När man läser denna delen av forumet så undrar man ju om någon överhuvudtaget fått en "felfri" eller problemfri Model 3. Dvs kört iaf 3 första månaderna utan ett fabriksfel?
Edit: Stavfel
Senast redigerad av tesla_wonderer, redigerad totalt 2 gång.
Renault 19 - 95 - såld
Volvo S60 T5 -2002 - såld
Audi a3 Quattro 2.0 2007 - såld
Vw Golf R 2011 - Såld
Audi RS3 Stage 2, 2011 - Såld
Tesla Model 3 AWD Long Range -2020
När man läser denna delen av fourmet så undrar man ju om någon överhuvudtaget fått en "felfri" eller problemfri Model 3. Dvs kört iaf 3 första månaderna utan ett fabriksfel?
Jag. Hade lite småtjafs, men inga problem maskinellt. Aldrig haft någon ny bil med så lite trubbel de första 2000 milen som min fantastiska 3’a
Mvh Tesla fanboy.
eGolf (såld)
Model 3 LR (såld)
Ioniq 5 rwd (SÅLD!!)
Model Y LR -22 (såld)
Model Y LR -24
När man läser denna delen av fourmet så undrar man ju om någon överhuvudtaget fått en "felfri" eller problemfri Model 3. Dvs kört iaf 3 första månaderna utan ett fabriksfel?
En lös mutter som skramlade, fixade det själv. Det är allt. Har nu haft den i 7 månader.
Joförresten, laddluckan går inte längre att öppna manuellt, men eftersom det aldrig behövts har jag inte bråttom att få det fixat. Som Walker säger, har aldrig tidigare haft en bil med mindre problem.
M3 SR+ 2019 FSD, HW 2.5, HW 3, 18"
MS LR 2023 FSD, HW 4, 19"
Har haft min i 2 månader nu. Inga riktiga fel egentligen.
* En gång dog bakkameran. Läste online att det hänt massor av folk och att den börjar funka igen om man låter bilen stå en stund. När jag kom ut efter jobbet funkade den fint.
* En gång fastnade navigator-rösten och upprepade sig om och om igen. Även om jag stängde ner navigeringen fortsatte den loopa. Fick starta om skärmen.
* Det har hänt att LTE är segt på att koppla, men det händer ju med ens mobil också ibland. När jag kört några minuter kom den loss och kopplade upp.
* En list vid vänster framfönster verkar lite slarvigt fäst, det finns en ca 1cm stor glipa på ett ställe. Hade kunnat fixa själv med en droppe lim, men bryr mig inte.
En dörr som behövde justeras i övrigt inga mekaniska fel.
Därenot är jag ganska trött på den buggiga LTE-uppkopplingen och ännu mer trött på den hopplösa Spotifyklienten/musikinterfacet.
AP är väl inte direkt klockren på de landsvägar jag rör mig heller.
Nöjd i övrigt.
Bil: Nästan felfri
Ägarupplevelse: Felfri
SR+ Uttagen i Juni, haft 2st fel: svankstöd förarsäte ojämnt så det tryckte mot kroppen på vänster sida och vänster bakdörr var inte perfekt justerad, båda fixades enkelt i Malmö efter bokad service i appen och hade bra kontakt med service innan jag lämnade in bilen och enkelt att följa servicen i appen under tiden den var inne, fick en Model S som lånebil, kändes som att köra en buss jämfört med 3:an
Toleranser och avvikelser från dem är normalfördelat statistiskt kan man räkna med. Dvs att de flesta bilar är i närheten av rätt mått, men det är många grejer på en bil som ska monteras. Det betyder nog ändå att de flesta bilarna är rätt bra ihopskruvade, men spridningen kanske är större hos Tesla än tex Toyota. Vissa bilar kan därmed vara rejält utanför önskade toleranser. Tror att kinesiska M3 kan vara bättre, men det kanske är fördomar...
Svart 2012 Roadster 2,5.| Model S100D midnight silver. MS LR beställd 2020-10-16, levererad 2023-05-16
Toleranser och avvikelser från dem är normalfördelat statistiskt kan man räkna med. Dvs att de flesta bilar är i närheten av rätt mått, men det är många grejer på en bil som ska monteras. Det betyder nog ändå att de flesta bilarna är rätt bra ihopskruvade, men spridningen kanske är större hos Tesla än tex Toyota. Vissa bilar kan därmed vara rejält utanför önskade toleranser. Tror att kinesiska M3 kan vara bättre, men det kanske är fördomar...
De kinatillverkade produkter jag äger håller en fantastisk kvalitet. Har bl.a 2st adidasväskor Made in China som jag plågat våldsamt i snart 20 år. Ser fortfarande nya ut.
eGolf (såld)
Model 3 LR (såld)
Ioniq 5 rwd (SÅLD!!)
Model Y LR -22 (såld)
Model Y LR -24
När man läser denna delen av forumet så undrar man ju om någon överhuvudtaget fått en "felfri" eller problemfri Model 3. Dvs kört iaf 3 första månaderna utan ett fabriksfel?
Edit: Stavfel
Det är så forum fungerar, sällan någon bemödar sig att gå in på ett forum och skriva att allt är bra.
Min 3a var felfri till i tisdags, sen gick den inte att köra längre. Hoppade in i den på morgonen, den tog ett litet 10 centimetersskutt när jag skulle åka iväg och sen hände inget mer. Supporten försökte få igång den men lyckades inte. Skickade mig en bärgare och hyrbil och nu väntar jag på lånebil då verkstan inte hittar vad som felar. 3000 bra mil, nu sitter jag i en Q5 och lider om dagarna
Skönt att höra ifrån alla.
Ibland behövs det lite perspektiv. Inväntar min Model 3 LR. Förhoppningsvis snart
Renault 19 - 95 - såld
Volvo S60 T5 -2002 - såld
Audi a3 Quattro 2.0 2007 - såld
Vw Golf R 2011 - Såld
Audi RS3 Stage 2, 2011 - Såld
Tesla Model 3 AWD Long Range -2020
Haft sedan 24 maj. Inga fel och funkat perfekt.
/Henric
Tesla model 3 LR+ AWD, FSD (HW3), midnight silver metallic, svart interiör, 18 tum hjul. Uttagen 2019-05-24. Såld 2022-08-09
Tesla Model 3 Performance, röd, vit interiör. Beställd 2022-04-04, Levererad 2022-08-31
Har haft min Model 3 sedan slutet av mars. I princip helt felfri. Hade inte några större problem med mina tidigare Model S heller. Det som har varit fel har i sammanhanget varit bagateller och har åtgärdats utan några ifrågasättanden.
Jämför jag med mina tidigare Porsche och Audi så har mitt Teslaägande varit mitt hittills mest problemfria.
Ett dåligt clips på bakre plastkofångaren när jag hämtade bilen och ett litet stenskott med en pyttelackskada under den samma. Stenskottet hade jag nog aldrig upptäckt om jag inte varit så nojig, första nya bilen av tiotalet köpta som jag lagt mig ner och tittat under
Dessa grejer skall fixas och är dokumenterade, har bara inte orkat boka tid än.