Oj, vad blir det här? Har de 25% moms där också? Är det priset efter moms, isf är det ju vad bilen är värd. 250 för en accenta 40, det skulle jag ge för den.
feb 2019: Leaf 30 Tekna. Med vit lack.
sep 2020: ID. 3 1'st Plus. Med vit ratt...
Oj, vad blir det här? Har de 25% moms där också? Är det priset efter moms, isf är det ju vad bilen är värd. 250 för en accenta 40, det skulle jag ge för den.
Elbilar är fria från moms i Norge, därav den stora skillnaden.
Elbilar är fria från moms i Norge, därav den stora skillnaden.
Plus regskatt som kan va på flera hundra tusen... därför elbilar är så förmånliga i Norge.
Tex golf r som jag hade innan min model 3.. ny pris i Sverige 625 i Norge med samma utrusning 200 till.. och. Det är regskatt eller va det nu kallar den för i Norge. Elbilar slipper den avgiften plus momsen.
Nope. En Leaf 40 kostar från 397000 i Sverige inkl. moms och en Leaf 62 från 461500. Sen får man dra av 60000 i miljöbilsbonus, men det är ändå väldigt mycket pengar för den bilen om man inte får rejäl rabatt eller hittar en bra leasingdeal.
Vilken slump att Nissan sänkte Leaf priset med upp till 48.000NOK när
MG ZS EV 44,5kWh lanserades för 239.890NOK.
MG har vätskekylt batteri, CCS och kan ladda i ca 80kW.
Det såldes 85st MG ZS EV i februari i Norge.