Tesla verkar precis ha lanserat ett nytt Track Package till Model 3P med Cup-däck med mera. Tycker fälgarna ser riktigt trevliga ut. Kostar $5500 i USA och ska tydligen börja levereras i april. https://shop.tesla.com/product/model-3-track-package
"Optimize the track performance of your Performance Upgrade Model 3. Track Package is a complete hardware package designed to give you maximum cornering force, braking performance and high-speed stability for the best lap times.
This upgrade includes track-focused brake fluid, high-performance brake pads and 20" Zero-G Performance Wheels to maximize your overall track experience. Note that high-performance wheels and tires may affect your range.
*This package is only compatible with Model 3 Performance Dual Motor All-Wheel Drive with the Performance Upgrade"
Tur för plånboken att man inte köpte en performance
Haha, indeed... Otroligt läckra fälgar! Vassare bromsar hade man inte heller tackat nej till. Summa summarum så hade man ju trillat dit på detta helt klart.
Så j-la kul att Tesla verkligen jobbar på att bilarna inte "bara" ska vara bäst på allt annat, utan även bli bäst på bana.
kan nån förklara hur bränna däck hör ihop med "track pack" och performance
orkade bara se 50-60 sekunder av videon ovan
Precis. Barntag som ungdomar med nytaget körkort håller på med.
Stängde av efter ett tag med, orka inte se skiten.
Det fina är ju att man nu kan ställa in balansen precis som man vill, och därmed få en ännu roligare bil.
Gillar man inte att köra bil utan bara åka så kan jag dock förstå att man tycker det är meningslöst. Men då köper man nog inte en Performance till att börja med.
Jag gillar verkligen att köra bil men är för gammal att hålla på så där.
Sånt höll jag på med när jag var yngre.
Kör 3-4000 mil per år och tycker dragit i min M3LR 19 räcker för min del
men det är garanterat roligare med en M3P. Om man har behov av att
köra på bana så är det nya packet suveränt men jag klarar mig bra med LR.
För de som aldrig kört på bana så kan man jag bara flika in att det är ..
SKITROLIGT !
Så ju fler som börjar bygga elbilar som fungerar på och kring en motorbana, desto bättre
Renault 19 - 95 - såld
Volvo S60 T5 -2002 - såld
Audi a3 Quattro 2.0 2007 - såld
Vw Golf R 2011 - Såld
Audi RS3 Stage 2, 2011 - Såld
Tesla Model 3 AWD Long Range -2020
Jag har aldrig kört bana med bil, däremot en hel del med MC.
Och ja, det är grymt skoj!
Bankörning har ju blivit allt mer problematiskt senaste åren pga hårdare bullerkrav.
Med elfordon kanske banorna kan bli mer tillgängliga? Skrikande däck blir ju svårt att komma ifrån visserligen, men det är väl inte lika många db.
Blir spännande att se vad någon som är riktigt bra på att köra på bana tycker om det nya Track Pack:et. Jag tänker på sådana testare som Randy Pobst, Tiff Needell, Chris Harris med flera.
Blir spännande att se vad någon som är riktigt bra på att köra på bana tycker om det nya Track Pack:et. Jag tänker på sådana testare som Randy Pobst, Tiff Needell, Chris Harris med flera.
Randy Pobst var med och utvecklade Track Mode från början, så skulle kunna tänka mig att han är/var med och på ett hörn av denna version också.
Model X P100D | Obsidian Black | 22" Onyx | Svarta ventilerade säten | Kolfiber | All utrustning Model S 75D | Deep Blue | 19" Slipstream | Beige interiör | Taklucka | AP2
Körde lite inspirerat idag. Synd man fortfarande har vinterdäck. Rädd att de går i bitar, så måste sakta ner och kyla alldeles för ofta.
Ser verkligen fram mot att få på sommardäcken.
Slog mig idag att det är lite som att köra tv-spel. Prestandan i en M3P är som en annan dimension.