Elbilshumor
Moderator: Redaktion
Re: Elbilshumor
Hur många hampere?
Renault Zoe Iconic 41 kWh S85D 2015, e-UP 2014, 2 reservationer på Model 3
T-shirts med Tesla-tryck | Få 10 kr/mån i rabatt hos Vimla
- Vad gör elbilsägare helst medan bilen står och laddar?
- Ligger och trynar.
- Ligger och trynar.
- Bjelke
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/mikael1178
Bara o gå hem, inget Tesla-tjöt...
Model 3, röd/vit SR+ med drag och aerofälgar, beställde 12/4, leverans 20/9 2019. Körde i två år Nissan Leaf Tekna 30 kWh 2017.
Hade ett möte om fiberindragning härom dagen. Tog 5 minuter.
"Hur é Teslan"? Tog en halvtimme....

"Hur é Teslan"? Tog en halvtimme....

Model 3, röd/vit SR+ med drag och aerofälgar, beställde 12/4, leverans 20/9 2019. Körde i två år Nissan Leaf Tekna 30 kWh 2017.
Haha, känner igen det. Killen från Jehovas som ringde på hemma häromdagen glömde att prata om sina grejer och det blev 10 min elbil, laddning och sånt iställetbonath skrev:Hade ett möte om fiberindragning härom dagen. Tog 5 minuter.
"Hur é Teslan"? Tog en halvtimme....![]()
![]()

Det är är ju jag! Fast mörkhårig och med mustasch.Jerker skrev:Nu förstår jag inte riktigt...

Men texten borde vara "När ingen i din omgivning vill prata om elbilar"
Eller än mer generellt När ingen du känner någonsin begriper vad du pratar om.
e-Golf -18 | Ioniq 5 First Edition RWD -22 | Evess elmoped
e-tron 55 -19 | Model S 90D -16 | Model S P85 -14
Det kan jag verkligen identifiera mig med!mati skrev:Eller än mer generellt När ingen du känner någonsin begriper vad du pratar om.
Det är ju därför vi hänger här.Jerker skrev:Det kan jag verkligen identifiera mig med!mati skrev:Eller än mer generellt När ingen du känner någonsin begriper vad du pratar om.

Klubben för dem som bara vill bli förstådda en stund (som omväxling).mati skrev:Det är ju därför vi hänger här.
Ja, och det intressanta är att här kan man diskutera inom alla möjliga ämnesområden och alltid finns det nån som är lika intresserad/nördig som en själv.mati skrev:Det är ju därför vi hänger här.Jerker skrev:Det kan jag verkligen identifiera mig med!mati skrev:Eller än mer generellt När ingen du känner någonsin begriper vad du pratar om.
Och det är precis alla de områden som man inte får gehör för någon annanstans. Typ nästan allt man är intresserad av. Ganska tragiskt egentligen. Ibland undrar jag om det är fel på mig eller på alla andra. Enligt majoritetsprincipen borde det således vara mig det är fel på, och jag får rätt ofta höra här hemma att jag är mycket speciell (dvs inte normal). Så då stämmer det säkertJerker skrev:Ja, och det intressanta är att här kan man diskutera inom alla möjliga ämnesområden och alltid finns det nån som är lika intresserad/nördig som en själv.mati skrev:Det är ju därför vi hänger här.Jerker skrev:Det kan jag verkligen identifiera mig med!mati skrev:Eller än mer generellt När ingen du känner någonsin begriper vad du pratar om.
Men tack vare det här forumet vet jag att det finns en eller annan till där ute.

Vi borde ha en app eller hjälplinje att ringa när man är på fest och folk börjar sucka och titta åt andra hållet...

mati skrev:Enligt majoritetsprincipen borde det således vara mig det är fel på, och jag får rätt ofta höra här hemma att jag är mycket speciell (dvs inte normal). Så då stämmer det säkert
När jag säger eller "Tesla-kommenterar" något säger min fru... Du é sjuk...

- NEO
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/alfredo77771
Treåringen hemma verkar ha snappat upp något, han stoppade mig i trappen en dag när jag skulle förvärma bilen och sa "Pappa! Titta i appen, FEM KILOWATT" så gick han upp och lekte på sitt rum. Undrar hur samtalen går på hans förskola bland barnenmati skrev:Det är är ju jag! Fast mörkhårig och med mustasch.Jerker skrev:Nu förstår jag inte riktigt...![]()
Men texten borde vara "När ingen i din omgivning vill prata om elbilar"
Eller än mer generellt När ingen du känner någonsin begriper vad du pratar om.

NEO skrev:Treåringen hemma verkar ha snappat upp något, han stoppade mig i trappen en dag när jag skulle förvärma bilen och sa "Pappa! Titta i appen, FEM KILOWATT" så gick han upp och lekte på sitt rum. Undrar hur samtalen går på hans förskola bland barnen

Jag undrar ibland om det är bra eller dåligt att jag aldrig skaffat barn. Å ena sidan hade jag ju kanske haft någon som hade varit som jag själv, dvs någon jag hade kunnat prata med. Men å andra sidan... stackars unge. Nej, det är nog bra som det är.

Jag tycker att vår nödsituation förtjänar en egen tråd, så jag skapade en:
viewtopic.php?f=29&t=20273
viewtopic.php?f=29&t=20273