Jaha då ska även jag prova på Teslas service, hoppas det inte är något farligt
Jag upplever inget fel på bilen med den säger att jag ska boka en tid för service och lämnar en felkod. Finns det någonstans där jag kan läsa ut vad koderna betyder?
Jaha då ska även jag prova på Teslas service, hoppas det inte är något farligt
Jag upplever inget fel på bilen med den säger att jag ska boka en tid för service och lämnar en felkod. Finns det någonstans där jag kan läsa ut vad koderna betyder?
UI_a006 är nog ingen felkod för bilen utan ett parameternamn som saknar värde och därför anges namnet istället eller något liknande. UI=User Interface gissar jag.
They who can give up essential liberty to obtain a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety.
Testa att byta språk till engelska i bilen, då kanske det kommer upp en text till felkoden (programmerare glömmer ofta att lägga in resurser för ”främmande” språk).
/fth
X90D, 7-sits monopost, Titanium Metallic, AP1, alla options
Testa att byta språk till engelska i bilen, då kanske det kommer upp en text till felkoden (programmerare glömmer ofta att lägga in resurser för ”främmande” språk).
/fth
Det är nog troligen fallet men det är väl inte programmerarens uppgift att lägga in parameter värden för alla språk?
They who can give up essential liberty to obtain a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety.
/fth
Kanske testar det.
Är ju mest spännande att se vad bilen tycker är fel.
/fth
Kanske testar det.
Är ju mest spännande att se vad bilen tycker är fel.
Troligen kommer du se en text typ "Error!" "Warning" eller liknande.
Jag fick upp ett meddelande: "Programvaruuppdatering krävs, kontakta tesla service center" nåt i den stilen. Bilen är redan på senaste uppdateringen.
Bilen hade inga medelanden, uppdateringar eller nånting innan, sen stod den still några dagar, och nästa gång den skulle köras så fanns detta meddelande.
/fth
Det är nog troligen fallet men det är väl inte programmerarens uppgift att lägga in parameter värden för alla språk?
Nej, det beror förstås på hur stora resurser man har, men Tesla har väl sannolikt dedikerad UI/UX-personal som det kanske är mer korrekt att peka finger åt
/fth
X90D, 7-sits monopost, Titanium Metallic, AP1, alla options
Jo, startade om bilen men det hjälpte inte. Sedan tvättade jag den också för att vara på säkra sidan men inget hjälpte.
Det hade varit trevligt att kunna boka servicen i bilen. Eller åtminstone att bilen nu vet att jag har bokat en service och då istället visa det, tex bokad tid Måndagen den 16 Mars.
Har precis hämtat ut bilen från servicen. De påstår att det var en connector i invertera som hade högt motstånd så jagfixerings en ny. Kan mycket väl varit en banankontakt, frågade inte.