Väntrum Model 3
Moderator: Redaktion
Re: Väntrum Model 3
Hallå! Precis blivit medlem och väntar på min m3 sr+ vit med drag
Någon här som gjort sr+beställning i november och fått leverans eller VIN än? Jag beställde 5/11.

Vit TM3 SR+ med dragkrok
Jag beställde silverfärgad SR+ utan drag 26/9 och har inget VIN, inget leveransdatum etc.mlmmax skrev:Har en leasebil som går ut 2020-03-31, är väldigt nyfiken på en Tesla Model 3 SR+.
På Teslas webbsida står det 1mån levtid, känns det trovärdigt?
Tänkte blå färg, 19" fälgar och krok.
Jag beställde en sådan den 1 oktober... Ändrade dock min order den 30 december från privatleasing av en sådan, till köp av en vit LR med dragkrok istället. Hoppas få den i februari. Så det var väl ganska bra att det drog ut på tiden, känns bättre att köpa denTlalxt skrev:Hallå! Precis blivit medlem och väntar på min m3 sr+ vit med dragNågon här som gjort sr+beställning i november och fått leverans eller VIN än? Jag beställde 5/11.

Grå Tesla Model 3 LR -22 med vit inredning och dragkrok
- = Snabbladdad.se = - - = Min Youtube-kanal = -
- = Snabbladdad.se = - - = Min Youtube-kanal = -
Hoppas på februari oxå ^^Edis skrev:Jag beställde en sådan den 1 oktober... Ändrade dock min order den 30 december från privatleasing av en sådan, till köp av en vit LR med dragkrok istället. Hoppas få den i februari. Så det var väl ganska bra att det drog ut på tiden, känns bättre att köpa denTlalxt skrev:Hallå! Precis blivit medlem och väntar på min m3 sr+ vit med dragNågon här som gjort sr+beställning i november och fått leverans eller VIN än? Jag beställde 5/11.
Vit TM3 SR+ med dragkrok
Då jag besökte Tesla Malmö snackade jag med en säljare ang lev tid, han sa att 1mån var optimistiskt.troed skrev:Jag beställde silverfärgad SR+ utan drag 26/9 och har inget VIN, inget leveransdatum etc.mlmmax skrev:Har en leasebil som går ut 2020-03-31, är väldigt nyfiken på en Tesla Model 3 SR+.
Han nämnde samtidigt att det skulle komma in många bilar i februari, både för leverans och lager. Kanske din SR+ kommer då..

Tesla Model Y LR (2024)
Tesla Model 3 SR+ (2020)
Tesla Model 3 SR+ (2020)
Med tanke på att det verkar vara många som väntat länge på sin SR+ så hoppas jag verkligen att dem kommer nu.. det är många båtar på väg till SFO hamnen så det borde inte vara omöjligt. Jag hoppas också att min LR kommer med samma båt! 

~ Vit LR, odubbade vinterhjul, dragkrok ~
Har också beställt en sr+ vit vit med drag 19 nov, inte hört nått ännu.
Kanske står och väntar på båten
När brukar man hitta vin? Är det när bilen är påväg?
Kanske står och väntar på båten

2020 M3 Sr+ Vit Vit Drag
- OfarligTesla
- Teslaägare
Undrar om väntetiden blir mycket längre om man lägger till dragkrok nu, har ju en vanlig vit AWD så känns som det bör komma med dragkrok också. Kom på i dagarna att jag vågar nog inte montera takräcket på glastaket då det verkar som att många har fått spräckt glas då, så kanske ska köra dragkrok och ha en box där bak istället.
Ja, det brukar väll vara på systembolaget xDSciccy skrev:Har också beställt en sr+ vit vit med drag 19 nov, inte hört nått ännu.
Kanske står och väntar på båten![]()
Men jag hade dålig koll på just den biten, tror jag hade ganska mycket flyt med min bil, tog bara ca 7 veckor så fanns bilen färdig att hämta.
Men tror vin dök upp ca 3 veckor innan.
så mycket möjligt den var på båten då.
M3 LR AWD Midnight Silver
Pratade med leveransavdelningen igår och på henne lät det som det börjar luta mot slutet februari början av marstroed skrev:Jag beställde silverfärgad SR+ utan drag 26/9 och har inget VIN, inget leveransdatum etc.mlmmax skrev:Har en leasebil som går ut 2020-03-31, är väldigt nyfiken på en Tesla Model 3 SR+.

Beställde min sr+ 26 oktober och hade heller inte hört något.
Beställde 2020-01-07 Model 3 LR med dragkrok, vit med svart inredning.
Stod leverans februari, håller tummarna
Stod leverans februari, håller tummarna

Knäpptyst för mig med. Beställde i november, så jag har inte fått något annat löfte än februari. Men när du beställde så var det fortfarande leverans i december som gällde, va?JonteB skrev:Pratade med leveransavdelningen igår och på henne lät det som det börjar luta mot slutet februari början av mars. Hörde att hon började bli rätt less på att repetera samma meningar till alla som ringer
Jag begriper inte varför de är så dåliga på att kommunicera? Det ska ju liksom vara bilköp 2.0, men det är mest bara tyst.
- HerrNilsson
- Teslaägare
Min SR+ fick jag efter 1,5 månad. Beställde mitten av juli förra året och hämtade den i början av september. Men var en vanlig konfiguration och dessutom kom det in ett par båtar där under sommaren med många SR-bilar. Tror inte det går snabbare än så för det mesta, snarare längre tid.job skrev:Knäpptyst för mig med. Beställde i november, så jag har inte fått något annat löfte än februari. Men när du beställde så var det fortfarande leverans i december som gällde, va?JonteB skrev:Pratade med leveransavdelningen igår och på henne lät det som det börjar luta mot slutet februari början av mars. Hörde att hon började bli rätt less på att repetera samma meningar till alla som ringer
Jag begriper inte varför de är så dåliga på att kommunicera? Det ska ju liksom vara bilköp 2.0, men det är mest bara tyst.
Nja bilköp 2.0 är det nog långt ifrån, däremot bil 2.0

Mvh
Nilsson
Nilsson
Väntar också på en SR+ beställd 29/11... blå, svart inredning, dragkrok, vanlig autopilot.
Nästa steg
Vi håller på att upprätta din faktura och kommer att kontakta dig för att ordna med din slutbetalning
SR+, Blå, 18'' Aero, Dragkrok 2020-03-17
Om du läser i den här tråden så ser du att det tar ungefär 3 månader att få en bil från beställningen. När jag beställde min i Juni så stod det leverans i Juni men det tog till September innan jag fick den. Så räkna med leverans i April maj om du beställer nu.mlmmax skrev:Har en leasebil som går ut 2020-03-31, är väldigt nyfiken på en Tesla Model 3 SR+.
Normalt kan man räkna med att få leverans senast vid närmaste kvartalsslut.
Men man kan ha tur och få en tidigare, tex pga att någon ändrat sin order eller avbeställt.
Man kan också ha otur och få vänta till nästa kvartal, men det är relativt ovanligt.
Men man kan ha tur och få en tidigare, tex pga att någon ändrat sin order eller avbeställt.
Man kan också ha otur och få vänta till nästa kvartal, men det är relativt ovanligt.
https://youtu.be/6RhYY_4Wzls - the price of gas
Perfect is the enemy of good.
Time is the coin of your life. You spend it. Do not allow others to spend it for you.
Time is the coin of your life. You spend it. Do not allow others to spend it for you.
- tesla_wonderer
- Teslaägare
Aj då, är det kvartalsvis som båtarna skeppar bilar till EU?
Min beställdes precis vid nyår
Renault 19 - 95 - såld
Volvo S60 T5 -2002 - såld
Audi a3 Quattro 2.0 2007 - såld
Vw Golf R 2011 - Såld
Audi RS3 Stage 2, 2011 - Såld
Tesla Model 3 AWD Long Range -2020
Vw Golf R 2011 - Såld
Dom producerar bilar för den globala marknaden i början av ett kvartal. Sedan skeppas dom, så de hinner fram och kan levereras innan kvartalets slut.
I slutet av kvartalet producerar dom för lokala marknaden, dvs Nordamerika som ju inte har så långa transporttider dvs de hinner ändå levereras innan kvartalet är slut.
I slutet av kvartalet producerar dom för lokala marknaden, dvs Nordamerika som ju inte har så långa transporttider dvs de hinner ändå levereras innan kvartalet är slut.
https://youtu.be/6RhYY_4Wzls - the price of gas
- tesla_wonderer
- Teslaägare
Och det är kalenderkvartal och inte brutna kvartal?taliz skrev:Dom producerar bilar för den globala marknaden i början av ett kvartal. Sedan skeppas dom, så de hinner fram och kan levereras innan kvartalets slut.
Renault 19 - 95 - såld
Vw Golf R 2011 - Såld
Vw Golf R 2011 - Såld
Det står en båt (GLOVIS COSMOS) på Pier 80 i San Fransisco just nu och blir lastad full med Model 3:or. Den kan gå mot EU, den första båten för året gick mot Korea.tesla_wonderer skrev:Aj då, är det kvartalsvis som båtarna skeppar bilar till EU?
Blå Model 3 RWD LR med AP.
Nissan Leaf plus en elmoped, Gobyel.
Solceller på hela taket (ca 18kWp) och inga fossilmaskiner hemma.
Nissan Leaf plus en elmoped, Gobyel.
Solceller på hela taket (ca 18kWp) och inga fossilmaskiner hemma.
Nu har Glovis Cosmos lättat ankare.
Enligt excelen destination EU
https://www.myshiptracking.com/?mmsi=538006227
Enligt excelen destination EU

2020 M3 Sr+ Vit Vit Drag
Nu är GLOVIS COSMOS på väg mot EU, via Panama. Håller tummarna för många Model 3 SR+, beställde en Model 3 SR+ Pearl White med dragkrok 18/10, plågsam väntan, speciellt med en beräknad leveren November när jag beställdezyax skrev:Det står en båt (GLOVIS COSMOS) på Pier 80 i San Fransisco just nu och blir lastad full med Model 3:or. Den kan gå mot EU, den första båten för året gick mot Korea.tesla_wonderer skrev:Aj då, är det kvartalsvis som båtarna skeppar bilar till EU?

2020 M3 SR+ vit med dragkrok
2024 M3 Dual motor vit med dragkrok
2024 M3 Dual motor vit med dragkrok
Borde man ha fått ett VIN nummer tilldelat om ens bil var på båten?Sciccy skrev:Nu har Glovis Cosmos lättat ankare.
Enligt excelen destination EU![]()
SR+, Blå, 18'' Aero, Dragkrok 2020-03-17