Har under en tid som passiv läsare av forumet konstaterat att de som hänger här verkar ha full koll på allt som har med elbilar att göra, så jag chansar på att någon har bra input till mitt problem?
Jag har en Renault Zoe som jag laddar hemma med en Charge Amps Halo (11 kW/tre-fas 16A). Jag har dock bara 20A på huvudsäkringarna och tyvärr så händer det att dessa brinner av.
Så jag måste hitta någon lösning utöver att ha massa proppar liggande hemma

Frågan är nu om man ska säkra upp huvudsäkringarna till 25A eller hitta någon annan lösning. Hos Varberg Energi som har vårt när medför det en extra kostnad på 2145:- om året att ha 25A istället för 20A i nätavgift vilket jag tyckte var lite mycket då jag 99% av tiden klarar mig bra på de 20A som vi har nu. Alternativt så tittade jag på en Charge Amps Amp Guard (https://charge-amps.com/sv/produkter/amp-guard/) för 7200:- som om jag förstår saken rätt skulle kunna lösa mitt problem?
Man skulle så klart kunna ladda enbart på natten, men det är inte så smidigt med Zoe och passar inte riktigt hur vi använder bilen. Så jag vill hellre hitta en annan billig och bra lösning. Helst en som inte går ut på att sänka laddningen konstant till något som är lägre än 11kW.
Vad är bäst, att säkra upp, köpa en Amp Guard eller finns det någon annan bättre lösning?