Ionitys laddnätverk
Moderator: Redaktion
Re: Ionitys laddnätverk
Då är det bara att vänta på bilarna som kan ta emot laddningen.
Min gamla bensinare (måste köpa elbil någon gång) tar 40 mil på 2 min. (men då slipper man hålla andan).
men 350 kW är man väldigt nära, det motsvarar 10 ggr tiden vid pumpen.
Min gamla bensinare (måste köpa elbil någon gång) tar 40 mil på 2 min. (men då slipper man hålla andan).
- OfarligTesla
- Teslaägare
Kan säga att även med en S75D så spenderade jag och frun mindre tid "vid pumpen" än vi gjorde i vår bensinare vi hade innan.Mickep skrev:Då är det bara att vänta på bilarna som kan ta emot laddningen.
Sen i somras har jag kört snart 2000 mil och inte väntat en enda minut på laddning. Jag har alltså inte varit på en enda snabbladdare sen semestern. Jag stoppar i den fasta kabeln från min Tesla Wall Connector varannan eller var tredje dag. Tar bokstavligt talat under 10 sekunder.Mickep skrev:Då är det bara att vänta på bilarna som kan ta emot laddningen.
Förr tankade jag väl var 70:e mil kanske. Dvs jag har undvikit ett 30-tal besök på macken och sparat drygt 20 tusen spänn på bränsle. Köra in på macken, betala med kort, tanka, köra ut tar väl 5-10 minuter så jag har sparat 2,5-5 timmar i tid också.
Jag inser såklart att inte alla har samma körmönster som jag. Men väldigt många har det. Tror inte folk kör över 35-40 mil på en dag särskilt ofta alls.
10 ggr tiden vid pumpen är inte dåligt. Så det rör sig def i rätt riktnigng.
Jag spenderar ca 20 sek på att försöka få in motorvärmarensladden varje gång. mesta tiden är att böka upp sladden eftersom det är på en öppen parkering. (och brfs vicevärd tycker att man stjäl om man laddar på ett uttag, och att dra ny el är svindyrt). Ett eget garage skulle vara en önskedröm.
Jag spenderar ca 20 sek på att försöka få in motorvärmarensladden varje gång. mesta tiden är att böka upp sladden eftersom det är på en öppen parkering. (och brfs vicevärd tycker att man stjäl om man laddar på ett uttag, och att dra ny el är svindyrt). Ett eget garage skulle vara en önskedröm.
IONITY launches a kilowatt hour-based pricing scheme
across its European network, starting from January 31st:
Depending on their individual needs customers can use attractive charging offers from one of our cooperating Mobility Service Providers such as Audi e-tron Charging Service, Mercedes me Charge, BMW ChargeNow, Porsche Charging Service, Volkswagen WeCharge and many more.
Customers who do not have a contract with an MSP will be able to charge their electric vehicles at all sites in IONITY’s network using a price-perkilowatt-hour (kWh) format, at €0.79ct / per kWh (gross price in countryspecific currency).
Attractive MSP offers
Transparent
Accurate billing
Open to all
MSPs
Prime locations
High levels of availability
Reduced charging times
HPC-stations along major routes across Europe
350 kW
Integrated services
100% renewable Energy
♻
Read more:
http://bit.ly/IONITY-kWh
#emobility #Elektromobilitaet #IONITY
Jaha... då var det roliga slut.
across its European network, starting from January 31st:
Depending on their individual needs customers can use attractive charging offers from one of our cooperating Mobility Service Providers such as Audi e-tron Charging Service, Mercedes me Charge, BMW ChargeNow, Porsche Charging Service, Volkswagen WeCharge and many more.
Customers who do not have a contract with an MSP will be able to charge their electric vehicles at all sites in IONITY’s network using a price-perkilowatt-hour (kWh) format, at €0.79ct / per kWh (gross price in countryspecific currency).
Attractive MSP offers
Read more:
http://bit.ly/IONITY-kWh
#emobility #Elektromobilitaet #IONITY
Jaha... då var det roliga slut.
eGolf (såld)
Model 3 LR (såld)
Ioniq 5 rwd (SÅLD!!)
Model Y LR -22 (såld)
Model Y LR -24
Model 3 LR (såld)
Ioniq 5 rwd (SÅLD!!)
Model Y LR -22 (såld)
Model Y LR -24
- fth
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/fredrik8071
Satan, vad dyrt, är det tyskarna som vill få oss att fortsätta med fossil-loken?
Med de priserna blir det ju betydligt billigare med bensin
/fth
Med de priserna blir det ju betydligt billigare med bensin

/fth
X90D, 7-sits monopost, Titanium Metallic, AP1, alla options
- Jonathanerik_77
- Teslaägare
Och alla som tror att det ska bli billigare med elbilar. Så länge det finns giriga människor som vill utöka sin förmögenhet på andras bekostnad är den tanken inget annat än en utopi.
Tyvärr.
Tyvärr.
eGolf (såld)
Model 3 LR (såld)
Ioniq 5 rwd (SÅLD!!)
Model Y LR -22 (såld)
Model Y LR -24
Model 3 LR (såld)
Ioniq 5 rwd (SÅLD!!)
Model Y LR -22 (såld)
Model Y LR -24
”No hidden cost”Jonathanerik_77 skrev:Ännu dyrare i Sverige...

Nä, det hoppas vi verkligen med det priset. Vad finns då att dölja.
”Välkommen till Ionity! Här rånar vi dig helt öppet!”
eGolf (såld)
Model 3 LR (såld)
Ioniq 5 rwd (SÅLD!!)
Model Y LR -22 (såld)
Model Y LR -24
Model 3 LR (såld)
Ioniq 5 rwd (SÅLD!!)
Model Y LR -22 (såld)
Model Y LR -24
Känns verkligen som det skall krisa om man skall välja ionity.
Model 3 - LR - AWD - FSD - Midnight Silver
- Lindstromer
- Teslaägare
Ja där försvann dem från Teslaägarnas karta.
Intressant att de nämner Polskt pris, de varken har eller planerar laddare där i dagsläget. En hemlig hint om framtida expansion?
Intressant att de nämner Polskt pris, de varken har eller planerar laddare där i dagsläget. En hemlig hint om framtida expansion?
Model Y Performance, pearl white/svart interiör
Model 3 LR AWD 18" Aero i midnight grey med svart interiör inkl. EAP + FSD.
Ja just på långresa iaf. Man får köpa en gammal diesel och plocka fram till semestern.fth skrev:Satan, vad dyrt, är det tyskarna som vill få oss att fortsätta med fossil-loken?
Med de priserna blir det ju betydligt billigare med bensin![]()
/fth

Eller behålla Teslan med fri SuC.

Tibor kan väl låsa den här tråden nuLindstromer skrev:Ja där försvann dem från Teslaägarnas karta.

Model 3 - LR - AWD - FSD - Midnight Silver
- fth
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/fredrik8071
Nu blev ju fri SuC viktigare igen 
Det blir intressant att se vilka rabatter biltillverkarna kommer att ge på detta pris. Visst har t.ex Audi gått ut med sina priser tidigare?
/fth

Det blir intressant att se vilka rabatter biltillverkarna kommer att ge på detta pris. Visst har t.ex Audi gått ut med sina priser tidigare?
/fth
X90D, 7-sits monopost, Titanium Metallic, AP1, alla options
Vovlo å Pålstar har väl inget avtal med Ionity???
Sååååå intressanta de bilarna blev nu plötsligt.

Sååååå intressanta de bilarna blev nu plötsligt.

eGolf (såld)
Model 3 LR (såld)
Ioniq 5 rwd (SÅLD!!)
Model Y LR -22 (såld)
Model Y LR -24
Model 3 LR (såld)
Ioniq 5 rwd (SÅLD!!)
Model Y LR -22 (såld)
Model Y LR -24
Ja precis. De grundande märkena måste väl ändå erbjuda billigare laddning?fth skrev:Nu blev ju fri SuC viktigare igen
/fth
Hårt slag för Polestar/Volvo dock isf.
e-tron charging service:
Transit-avtalet: 3,50 kr/kWh
Biltillverkarna som står bakom Ionity vill väl göra plats de egna bilarna först och främst. Fullt förståeligt.
Biltillverkarna som står bakom Ionity vill väl göra plats de egna bilarna först och främst. Fullt förståeligt.
VW ID.7 GTX Tourer -25
Tesla Model S 100D -18 - Såld
Cyklar på Scott E-Silence 20
Tesla Model S 100D -18 - Såld
Cyklar på Scott E-Silence 20
- EnTraktor
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/mikael25
Det här är ju helt enligt förväntan, förstår inte varför folk blir förvånade.
Och det är väl ingen större hemlighet att tyska biltillverkare kommer ge kraftiga rabatter på Ionity laddning när dom säljer sina egna bilar.
Och det är väl ingen större hemlighet att tyska biltillverkare kommer ge kraftiga rabatter på Ionity laddning när dom säljer sina egna bilar.
Teslaägare sedan 2014. Ägt S, 3, X, Y. Nuvarande bilar:
2021 Tesla Y LR White
2022 Tesla Y LR Quicksilver
2023 Lotus Eletre
2021 Tesla Y LR White
2022 Tesla Y LR Quicksilver
2023 Lotus Eletre
Då blir den hittills svindyra e-tron charging service plötsligt ett billigt alternativ. Trots den höga månadskostnaden på 199kr.
Det krävs bara 38kWh/månad för att det ska börja löna sig.
Det krävs bara 38kWh/månad för att det ska börja löna sig.
e-Golf -18 | Ioniq 5 First Edition RWD -22 | Evess elmoped
e-tron 55 -19 | Model S 90D -16 | Model S P85 -14
Lär ju knappast säljas en ny bil från ”ionitygruppen” där det inte blir någon form av ”rabatterat erbjudande” ihop med bilköpet. Så det är väldigt förväntat skulle jag säga.
Renault R5 beställd, Seat Mii, Tesla Roadster.
Fd:Hyundai Ioniq 5, Kia EV9, BMW i4, MG5, MYLR, Kia EV6, Skoda Enyaq, VW ID3, Kia eNiro, X100D, P85 4xe-Golf, e-up.
Fd:Hyundai Ioniq 5, Kia EV9, BMW i4, MG5, MYLR, Kia EV6, Skoda Enyaq, VW ID3, Kia eNiro, X100D, P85 4xe-Golf, e-up.
Om jag förstår det rätt så måste du ha ett abonnemang som kostar 200 kr för att tanka för 3,5kr/kWh..
Vad finns det för alternativ till IONITY?
Kanske lite förhastat men funderar på att undersöka möjligheten att avbryta beställningen.. inte skrivit på än...
Kanske lite förhastat men funderar på att undersöka möjligheten att avbryta beställningen.. inte skrivit på än...
Jag har på senare tid kommit fram till att om du inte är entusiast eller fanatiskt märkestrogen så är det Tesla som gäller. Åtminstone om du tänker åka lägre sträckor från hemmet. För de som inte väljer Tesla så är det alltså 8,70kr\kWh eller annars är det 50 kW som gäller?
Första året är grundavgiften gratis. Sen kostar det 199kr/månad, oavsett om du laddar eller inte. Jag har aldrig teckat abonnemang eftersom jag anser att det är för dyrt ändå.OTP skrev:Om jag förstår det rätt så måste du ha ett abonnemang som kostar 200 kr för att tanka för 3,5kr/kWh..
e-Golf -18 | Ioniq 5 First Edition RWD -22 | Evess elmoped
e-tron 55 -19 | Model S 90D -16 | Model S P85 -14
De vore ju dumma annars. Blir lite tungt för de som inte är med. En EQC eller E-Tron blir ju mer eftertraktade än en Polestar eller I-Pace. Iaf för mig. Blir ju 10-15:-/mil i skillnad.fnystrom skrev:e-tron charging service: