Jag tror aktiens väg efter rapporten kommer handla betydligt mer om hur de ser på 2020 än om de gjorde en vinst på 100 eller 300 miljoner dollar. En förlust vill jag dock inte tänka på aktiens gång...
Du tänker på 4 kvartalet för helåret kommer vara en förlust tror jag.
Ja, vinst under kvartalet såklart. Vinst över hela 2019 finns det inte en chans på skulle jag vilja påstå.
Tror inte heller att q3 och q4 täcker 2019 q1 och q2 men ett positivt 2020 q1 kan räcka för att kliva in i s&p500, och då åker vi igen
Jag tror aktiens väg efter rapporten kommer handla betydligt mer om hur de ser på 2020 än om de gjorde en vinst på 100 eller 300 miljoner dollar. En förlust vill jag dock inte tänka på aktiens gång...
Du tänker på 4 kvartalet för helåret kommer vara en förlust tror jag.
Ja, vinst under kvartalet såklart. Vinst över hela 2019 finns det inte en chans på skulle jag vilja påstå.
Tror inte heller att q3 och q4 täcker 2019 q1 och q2 men ett positivt 2020 q1 kan räcka för att kliva in i s&p500, och då åker vi igen
S75D sep 2016
S75D dec 2018
Är det vinst under de senaste fyra kvartalen sammanlagt eller är det fyra kvartal i rad där man visat vinst varje kvartal?
Är det nån som ångrar att man sålde Tesla aktien för tidigt?
Nej det var jätteroligt Svårt att vara synsk i en aktie som är så pass oförutsägbar som Tesla. Att det går bra är det ingen tvekan om, men värderinge är helt orimlig nu. 360~ känns mera rimligt än 500+ baserat på vart man är idag. Men när man värderar framtiden redan idag så är det spekulationer från alla håll.
TESLA är idag värderat till 1/14 del av Apple. Tycker att ett energi företag som Tesla när det fått växa tillsig borde värderas mer än ett mobil företag med lite krimskrams. Så min strategi är handla i svackor och sälja allt när jag blir ekonomiskt oberoende typ vid en kurs på 7000 dollars. Hittills har det varit lyckat, bara en liten bit kvar men med det här tempot är vi snart där
S75D sep 2016
S75D dec 2018
Jag väntar också på 7000 dollar, så mitt lilla belopp blir värt nått.
Är också långsiktig +10 år. Räknar med att Tesla kommer bli världens största företag mätt i börsvärde, därför anser jag att dagens kurs är löjligt låg.
Är också långsiktig +10 år. Räknar med att Tesla kommer bli världens största företag mätt i börsvärde, därför anser jag att dagens kurs är löjligt låg.
+1
M3 SR+ 2019 FSD, HW 2.5, HW 3, 18"
MS LR 2023 FSD, HW 4, 19"
Why BlackRock May Be About to Pump Tesla (TSLA) Stock to the Moon
BlackRock is making a seismic shift toward climate-friendly investments, and the crown jewel of that new strategy could be Tesla stock.
BlackRock CEO Larry Fink has indicated the $7 trillion asset manager intends to divest from fossil fuels to greener investments amid a “climate crisis.”