Hej!
Har haft min Performance en vecka nu och har lite problem med förarprofilerna.
Jag och frugan har var sin app med mitt konto och egna förarprofiler i bilen.
Oavsett vem som öppnar aktiveras hennes profil varje gång.
Är det något jag missat? Borde den inte känna igen vilken telefon som är vilken eller är det relaterat till kontot?
Skulle det funka bättre om hon skippar appen och bara kör med kort då jag ändå kör 99% av gångerna?
Förarprofiler
Moderator: Redaktion
Re: Förarprofiler
Den ska känna av vilken mobil som är närmast förarsätet, men den är nog inte helt exakt alltid. Du kan ju be frun att vänta lite med att komma fram till bilen så borde det funka bättre.ChrilleM3 skrev:Hej!
Är det något jag missat? Borde den inte känna igen vilken telefon som är vilken eller är det relaterat till kontot?
Skulle det funka bättre om hon skippar appen och bara kör med kort då jag ändå kör 99% av gångerna?
Tesla M3 LR AWD 2020, Midnight Silver, 19" Sport
Okay, tack!Tobberoth skrev:Den ska känna av vilken mobil som är närmast förarsätet, men den är nog inte helt exakt alltid. Du kan ju be frun att vänta lite med att komma fram till bilen så borde det funka bättre.ChrilleM3 skrev:Hej!
Jag kanske var lite oklar där, även när jag sätter mig i bilen ensam aktiveras hennes profil.
Ska prova att sätta min i flygplansläge nästa gång med henne och lägga ny profil och se om det funkar.
Hmm, då låter det som om din mobil är kopplad till fel profil, att ni kör samma konto i appen ska inte påverka, det är bluetooth-kopplingen som den går på.ChrilleM3 skrev:Okay, tack!Tobberoth skrev:Den ska känna av vilken mobil som är närmast förarsätet, men den är nog inte helt exakt alltid. Du kan ju be frun att vänta lite med att komma fram till bilen så borde det funka bättre.ChrilleM3 skrev:Hej!
Jag kanske var lite oklar där, även när jag sätter mig i bilen ensam aktiveras hennes profil.
Ska prova att sätta min i flygplansläge nästa gång med henne och lägga ny profil och se om det funkar.
Hos mig öppnar bilen med den profil som man använd senast. Spelar ingen roll vem öppnar med sin mobil.
Model 3 LR AWD årsmodel 2020, pearl white/svart, med dragkrok, beställde 8/10, leverans 6/12
Har du kopplat nycklarna mot profilerna i locks menyn? Det funkar fint för mig, profilen ändras automatiskt till den som är kopplad till nyckeln som öppnar.gds2 skrev:Hos mig öppnar bilen med den profil som man använd senast. Spelar ingen roll vem öppnar med sin mobil.
Återigen tack för alla svar! Löste sig genom att matcha profilerna med telefonerna på lås-sidan bland inställningarna, något jag missat när jag lusläst manualen.