Börjar tröttna!

Här diskuterar vi om Tesla Model 3

Moderator: Redaktion

Makinho

Börjar tröttna!

Inlägg av Makinho »

I december fick jag min model 3LR AWD levererad.
Då varnade bilen rött för dragkroken men killen på leverans sa att det var vanligt och att den försvinner i nästa uppdatering.

De silvriga Listerna på ena sidan var jäkligt sneda men de sa att det var inom ramen av vad som var deras riktlinjer.

Första uppdateringen kom och jag accepterade den. Fick ett felmeddelande om att uppdateringen misslyckades. Testade 3 gånger till utan framgång.

Efter detta gav jag upp och lämnade in bilen (med en väntetid på ca 3-4v).
De skulle kolla på allt då, och visst var listerna sneda och rättades till, och det visade sig även vara ett fuktproblem med en kabel till dragkroken.
Fick då besked om att de hade beställt nya kablar och att de skulle återkomma när de fått leverans.

Hämtade bilen och fick info om att den skulle användas som vanligt till de hörde av sig.

Ett par dagar senare fick jag 6 felmeddelande om att alla assistansfunktioner i bilen var ur funktion, ringde direkt och fick kämpa bilen till SC i Malmö.

Nu har jag haft en buggig model S som lånebil i 2 veckor utan ett ord från verkstaden. Vill ha min bil igen!!

Dessutom svarar de ALDRIG i telefon och de fria SuC milen har jag inte sett röken av.(det visade sig att de lagt milen på fel beställning och att de inte kan göra något åt det)

Älskar min model 3, riktigt ball och cool bil. Men fy fasen vad enerverande det är med den sparsamma sericen.

Nåja, hoppas de hör av sig snart!!
Användarvisningsbild
Snap02
Teslaägare

Re: Börjar tröttna!

Inlägg av Snap02 »

På vilket sätt fick du kämpa bilen till sc?
Användarvisningsbild
Remuz
Teslaägare

Inlägg av Remuz »

Kommunikation är inte teslas starka sida. Hoppas det ordnar sig... är glad att jag har felfri bil nu
Polestar 2 LRSM
3P vit/vit, ibland
Makinho

Inlägg av Makinho »

Kämpa pga att alla körassistans-funktioner var ur funktion, det var ganska obehagligt.

Först gick den inte alls, fick göra två soft resets innan den tillät mig att köra.

Hoppas de löser det snart...
Användarvisningsbild
Snap02
Teslaägare

Inlägg av Snap02 »

När du skulle uppdatera bilen vad hade du för internet anslutning? Hur långt från signalen har du bilen? Jag köpte en signal förstärkare o har inte problem med det. Det tar runt 20 min att få ner uppdateringen o jag tror att ev bra söker signal är viktigt om det ska funka.

När du skriver alla körassistans funktioner inte fungerade o det påverkar bilens körförmåga så hänger jag inte med. Du behöver väl inte körfält o assistans bromsning för att kunna köra bilen? Så på vilket sätt fick du kämpa för att köra bilen till sc?

Bara intresserad av vad som typ gjort bilen omkörbar o på vilket sätt,
Makinho

Inlägg av Makinho »

Snap02 skrev:
När du skulle uppdatera bilen vad hade du för internet anslutning? Hur långt från signalen har du bilen? Jag köpte en signal förstärkare o har inte problem med det. Det tar runt 20 min att få ner uppdateringen o jag tror att ev bra söker signal är viktigt om det ska funka.

När du skriver alla körassistans funktioner inte fungerade o det påverkar bilens körförmåga så hänger jag inte med. Du behöver väl inte körfält o assistans bromsning för att kunna köra bilen? Så på vilket sätt fick du kämpa för att köra bilen till sc?

Har kört Wi-Fi via 4G, via Enterprise lösningar och vanligt hemma bredband. Så det är inte uppkopplingen som är fel.

styrassistans var avstängd så ratten var tung som bara den. Kan inte så mycket om bilar, än mindre om elbilar, men den var tung att köra och bromsningen kändes annorlunda. Som sagt, en obehaglig känsla att köra bilen.

Hon på service centret sade att hon aldrig sett ngt liknande. Ange att jag fick måndagsexemplaret..
Fredrik j
elbilist

Inlägg av Fredrik j »

Makinho skrev:
Snap02 skrev:

Har kört Wi-Fi via 4G, via Enterprise lösningar och vanligt hemma bredband. Så det är inte uppkopplingen som är fel.

styrassistans var avstängd så ratten var tung som bara den. Kan inte så mycket om bilar, än mindre om elbilar, men den var tung att köra och bromsningen kändes annorlunda. Som sagt, en obehaglig känsla att köra bilen.

Hon på service centret sade att hon aldrig sett ngt liknande. Ange att jag fick måndagsexemplaret..
Låter som bilen tappat elektriska styrservo och bromsservo. Det du upplevde var säker "felsäkert läge" utan inblandning av el/elektronik.
Skriv svar