Välja laddbox hemma

Här diskuterar vi frågor som berör flera av Teslas produkter.

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
John Galt
Teslaägare

Välja laddbox hemma

Inlägg av John Galt »

Sitter och kollar lite på laddbox för att installera hemma. En konsult har föreslagit HALO WALLBOX från Charge Amps. Dessa boxar ska köpas till en hel förening så jag kan inte själv välja Teslas.

Finns det något att tänka på när jag kollar på box? Finns det smidigare lösningar än att behöva bära runt på en RDIF-tag?
Användarvisningsbild
mathiaso
Teslaägare

Re: Välja laddbox hemma

Inlägg av mathiaso »

Halo har fast kabel och det är bra om man vet att alla bilar har samma kontakt, exempelvis Typ 2, men eftersom det är en förening så skulle jag kolla på en laddbox utan kabel.
Kolla exempelvis på Easee som är en prisvärd och modern box. RFID är nog den enklaste lösningen om ni behöver hålla koll på vem som laddar.

Jag länkar till vår hemsida då vi bland annat säljer Easee, men det finns såklart fler som har samma produkt. Vill ni så kan vi ge er en offert på det antal ni behöver.
https://laddstoppet.se/laddstationer/ea ... -home-22kw
Model Y Long Range 2023
Användarvisningsbild
bylund
Teslaägare

Inlägg av bylund »

Vår förening har Halo med fast typ-2-kabel, med erbjudandet att få den utbytt mot typ 1 vid behov.
Model S 85 byggd okt 2014 | Flerlagersröd | Svart tak | Svart tygklädsel | Teknikpaket med autopilot | Skruvfjädring | Dubbelladdare | Säkerhetspaket | 19"-fälgar | LTE | CCS
Användarvisningsbild
John Galt
Teslaägare

Inlägg av John Galt »

bylund skrev:
Vår förening har Halo med fast typ-2-kabel, med erbjudandet att få den utbytt mot typ 1 vid behov.
Jag skulle väl vilja kunna ladda MX utan adapter. Går det?
Användarvisningsbild
John Galt
Teslaägare

Inlägg av John Galt »

mathiaso skrev:

Jag länkar till vår hemsida då vi bland annat säljer Easee, men det finns såklart fler som har samma produkt. Vill ni så kan vi ge er en offert på det antal ni behöver.
Försökte skicka PM till dig men fick felmeddelande att användarnamnet inte existerar? Kan du skicka till mig?
Användarvisningsbild
bylund
Teslaägare

Inlägg av bylund »

John Galt skrev:
bylund skrev:
Ja, med typ-2-kabel behövs inte någon adapter.
Model S 85 byggd okt 2014 | Flerlagersröd | Svart tak | Svart tygklädsel | Teknikpaket med autopilot | Skruvfjädring | Dubbelladdare | Säkerhetspaket | 19"-fälgar | LTE | CCS
Användarvisningsbild
mathiaso
Teslaägare

Inlägg av mathiaso »

John Galt skrev:
mathiaso skrev:

Försökte skicka PM till dig men fick felmeddelande att användarnamnet inte existerar? Kan du skicka till mig?
PM skickat
Model Y Long Range 2023
Användarvisningsbild
John Galt
Teslaägare

Inlägg av John Galt »

bylund skrev:
John Galt skrev:
bylund skrev:
Ja, med typ-2-kabel behövs inte någon adapter.
Ah, googlade nu och såg att vi kan ladda med vanlig typ-2-handske också. Det visste jag inte. Bild

Skickat från min SM-G965F via Tapatalk
Skriv svar