Tips till alla...
När jag utförde en fabriksåterställning så konfigurerades bilen till ”Basic connectivity” istället för ”Premium connectivity”.
Får ni t.ex. meddelandet ”Anslut till wifi” när ni ska använda Spotify efter en fabriksåterställning, så är sannolikheten stor att ni får kontakta supporten och be dom återaktivera ”Premium connectivity”.
Fabriksåterställning = Basic connectivity
Moderator: Redaktion
Re: Fabriksåterställning = Basic connectivity
Kan man vara lite konspiratorisk och tro att tesla utgår ifrån att man gör detta innan bilen ska byta ägare och vill givetvis att den nya ägaren ska betala?
Kanske fri SuC försvinner också ?
Kanske fri SuC försvinner också ?
Har du en Tesla eller har du beställt en och funderar på tillbehör titta in på http://exclusiveparts.se
Låter som det är en lokalt lagrad inställning som inte uppdateras från central plats för tillfället... Detta ger ju lite möjlighet till att hacka till sig Premium Connectivity så jag gissar att detta kommer att justeras i framtiden.
They who can give up essential liberty to obtain a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety.
Det är väl samma med gratis SUC, styrs av bilen.Svenssons skrev:Låter som det är en lokalt lagrad inställning som inte uppdateras från central plats för tillfället... Detta ger ju lite möjlighet till att hacka till sig Premium Connectivity så jag gissar att detta kommer att justeras i framtiden.
En anledning till att de använder hårdare kryptering numera, och utlyst tävlingar där man kan vinna en Model 3 och man knäcker den.
https://youtu.be/6RhYY_4Wzls - the price of gas
Perfect is the enemy of good.
Time is the coin of your life. You spend it. Do not allow others to spend it for you.
Perfect is the enemy of good.
Time is the coin of your life. You spend it. Do not allow others to spend it for you.
- ChristerSjo
- Teslaägare
Jo det var lysande. Tänk att få t.ex. 1000 tals hackers lägga ner t.ex. 100 tals timmar på något de kan det slår mycket att jmf att anställa för dom som kan detta vill man inte anställataliz skrev:Det är väl samma med gratis SUC, styrs av bilen.Svenssons skrev:Låter som det är en lokalt lagrad inställning som inte uppdateras från central plats för tillfället... Detta ger ju lite möjlighet till att hacka till sig Premium Connectivity så jag gissar att detta kommer att justeras i framtiden.
En anledning till att de använder hårdare kryptering numera, och utlyst tävlingar där man kan vinna en Model 3 och man knäcker den.

Har ni sett någon bank giviet det erbjudandet?
M3 LR Drag 2019 Såld
M3 LR Drag 2023 feb
Zoe 2019 41 kWh
21 kWp solceller.
5 st vakuum solfångare 500L Ack.
Mitsubishi (13 A x 3) Luft-Vatten
Pelletskamin på 5kW. Effektivitet >93%.
Vedinsats 6-8 kW Effektivitete <75%
M3 LR Drag 2023 feb
Zoe 2019 41 kWh
21 kWp solceller.
5 st vakuum solfångare 500L Ack.