Hej,
Försökte idag ladda min nya X på en ”Bee” destinationsladdare. I bilen står det redo för laddning och på stolpen stod väntar på bilen. Ringde SC, de såg inget och bad mig nollställa utan skillnad. Ringde Bee och allt såg normalt ut där och kom en TM3 som provade samma stolpe efter mig och det gick... är första ggn jag provar ladda på tredjepartsladdade. Fick en tid på SC på mån men är det någon här som har något tips?? Är en TMX LR Raven 2020.
Tar ej destinationsladdare
Moderator: Redaktion
Re: Tar ej destinationsladdare
Prova en annan stolpe/kabel?
https://youtu.be/6RhYY_4Wzls - the price of gas
Perfect is the enemy of good.
Time is the coin of your life. You spend it. Do not allow others to spend it for you.
Time is the coin of your life. You spend it. Do not allow others to spend it for you.
Provade alla stolpar och insåg nu att jag faktiskt använd annan destinationsladdare i Täby Centrum så det har funkat och därmed funkar kabeln också 

2020 Model X Midnight Silver, 6-seater, chrome delete, Onyx 22"
Nått knas med just Bee då?
Mm, men kom ju en TM3 som kunde ladda på den stolpe och uttag jag provat men som inte funkade för mig...taliz skrev:Nått knas med just Bee då?
Jo men om du kunde ladda på destinationsladdare så betyder ju det att bilens interna laddare funkar.Lillys skrev:Mm, men kom ju en TM3 som kunde ladda på den stolpe jag provat men som inte funkade för mig...taliz skrev:Nått knas med just Bee då?
Förstår dock inte riktigt hur du använde samma sladd, destinationsladdare brukar syfta på Teslas egna laddare och de har ju alltid inbyggd sladd.
Säker på att du startade laddningen hos Bee på rätt sätt?
Vissa kräver ju att man skall starta laddningen innan man kopplar in sladden tex, annars funkar det inte.
Japp, försökte helt enligt instruktionen. Den laddare jag använt på Täby Centrum var inte WC utan 3eparts laddare vad de nu heter där man använder sin egen kabel. Och blippen jag hade idag funkade också och visade ok, därav att det stod att den väntade på bilen. Det är det som gör att jag tycker det är skumt. Och när jag ringde Bee så såg allt ok ut när de kopplade upp sig på stolpen.