Klä om instrumentpanelen Model 3

Här diskuterar vi om Tesla Model 3

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
Mando
Teslaägare

Klä om instrumentpanelen Model 3

Inlägg av Mando »

Hej Tesla ägare och entusiaster! :D

Jag står nu i det läge då jag precis ska beställa en Model 3. Dock så är varken jag eller frun något fan av träpanelen som löper på hela instrumentpanelen och vi tycker inte den vita klädseln med aluminiumpanelen är så pass snygg så vi vill lägga extra på den.

Har någon av er ”klätt om” panelen eller gjort något annat för att få den i exempelvis kolfiber, har ni isåfall anlitat någon eller gjort det själva? Vill gärna att det ska se grymt bra ut, och jag är lite för darrig och otålig för att göra det själv isf haha... Har sett en del personer på youtube som löst det men främst amerikaner.

Känner ni även till någon svensk stylingfirma eller annan verksamhet som arbetar med tredjeparts delar, accessoarer eller stylingkitt? Har googlat lite men har svårt att hitta.

Allt gott!
Användarvisningsbild
metchristian
Teslaägare

Re: Klä om instrumentpanelen Model 3

Inlägg av metchristian »

Mando skrev:
Hej Tesla ägare och entusiaster! :D

Jag står nu i det läge då jag precis ska beställa en Model 3. Dock så är varken jag eller frun något fan av träpanelen som löper på hela instrumentpanelen och vi tycker inte den vita klädseln med aluminiumpanelen är så pass snygg så vi vill lägga extra på den.

Har någon av er ”klätt om” panelen eller gjort något annat för att få den i exempelvis kolfiber, har ni isåfall anlitat någon eller gjort det själva? Vill gärna att det ska se grymt bra ut, och jag är lite för darrig och otålig för att göra det själv isf haha... Har sett en del personer på youtube som löst det men främst amerikaner.

Känner ni även till någon svensk stylingfirma eller annan verksamhet som arbetar med tredjeparts delar, accessoarer eller stylingkitt? Har googlat lite men har svårt att hitta.

Allt gott!
Jag gjorde det på min..
se här:

Wrapzone i Stockholm gjorde om träpanelen och mittkonsolen, 4000kr gick det på. Själva folieringen 34900kr
Edit:stavfel
Senast redigerad av metchristian, redigerad totalt 1 gånger.
Användarvisningsbild
Vulgarsonic
Teslaägare

Re: Klä om instrumentpanelen Model 3

Inlägg av Vulgarsonic »

Jag gjorde min träpanel så sent som igår faktiskt.

Gjorde det själv med 3M film, samma som jag har på mittkonsolen.
Tog ur panelen för att enklare kunna jobba med den, väldigt enkelt att ta loss den.

Tyvärr blev skärningen av kanten mot aluminiumdelen inte helt perfekt då vi hade en dålig kniv (skyll alltid på materialet), appliceringen var dock inga problem alls.
Är man lite händig, har man tålamod och rätt grejer går det definitivt att få till själv.
Annars finns som sagt många firmor som fixar det.
IMG_20200128_185904_683.jpg
IMG_20200128_181445.jpg
IMG_20200128_185338.jpg
Skriv svar