Hemnyckel i bilen, bilkortet tillsammans med körkort och betalkort med några sedlar vikta runt rakt ner i byxfickan, "à la american". Även kallat turistknepet då det är svårare för en ficktjuv att fiska upp sedlar och kort ur en framficka på jeansen än vad det är att norpa en "skoliosare" ur bakfickan.pejvic skrev:Jag brukar ha mina hemnycklar i bilen om den är med. För killar är ju allttsånthär svårare då man inte har någon väska. Var förvarar ni plånböckerna då ni som har sådana?
Äntligen! Men hur gör man....
Moderator: Redaktion
Re: Äntligen! Men hur gör man....
Hehe... precis, och det är också därför jag inte gjort det.Marsa skrev:BTW, inte en jättebra idé att lägga ut bilder på sina nycklar på nätet...Jerker skrev:Jag citerar mig själv från igår. Hur gör ni med era husnycklar? Har ni inte alltid dem med er?
(F.ö. har jag inte heller någonsin blivit av med ett bankkort)
Jerker skrev:Jag har gjort så att jag har ett etui som är avskärmat och med nyckelring. Där har jag nyckelkort och husnycklar. Då har jag alltid det med mig.

förr kunde man inte köra tesla, så nä!pejvic skrev:Allt var bättre förr.
Allt var definitivt inte bättre förr. Tyvärr har ju förbättringar på en del områden gått parallellt med försämringar på andra, så det är inte så enkelt.M3apan skrev:förr kunde man inte köra tesla, så nä!pejvic skrev:Allt var bättre förr.
- Bjelke
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/mikael1178
Precis så jag gör också (sommartid iaf)Rubiks skrev:Hemnyckel i bilen, bilkortet tillsammans med körkort och betalkort med några sedlar vikta runt rakt ner i byxfickan, "à la american". Även kallat turistknepet då det är svårare för en ficktjuv att fiska upp sedlar och kort ur en framficka på jeansen än vad det är att norpa en "skoliosare" ur bakfickan.pejvic skrev:Jag brukar ha mina hemnycklar i bilen om den är med. För killar är ju allttsånthär svårare då man inte har någon väska. Var förvarar ni plånböckerna då ni som har sådana?

Bakfickorna ska alltid vara tomma iaf. Detsamma gäller sidofickorna på jackan, där kan man ha Lypsyl och liknande...
S85-14 AP1 Såld
S75D-18
SP100D-19
S75D-18
SP100D-19