Röd eller blå?
Moderator: Redaktion
- Niklas Z
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/niklas42449
Röd eller blå?
Bara en sak som återstår att bestämma, innan det är dags att lägga en beställning: färg. Endera blå eller röd. Den röda flerlagerslacken är ju dubbelt så dyr som den blåa färgen. Håller den högre kvalitet?
Model 3 LR AWD, 2025, stealth grey med vit inredning.
Re: Röd eller blå?
Har haft vit, blå och röd X. Vit hade bäst lack, men blå var bra med. På röd syns stenskott tydligare än på alla andra känns det som.
Är inte vit med på din karta så säger jag blå.
Är inte vit med på din karta så säger jag blå.
Polestar 2 LRSM
3P vit/vit, ibland
3P vit/vit, ibland
Blå
e-Golf -18 | Ioniq 5 First Edition RWD -22 | Evess elmoped
e-tron 55 -19 | Model S 90D -16 | Model S P85 -14
Tycker röd är snyggast och med bäst glans pga multicoaten.
Dock är det som Remuz skriver också mycket svårare att göra bra lagningar av stenskott pga detta.
Dock är det som Remuz skriver också mycket svårare att göra bra lagningar av stenskott pga detta.
https://evexperten.se
Ägt ca 30 elbilar genom åren varav nära 20 Teslor.
Bilar som just nu används:
Model 3 Performance - 2024
EV 9 GT-Line - 2024
RS E-Tron GT - 2022
e-Expert - 2021
Ägt ca 30 elbilar genom åren varav nära 20 Teslor.
Bilar som just nu används:
Model 3 Performance - 2024
EV 9 GT-Line - 2024
RS E-Tron GT - 2022
e-Expert - 2021
- Niklas Z
- Teslaägare
Jag tycker båda färgerna är ungefär lika snygga, men om röd är både dyrare och mer känslig för stenskott så verkar blå vara det bättre valet.
Röd, överlägset snyggast. ÖVERLÄGSET.
Sen är det upp till dig att värdera andra saker
Sen är det upp till dig att värdera andra saker
MYP
X90d
- Teslaspolen
- Teslaägare
Blå, den röda multifärgen tycker jag är alldels för ljust röd för att vara snygg.
Har tagit det oranga pillret https://www.youtube.com/channel/UC0intL ... G-xAvUEO-A
Tänk en model 3 i signature red.Teslaspolen skrev:Blå, den röda multifärgen tycker jag är alldels för ljust röd för att vara snygg.
Polestar 2 LRSM
3P vit/vit, ibland
3P vit/vit, ibland
Röd är snabbare än blå!
Model S 85 byggd okt 2014 | Flerlagersröd | Svart tak | Svart tygklädsel | Teknikpaket med autopilot | Skruvfjädring | Dubbelladdare | Säkerhetspaket | 19"-fälgar | LTE | CCS
Vilken färg du än väljer, välj premiuminteriör. Jävligt nice.
Angående den blå så är den ganska mörk, skulle tipsa om att försöka se någon blå innan du bestämmer dig.
Angående den blå så är den ganska mörk, skulle tipsa om att försöka se någon blå innan du bestämmer dig.
Jag har en blå och det är nästan svårt att se att den är blå nu när det är mörkare tider.
Den är jäkligt fin nytvättad och i bra ljus men det är en riktig smutsmagnet och behöver nästan sol för att få fram färgen.
Den är jäkligt fin nytvättad och i bra ljus men det är en riktig smutsmagnet och behöver nästan sol för att få fram färgen.
Renault Zoe Intens 41kWh -17
Tesla Model 3 SR+ med drag -20
Tesla Model 3 LR med drag -20
17.6kW solpaneler på taket
Tesla Model 3 LR med drag -20
17.6kW solpaneler på taket
- Niklas Z
- Teslaägare
Jag har sett den blå och jag gillar att den är mörk.boaormen skrev:Vilken färg du än väljer, välj premiuminteriör. Jävligt nice.
Det blir vit premiuminteriör.
Alla interiörer är samma för Model 3 det som skiljer mellan SR+ och LR är stereon.
-
- elbilist
Det har du rätt i. Min röda Saab 9-3 var snabbare än min blå Opel Corsa.bylund skrev:Röd är snabbare än blå!
- Teslaspolen
- Teslaägare
Jag föreslog det för ett par år sedan, foliera signatur röd... Men då kanske det blir protester från ägare av den färgen.Remuz skrev:Tänk en model 3 i signature red.Teslaspolen skrev:Blå, den röda multifärgen tycker jag är alldels för ljust röd för att vara snygg.

Har tagit det oranga pillret https://www.youtube.com/channel/UC0intL ... G-xAvUEO-A
Svart.
Sen foliera den i valfri färg.
Ska du prompt välja mellan röd och blå. Så är väl blå lättare att foliera över senare...
Sen foliera den i valfri färg.
Ska du prompt välja mellan röd och blå. Så är väl blå lättare att foliera över senare...