282 Niro och 117 Soul från Kia, är utsläpp från de som stått parkerade i olika hamnar sen 2019?
Vad händer med Mercedes Eqc egentligen? 25 bilar under EQ kategorin, är det EQC eller inkluderar det även andra bilar? Men 25st är ju inte mycket. Jämför man me Etron på 116 är det väldigt lite. Får inte Mercedes fram några bilar eller är efterfrågan verkligen så låg? Den har ju fått bra recensioner
282 Niro och 117 Soul från Kia, är utsläpp från de som stått parkerade i olika hamnar sen 2019?
Vad händer med Mercedes Eqc egentligen? 25 bilar under EQ kategorin, är det EQC eller inkluderar det även andra bilar? Men 25st är ju inte mycket. Jämför man me Etron på 116 är det väldigt lite. Får inte Mercedes fram några bilar eller är efterfrågan verkligen så låg? Den har ju fått bra recensioner
Min gissning är att en bidragande orsak är "gubb-faktorn" på EQC.
De som är intresserade av elbilar tror jag är mer teknikintresserade än snittet, och då kanske man inte lockas av en förarmiljö från 1900-talet.
Jag får själv utslag och eksem av att sätta mig i en EQC, plottret skulle diskvalificera bilen för mig innan jag ens börjat titta på specifikationerna:
/fth
X90D, 7-sits monopost, Titanium Metallic, AP1, alla options
Gubbarna måste få köra elbilar också, annars kommer man aldrig nå mer än 10% av marknaden.
var är durutelefonen för de gamla elbilsköparna? (men stora knappar och ingen skärm.)
282 Niro och 117 Soul från Kia, är utsläpp från de som stått parkerade i olika hamnar sen 2019?
Vad händer med Mercedes Eqc egentligen? 25 bilar under EQ kategorin, är det EQC eller inkluderar det även andra bilar? Men 25st är ju inte mycket. Jämför man me Etron på 116 är det väldigt lite. Får inte Mercedes fram några bilar eller är efterfrågan verkligen så låg? Den har ju fått bra recensioner
Min gissning är att en bidragande orsak är "gubb-faktorn" på EQC.
De som är intresserade av elbilar tror jag är mer teknikintresserade än snittet, och då kanske man inte lockas av en förarmiljö från 1900-talet.
Jag får själv utslag och eksem av att sätta mig i en EQC, plottret skulle diskvalificera bilen för mig innan jag ens börjat titta på specifikationerna:
IMG_0447.jpg
/fth
Helt ening. Tycker e-Tron är för plottrig också, men den är ändå väldigt mycket bättre än EQC invändigt. Personligen tycker jag även utsidan är till fördel för e-Tron. (Sen är såklart X bäst ).
Skulle jag köpa elSUV från någon "premium"-tillverkare och tvingades skippa Tesla så hade ordningen varit solklar:
E-Tron
I-Pace
EQC
Rasar priserna på i-Pace i samma omfattning som i USA så skulle den faktiskt vara en tänkbar andrabil för mig.
Tycker inte Mercan ser så farligt plottrig ut. Inte värre än nån annan bil förutom Tesla då. Men å andra sidan är jag väl gubbe vid det här laget.
Jag hade valt EQC före E-Tron eftersom jag inte gillar Audi. I-Pace är väl lite läcker och så men jag litar inte på britterna och så ser den trång ut (synvilla?).
Tycker inte Mercan ser så farligt plottrig ut. Inte värre än nån annan bil förutom Tesla då. Men å andra sidan är jag väl gubbe vid det här laget.
Jag hade valt EQC före E-Tron eftersom jag inte gillar Audi. I-Pace är väl lite läcker och så men jag litar inte på britterna och så ser den trång ut (synvilla?).
I-Pace är absolut liten men det är ju på gott och ont. Den är ju riktigt körglad, något jag inte tror någon direkt associerar med EQC och/eller e-Tron.
Jag litar varken på tyskar eller britter så för mig är det lite sak samma... Eller rättare sagt, tyskarna är säkert ännu duktigare på millimeterprecisionen, men kvaliteten tror jag är ungefär lika dålig oavsett. Där litar jag enbart på japanska bilar.
Tycker inte Mercan ser så farligt plottrig ut. Inte värre än nån annan bil förutom Tesla då. Men å andra sidan är jag väl gubbe vid det här laget.
Jag hade valt EQC före E-Tron eftersom jag inte gillar Audi. I-Pace är väl lite läcker och så men jag litar inte på britterna och så ser den trång ut (synvilla?).
I-Pace är absolut liten men det är ju på gott och ont. Den är ju riktigt körglad, något jag inte tror någon direkt associerar med EQC och/eller e-Tron.
Jag litar varken på tyskar eller britter så för mig är det lite sak samma... Eller rättare sagt, tyskarna är säkert ännu duktigare på millimeterprecisionen, men kvaliteten tror jag är ungefär lika dålig oavsett. Där litar jag enbart på japanska bilar.
Japanska bilar är tyvärr så tråkiga att klockorna stannar. Om det inte är en GT-R eller nåt såklart...
Intressant ändå att du kan tänka dig att byta bort din Model 3 mot en I-Pace.
ps. Har själv väldigt goda erfarenheter av BMW. Både fossilerna och den i3 vi har nu har varit klockrena. Men det betyder ju inte så mycket mer än känslomässigt för just mig. Pappa är också väldigt nöjd med sin GLK. Dock var hans C-klass innan den otroligt drabbad av fel (och rost!). Så det är väl lite hit and miss.
Tycker inte Mercan ser så farligt plottrig ut. Inte värre än nån annan bil förutom Tesla då. Men å andra sidan är jag väl gubbe vid det här laget.
Jag hade valt EQC före E-Tron eftersom jag inte gillar Audi. I-Pace är väl lite läcker och så men jag litar inte på britterna och så ser den trång ut (synvilla?).
I-Pace är absolut liten men det är ju på gott och ont. Den är ju riktigt körglad, något jag inte tror någon direkt associerar med EQC och/eller e-Tron.
Jag litar varken på tyskar eller britter så för mig är det lite sak samma... Eller rättare sagt, tyskarna är säkert ännu duktigare på millimeterprecisionen, men kvaliteten tror jag är ungefär lika dålig oavsett. Där litar jag enbart på japanska bilar.
Japanska bilar är tyvärr så tråkiga att klockorna stannar. Om det inte är en GT-R eller nåt såklart...
Intressant ändå att du kan tänka dig att byta bort din Model 3 mot en I-Pace.
ps. Har själv väldigt goda erfarenheter av BMW. Både fossilerna och den i3 vi har nu har varit klockrena. Men det betyder ju inte så mycket mer än känslomässigt för just mig. Pappa är också väldigt nöjd med sin GLK. Dock var hans C-klass innan den otroligt drabbad av fel (och rost!). Så det är väl lite hit and miss.
Jag gillade min ISF
Nej du har nog rätt. Jag kan ju inte byta bort trean ens om i-Pace skulle bli billigare (som i USA) Jag lurar mig själv bara, jag börjar faktiskt bli lite rastlös. Van att byta märken och modeller. Trots att jag verkligen älskar våra Teslor så blir jag lite frustrerad över att det bara finns 3 bilar att variera mellan. Kan inte riktigt förklara varför
Mina BMW funkade helt OK (jag köpte ju ändå fler...), men både min ISF och den IS250 min mamma kör har bokstavligt talat haft 0 fel. Då är morsans ändå från 2006...
Tycker inte Mercan ser så farligt plottrig ut. Inte värre än nån annan bil förutom Tesla då. Men å andra sidan är jag väl gubbe vid det här laget.
Jag hade valt EQC före E-Tron eftersom jag inte gillar Audi. I-Pace är väl lite läcker och så men jag litar inte på britterna och så ser den trång ut (synvilla?).
I-Pace är absolut liten men det är ju på gott och ont. Den är ju riktigt körglad, något jag inte tror någon direkt associerar med EQC och/eller e-Tron.
Jag litar varken på tyskar eller britter så för mig är det lite sak samma... Eller rättare sagt, tyskarna är säkert ännu duktigare på millimeterprecisionen, men kvaliteten tror jag är ungefär lika dålig oavsett. Där litar jag enbart på japanska bilar.
Japanska bilar är tyvärr så tråkiga att klockorna stannar. Om det inte är en GT-R eller nåt såklart...
Intressant ändå att du kan tänka dig att byta bort din Model 3 mot en I-Pace.
ps. Har själv väldigt goda erfarenheter av BMW. Både fossilerna och den i3 vi har nu har varit klockrena. Men det betyder ju inte så mycket mer än känslomässigt för just mig. Pappa är också väldigt nöjd med sin GLK. Dock var hans C-klass innan den otroligt drabbad av fel (och rost!). Så det är väl lite hit and miss.
Jag gillade min ISF
Nej du har nog rätt. Jag kan ju inte byta bort trean ens om i-Pace skulle bli billigare (som i USA) Jag lurar mig själv bara, jag börjar faktiskt bli lite rastlös. Van att byta märken och modeller. Trots att jag verkligen älskar våra Teslor så blir jag lite frustrerad över att det bara finns 3 bilar att variera mellan. Kan inte riktigt förklara varför
Mina BMW funkade helt OK (jag köpte ju ändå fler...), men både min ISF och den IS250 min mamma kör har bokstavligt talat haft 0 fel. Då är morsans ändå från 2006...
Jag är galet rastlös också. Försöker hitta på scenarier så att jag "måste" byta bil. Men det går sådär. Närmast är väl ändå att byta i3:an mot en 3P nu när de sänkt förmånsvärdet något. En annan tanke är att byta min 100D mot en Raven. Men jag vet inte... Svårt att motivera extra kostnaden när vi båda är så nöjda.
Mina BMW funkade helt OK (jag köpte ju ändå fler...), men både min ISF och den IS250 min mamma kör har bokstavligt talat haft 0 fel. Då är morsans ändå från 2006...
Vi hade en IS200 från -99 som andrabil i väääldigt många år. Det gick inte att sälja en bil det aldrig var fel på. När bilen var 18 år gammal sålde vi den tillslut ändå, och de enda reparationerna som gjordes på alla år var byte av en lambdasond och en o-ring i kylsystemet. Sjukt bra bil.
Model Y P 2022 - TBA Model S P 2016 - 2022 Model S P 2015
Mina BMW funkade helt OK (jag köpte ju ändå fler...), men både min ISF och den IS250 min mamma kör har bokstavligt talat haft 0 fel. Då är morsans ändå från 2006...
Vi hade en IS200 från -99 som andrabil i väääldigt många år. Det gick inte att sälja en bil det aldrig var fel på. När bilen var 18 år gammal sålde vi den tillslut ändå, och de enda reparationerna som gjordes på alla år var byte av en lambdasond och en o-ring i kylsystemet. Sjukt bra bil.
Om "driftsäker" är bra så visst. Då kan man köpa en Toyota Landcruiser. Den går väl aldrig sönder.
Mina BMW funkade helt OK (jag köpte ju ändå fler...), men både min ISF och den IS250 min mamma kör har bokstavligt talat haft 0 fel. Då är morsans ändå från 2006...
Vi hade en IS200 från -99 som andrabil i väääldigt många år. Det gick inte att sälja en bil det aldrig var fel på. När bilen var 18 år gammal sålde vi den tillslut ändå, och de enda reparationerna som gjordes på alla år var byte av en lambdasond och en o-ring i kylsystemet. Sjukt bra bil.
Om "driftsäker" är bra så visst. Då kan man köpa en Toyota Landcruiser. Den går väl aldrig sönder.
På vilket sätt är en Landcruiser bättre som andrabil om man kör i stan? Förstår inte riktigt din poäng.
Model Y P 2022 - TBA Model S P 2016 - 2022 Model S P 2015
Mina BMW funkade helt OK (jag köpte ju ändå fler...), men både min ISF och den IS250 min mamma kör har bokstavligt talat haft 0 fel. Då är morsans ändå från 2006...
Vi hade en IS200 från -99 som andrabil i väääldigt många år. Det gick inte att sälja en bil det aldrig var fel på. När bilen var 18 år gammal sålde vi den tillslut ändå, och de enda reparationerna som gjordes på alla år var byte av en lambdasond och en o-ring i kylsystemet. Sjukt bra bil.
Om "driftsäker" är bra så visst. Då kan man köpa en Toyota Landcruiser. Den går väl aldrig sönder.
På vilket sätt är en Landcruiser bättre som andrabil om man kör i stan? Förstår inte riktigt din poäng.
Min poäng är att jag värdesätter andra saker före driftsäkerhet och om driftsäkerhet är det viktigaste så kan man köpa en Landcruiser lika gärna. (Antagligen för att jag precis kollar på Wheeler Dealers där de renoverar en gammal sådan. )
Är ok om min bil går sönder ibland. Inte för ofta såklart. Men huvudsaken är att den väcker positiva känslor hos mig. Jag måste tycka om den.
Mina BMW funkade helt OK (jag köpte ju ändå fler...), men både min ISF och den IS250 min mamma kör har bokstavligt talat haft 0 fel. Då är morsans ändå från 2006...
Vi hade en IS200 från -99 som andrabil i väääldigt många år. Det gick inte att sälja en bil det aldrig var fel på. När bilen var 18 år gammal sålde vi den tillslut ändå, och de enda reparationerna som gjordes på alla år var byte av en lambdasond och en o-ring i kylsystemet. Sjukt bra bil.
Om "driftsäker" är bra så visst. Då kan man köpa en Toyota Landcruiser. Den går väl aldrig sönder.
På vilket sätt är en Landcruiser bättre som andrabil om man kör i stan? Förstår inte riktigt din poäng.
Min poäng är att jag värdesätter andra saker före driftsäkerhet och om driftsäkerhet är det viktigaste så kan man köpa en Landcruiser lika gärna. (Antagligen för att jag precis kollar på Wheeler Dealers där de renoverar en gammal sådan. )
Är ok om min bil går sönder ibland. Inte för ofta såklart. Men huvudsaken är att den väcker positiva känslor hos mig. Jag måste tycka om den.
En andrabil som är extremt driftsäker väcker positiva känslor hos mig.
För förstabilen är jag bevisligen beredd att göra avkall på kvalité och driftsäkerhet för att få något annat.
Model Y P 2022 - TBA Model S P 2016 - 2022 Model S P 2015
Driver bolag inom elbilsleasing som ska göra det billigare att köra elbil! Vi delar på vinsten med våra kunder (till skillnad mot de stora drakarna). Elbilar åt folket!
Ofta tas bilen ut på huvudkontoret i Stockholm.
Och vart den egentligen körs är inte så lätt att veta.
Dessutom kan en företagsbil flytta mellan orter pga personalförändringar tex.
Titanium S75D, svarta NG, svart alcantara, autopilot 2.0, air suspension