Använd Sentry Mode!

Här diskuterar vi frågor som berör flera av Teslas produkter.

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
R2D2
Teslaägare

Använd Sentry Mode!

Inlägg av R2D2 »

Använder alltid Sentry Mode, förutom igår då jag glömde det... Då tyckte någon att det passade bra att skrapa fram och tillbaka längst bak på ena bakdörren #skottpengar
IMG_20200306_163812.jpg
IMG_20200306_174412.jpg
Model 3 LR AWD Solid Black AP 2019
Model Y LR AWD Solid Black AP 2022
Användarvisningsbild
taliz
Teslaägare

Re: Använd Sentry Mode!

Inlägg av taliz »

Trist!
Du vet att du kan sätta så det alltid startar va?
https://youtu.be/6RhYY_4Wzls - the price of gas

Perfect is the enemy of good.

Time is the coin of your life. You spend it. Do not allow others to spend it for you.
Användarvisningsbild
Legato
Teslaägare

Inlägg av Legato »

R2D2 skrev:
Använder alltid Sentry Mode, förutom igår då jag glömde det... Då tyckte någon att det passade bra att skrapa fram och tillbaka längst bak på ena bakdörren #skottpengar
Usch vad tråkigt. På bilderna (även om det är lite svårt att se) så tycker jag dock det ser polerbart ut? Är det så så är det ju bra mycket mindre dyrt och omständligt än om det måste lackas om iaf.
https://evexperten.se

Ägt ca 30 elbilar genom åren varav nära 20 Teslor.

Bilar som just nu används:
Model 3 Performance - 2024
EV 9 GT-Line - 2024
RS E-Tron GT - 2022
e-Expert - 2021
Användarvisningsbild
R2D2
Teslaägare

Inlägg av R2D2 »

Yes, har alltid på det förutom när jag parkerar hemma. Därför har jag inte på det per automatik.
Ska försöka polera bort det om det går, annars blir det att lacka om skiten tyvärr.
Blev nästan mest irriterand på mig själv eftersom jag glömde Sentry Mode.
Användarvisningsbild
Bjelke
Teslaägare
Referralkod: ts.la/mikael1178

Inlägg av Bjelke »

Extremt vidrigt beteende :evil:
S85-14 AP1 Såld
S75D-18
SP100D-19
Användarvisningsbild
Xeik
Teslaägare

Inlägg av Xeik »

R2D2 skrev:
Yes, har alltid på det förutom när jag parkerar hemma. Därför har jag inte på det per automatik.
Ska försöka polera bort det om det går, annars blir det att lacka om skiten tyvärr.
Fast det är ju just då som du kan ha det inställt så. Att det alltid går igång, förutom hemma.
Trist som attan för övrigt...
Användarvisningsbild
LarsL
Teslaägare
Referralkod: ts.la/lars74032

Inlägg av LarsL »

R2D2 skrev:
Men det går att ha SentryMode på automatik med undantag för hemmet, arbetet och ”favoriter” om man vill. Då behöver man inte komma ihåg att aktivera det varje gång man parkerar.
Användarvisningsbild
R2D2
Teslaägare

Inlägg av R2D2 »

LarsL skrev:
R2D2 skrev:
Men det går att ha SentryMode på automatik med undantag för hemmet, arbetet och ”favoriter” om man vill. Då behöver man inte komma ihåg att aktivera det varje gång man parkerar.

Den detaljen har jag missat... Ska ställa in det direkt! :)
Användarvisningsbild
jpetters
Teslaägare

Använd Sentry Mode!

Inlägg av jpetters »

Sentry Mode är helt suveränt. Jag sparade in självrisken i somras när en tysk backade in i min bil på SuC och smet. Men Sentry dokumenterade fint och han fick betala.
Model S: Plaid, Deep Blue
Model X: 100D, Silver Metallic, 7-sits, HW3, all inclusive
Såld: SP100DL, Pearl white, CD, 21" Black Arachnid
Såld: SP90D, folierad mörkblå + chrome delete
Såld: SP85+ classic
Såld: SP85+ med AP1
http://---
Användarvisningsbild
greenstreet
Teslaägare

Inlägg av greenstreet »

Lider med dig! Finns få saker som för mig är så oförståeliga och provocerande. Betala massvis med pengar i självrisk för någon annans idioti som de knappast kan få ut någonting av...

När min förra bil blev utsatt tror jag självrisken var 12000 plus moms. Inte direkt kaffepengar. En kort men riktigt djup repa över två paneler. Då fick jag nästan mer valuta för pengarna gången innan det då någon repade varenda panel på hela bilen förutom taket.

Hoppas det går att polera bort och den skyldige trillar och slår sig.
2020 Model S LR - Midnight Silver
Användarvisningsbild
e5m1r
Teslaägare
Kontakt:

Inlägg av e5m1r »

greenstreet skrev:
Lider med dig! Finns få saker som för mig är så oförståeliga och provocerande. Betala massvis med pengar i självrisk för någon annans idioti som de knappast kan få ut någonting av...

När min förra bil blev utsatt tror jag självrisken var 12000 plus moms. Inte direkt kaffepengar. En kort men riktigt djup repa över två paneler. Då fick jag nästan mer valuta för pengarna gången innan det då någon repade varenda panel på hela bilen förutom taket.

Borde varit billigare skadegörelse har annan självrisk brukar ej gå på vagnskada
Har du en Tesla eller har du beställt en och funderar på tillbehör titta in på http://exclusiveparts.se
Användarvisningsbild
bylund
Teslaägare

Inlägg av bylund »

e5m1r skrev:
greenstreet skrev:

Borde varit billigare skadegörelse har annan självrisk brukar ej gå på vagnskada
Skadegörelse går på vagnskada, såvida det inte rör sig om inbrott eller inbrottsförsök, då det går på stöldmomentet.
Model S 85 byggd okt 2014 | Flerlagersröd | Svart tak | Svart tygklädsel | Teknikpaket med autopilot | Skruvfjädring | Dubbelladdare | Säkerhetspaket | 19"-fälgar | LTE | CCS
Användarvisningsbild
Delta
Teslaägare

Inlägg av Delta »

Det gäller att byta till en Tesla som inte kan repas: Cybertruck!
Användarvisningsbild
taliz
Teslaägare

Använd Sentry Mode!

Inlägg av taliz »

Så här står det i villkoren för min försäkring hos if:

"Vid djurkollision och skadegörelse sänks din självrisk för vagnskada. Har du helförsäkring sänks självrisken med upp till 6 000 kr, har du vagnskadegaranti sänks den självrisken med upp till 10 000 kr."

Som jag tolkar det borde alltså min självrisk vid skadegörelse då bli nånstans mellan 3-4000kr(har för mig vagnskada är 13000-nått).
https://youtu.be/6RhYY_4Wzls - the price of gas

Perfect is the enemy of good.

Time is the coin of your life. You spend it. Do not allow others to spend it for you.
Användarvisningsbild
swegarm
Teslaägare

Inlägg av swegarm »

Fick en backspegel söndersparkad en gång och försäkringsbolaget (TH) försökte få de till att en kundvagn kört in i den och att de inte var skadegörelse. Bilen stod parkerad mitt i göteborg långt bort från mm kundvagnar. Då sa de att någon kanske ramlat in i den. Bad handläggaren komma och visa hur man ramlar sönder en backspegel vilket resulterade i att de godkände skadegörelse och därmed betydligt lägre självrisk.
Användarvisningsbild
Jerker
elbilist

Inlägg av Jerker »

swegarm skrev:
Fick en backspegel söndersparkad en gång och försäkringsbolaget (TH) försökte få de till att en kundvagn kört in i den och att de inte var skadegörelse. Bilen stod parkerad mitt i göteborg långt bort från mm kundvagnar. Då sa de att någon kanske ramlat in i den. Bad handläggaren komma och visa hur man ramlar sönder en backspegel vilket resulterade i att de godkände skadegörelse och därmed betydligt lägre självrisk.
Man förstår ju att försäkringsbolagen måste försöka genomskåda bluffar, men ibland blir det lite löjligt.
Användarvisningsbild
NEO
Teslaägare
Referralkod: ts.la/alfredo77771

Inlägg av NEO »

swegarm skrev:

:lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:
Användarvisningsbild
greenstreet
Teslaägare

Inlägg av greenstreet »

e5m1r skrev:
greenstreet skrev:

Det var en nedsatt självrisk, det stämmer. Det var dock nedsatt från hutlöst till jättedyrt. Var X procent av prisbasbeloppet om jag minns rätt.

Egentligen spelar det inte så stor roll. Att behöva betala för annans idiotiska agerande tar emot, men samtidigt måste försäkringssystemet fungera. Önskar jag hade Sentry mode när jag bodde i stan och bilen blev påbackad var och varannan månad.
2020 Model S LR - Midnight Silver
Fredrik j
elbilist

Inlägg av Fredrik j »

Hos många försäkringsbolag finns tilläggsförsäkring som sänker självrisk vid djurkollision och skadegörelse.
Användarvisningsbild
Jerker
elbilist

Inlägg av Jerker »

Fredrik j skrev:
Hos många försäkringsbolag finns tilläggsförsäkring som sänker självrisk vid djurkollision och skadegörelse.
Jag har såvitt jag vet ingen självrisk alls vid viltolyckor. Hustrun krockade med ett vildsvin för drygt ett år sedan och det kostade oss inget (utom att det blev rätt dyrt med hyrbil trots att försäkringsbolaget betalade en del av det).
Fredrik j
elbilist

Inlägg av Fredrik j »

Jerker skrev:
Fredrik j skrev:
Jag har såvitt jag vet ingen självrisk alls vid viltolyckor. Hustrun krockade med ett vildsvin för drygt ett år sedan och det kostade oss inget (utom att det blev rätt dyrt med hyrbil trots att försäkringsbolaget betalade en del av det).
Precis så. Det är bra att ha koll på det innan det händer. Ofta har ju vagnskadegarantier hutlöst höga självrisker.
Skriv svar