn
- Teslaägare
Re: Autopilot: vad göra på motorvägen?
Sätta sig i baksätet eller passagerarsätet .... 

#Oppfinnarn went Electric 2015-10-02.... Blå Model S 70D samt ytterligare en Modell S 75D inköpt 2018-09-28 ... och efter mer än 32000 mil med elbil, varför bara ha två Tesla Model S... när man kan ha tre, så det blev en Model S AWD 2023-12-22
....

Tycker du ska sminka dig.
Jag håller mig till att borsta tänderna..
Jag brukar ibland hålla händerna bakom nacken eller sitta med armarna i kors och styra med benet.
Gör ett mest för att jävlas med folk när jag har nån i baksätet, för dom ser inte att jag har benet på ratten.
Jag håller mig till att borsta tänderna..
Jag brukar ibland hålla händerna bakom nacken eller sitta med armarna i kors och styra med benet.

Gör ett mest för att jävlas med folk när jag har nån i baksätet, för dom ser inte att jag har benet på ratten.
Imse vimse spindel..
Senast redigerad av Jonnen, redigerad totalt 1 gånger.
Jag vet vad Tibor tänker...
-
[Filtypen gif har inaktiverats och kan inte längre visas.]
Senast redigerad av hybris, redigerad totalt 1 gånger.
Den är ju helt klockren!!! Bästa förslaget!!!ted skrev:Dockteater!
En anledning att skippa konsolen!Oppfinnarn skrev:Sätta sig i baksätet eller passagerarsätet ....

Fast med seriösa hatten på tror jag inte man kan flytta sig från förarsäten till annan plats! Bilen har ju sensorer i sätet. Skulle gissa att bilen går in i warning mode och stannar bilen? Intressant nerdig fråga...
Slog mig också. Bara en tidsfråga innan någon testar och lägger upp en film. (Känns som att filmsnuttarna som läggs upp blir successivt mer vågade. Körning på en otraffikerad motorväg ger inga views längre.)
Skickat från min iPhone med Tapatalk
Skickat från min iPhone med Tapatalk
Model Y (Tidigare Model S 100D, Model S 85)
- Oppfinnarn
- Teslaägare
Ja vad händer då? Hur mycket måste man väga för att sätet skall tro någon sitter där? Så här i Halloweentider, räcker en stor pumpa t.ex? Lite kul att sätta en Halloweenpumpa på en pinne och sedan sitta i baksätet (ev med ngn pinna att pilla på blinkers för att kunna köra om) och vinka till medtrafikanternahybris skrev:En anledning att skippa konsolen!Oppfinnarn skrev:Sätta sig i baksätet eller passagerarsätet ....
Fast med seriösa hatten på tror jag inte man kan flytta sig från förarsäten till annan plats! Bilen har ju sensorer i sätet. Skulle gissa att bilen går in i warning mode och stannar bilen? Intressant nerdig fråga...

#Oppfinnarn went Electric 2015-10-02.... Blå Model S 70D samt ytterligare en Modell S 75D inköpt 2018-09-28 ... och efter mer än 32000 mil med elbil, varför bara ha två Tesla Model S... när man kan ha tre, så det blev en Model S AWD 2023-12-22
....

Lägg en sandsäck på sätethybris skrev:En anledning att skippa konsolen!Oppfinnarn skrev:Sätta sig i baksätet eller passagerarsätet ....
Överta företagsleasing av min Model S Performance 100 Ludicrous:
https://teslaclubsweden.se/forum/viewtopic.php?f=21&t=20318
https://teslaclubsweden.se/forum/viewtopic.php?f=21&t=20318
- lator
- Teslaägare
Hmm, jag vet inte vad som händer i motorvägsfart men i låg fart blev det tvärstopp och ett besök uppe vid vindrutan...Oppfinnarn skrev:Sätta sig i baksätet eller passagerarsätet ....

Efter många år åker jag nu Tesla Model S. En naturlig följd av EV Centers många Tesla reparationer. 

- TiborBlomhall
- Referralkod: ts.la/tibor72449
Jag skulle skrivit nåt snuskigt... men sen tog jag på mig moderator-hatten och censurerade mig själv

Sjuka hjärnor tänker lika...TiborBlomhall skrev:Jag skulle skrivit nåt snuskigt... men sen tog jag på mig moderator-hatten och censurerade mig själv![]()
![]()
Fast hey jag ser det som möjligheter... Framsäte, baksäte, trunk, frunk etc...

110 km/h klubben anyone? Tonade rutor blir mer viktiga insåg jag nu...
Pratar givetvis om dockteater!
- TiborBlomhall
- Referralkod: ts.la/tibor72449
Frunken?! Du är mer sjuk än jag troddehybris skrev:Sjuka hjärnor tänker lika...TiborBlomhall skrev:Jag skulle skrivit nåt snuskigt... men sen tog jag på mig moderator-hatten och censurerade mig själv![]()
![]()

Tänk dockteater i frunken i 110 km/h! Damn!
Frunken? På en D-bil? Mr. Rubber Band Man?TiborBlomhall skrev:Frunken?! Du är mer sjuk än jag troddehybris skrev:Sjuka hjärnor tänker lika...TiborBlomhall skrev:Jag skulle skrivit nåt snuskigt... men sen tog jag på mig moderator-hatten och censurerade mig själv![]()
![]()
Model 3-24/Polestar 3-24
Tidigare elbilar: Porsche Taycan CT-22/BMW i4 M50-22/Fisker Ocean-23/Model 3-22/Polestar 2 BST-23/Model YP-22/Ioniq 5-22/Polestar 2-21/Jaguar i-Pace-19/Hyundai Kona electric-19/VW eGolf-18/Model S 75D-17/Model S 85-14/VW eGolf-14
Tidigare elbilar: Porsche Taycan CT-22/BMW i4 M50-22/Fisker Ocean-23/Model 3-22/Polestar 2 BST-23/Model YP-22/Ioniq 5-22/Polestar 2-21/Jaguar i-Pace-19/Hyundai Kona electric-19/VW eGolf-18/Model S 75D-17/Model S 85-14/VW eGolf-14
Oppfinnarn skrev:
Ja vad händer då? Hur mycket måste man väga för att sätet skall tro någon sitter där?
Martinen skrev:Oppfinnarn skrev:
Ja vad händer då? Hur mycket måste man väga för att sätet skall tro någon sitter där?

Breaking bad?Martinen skrev:Oppfinnarn skrev:

- Franz
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/franz9414
- Kontakt:
Ok. Jag kan verkligen inte rekommendera följande med tanke på att det är direkt farligt utan måste till och med starkt avråda från det...
En väldigt vanlig händelse när jag kör på motorvägen är dock följande:
En lite mer påkostad bil (om man ignorerar Teslans pris då) såsom kanske en lite bättre Audi, BMW eller Volvo kör i lite högre fart och vill köra om mig. Med ungefär 90% sannolikhet kommer antingen föraren eller passageraren att titta till höger för att kolla på min bil och då är det ju mer eller mindre oundvikligt att de ser även mig. Tänk dock ifall jag lagom tills bilen passerar böjer mig ner så att de inte ser mig
. Det måste vara hur läskigt som helst...
Nu förstår jag att vissa här är av uppfattningen att de aldrig blir omkörda på motorvägen. En snäppet farligare variant är då att först slå på back-kameran och sedan huka sig ner för att därefter köra om väl valda bilar.
Nämnde jag att det hela är farligt och att jag starkt avråder från det hela?
En väldigt vanlig händelse när jag kör på motorvägen är dock följande:
En lite mer påkostad bil (om man ignorerar Teslans pris då) såsom kanske en lite bättre Audi, BMW eller Volvo kör i lite högre fart och vill köra om mig. Med ungefär 90% sannolikhet kommer antingen föraren eller passageraren att titta till höger för att kolla på min bil och då är det ju mer eller mindre oundvikligt att de ser även mig. Tänk dock ifall jag lagom tills bilen passerar böjer mig ner så att de inte ser mig

Nu förstår jag att vissa här är av uppfattningen att de aldrig blir omkörda på motorvägen. En snäppet farligare variant är då att först slå på back-kameran och sedan huka sig ner för att därefter köra om väl valda bilar.
Nämnde jag att det hela är farligt och att jag starkt avråder från det hela?
Driver sajten Car.info
Hur fungerar det här med att använda blinkersen för omkörning för de medlemmar här som har tappat bort sina? Kan det inte kära om med AP då?Oppfinnarn skrev:Ja vad händer då? Hur mycket måste man väga för att sätet skall tro någon sitter där? Så här i Halloweentider, räcker en stor pumpa t.ex? Lite kul att sätta en Halloweenpumpa på en pinne och sedan sitta i baksätet (ev med ngn pinna att pilla på blinkers för att kunna köra om) och vinka till medtrafikanternahybris skrev:En anledning att skippa konsolen!Oppfinnarn skrev:Sätta sig i baksätet eller passagerarsätet ....
Model S Plaid
Model 3 LR AWD Vit
Model 3 LR RWD Svart. SÅLD
Första Svenskägda Model 3 Blå med svart inredning och de fula hjulen och AP. SÅLD
Model S 85D Matt blå SÅLD
För rabatt på model S o X kan ni prova att twittra Elon, tala om hur det gick.
Model 3 LR AWD Vit
Första Svenskägda Model 3 Blå med svart inredning och de fula hjulen och AP. SÅLD
Om man är ensam kan ju i varje fall komma med i 1000 klubben på TCS. Kanske till och med 10.000 klubben.hybris skrev:Sjuka hjärnor tänker lika...TiborBlomhall skrev:Jag skulle skrivit nåt snuskigt... men sen tog jag på mig moderator-hatten och censurerade mig själv![]()
![]()
Pratar givetvis om dockteater!
Model S Plaid
Model 3 LR AWD Vit
Model 3 LR AWD Vit
Om man, som jag, har tonade bakrutor på bilen så kan man dessutom hoppa runt lite i bilen utan att bilister bakom upptäcker detta.Franz skrev:Tänk dock ifall jag lagom tills bilen passerar böjer mig ner så att de inte ser mig. Det måste vara hur läskigt som helst...
En utveckling av din exempellöst goda rekommendation till nya teslaägare med autopilot, är därför att man först saboterar för en bilist som är på väg att köra om dig på motorvägen genom att plötsligt gå ut i omkörningsfilen och spärra den andre bilisten.
Därefter bromsar man ner kraftigt så att den omkörande bilisten blir riktigt riktigt förbannad.
Sedan låter man autopiloten byta till högerfil, samtidigt som man kvickt hoppar bak i baksätet och hämtar ett blodigt människoskelett i plast (skala 1:1) med två blodiga ögon som stirrar rakt ut åt vänster genom sidofönstret. Detta placerar man i förarsätet samtidigt som man gömmer sig i baksätet.
Den andre bilisten är nu så uppretad att vederbörande kommer köra om dig aggressivt och blänga in i din sidoruta, där det sitter ett blodigt skelett och blänger tillbaka.
Fångar man den bilistens reaktion på kamera, har man dessutom bra material till kvalitets-tvprogram såsom "Agnetas Nyårskarameller".
Model X 90D
Model 3 SR+
Mitsubishi i-MiEV
Lyssna på podcasten Bilar med sladd - Nordens största miljö- och elbilspodcast! https://www.bilarmedsladd.se.
Sponsra resebloggandet och poddandet när du skaffar Tibber: https://invite.tibber.com/pk8ybxoa.
Model 3 SR+
Mitsubishi i-MiEV
Lyssna på podcasten Bilar med sladd - Nordens största miljö- och elbilspodcast! https://www.bilarmedsladd.se.
Sponsra resebloggandet och poddandet när du skaffar Tibber: https://invite.tibber.com/pk8ybxoa.