Från ord till handling. Idag är allt installerat och klart, väntar bara på att Halmstad energi och miljö ska komma och byta min mätare efter helgdagarna så jag kan slå på anläggningen.
Firade installationen med Acceleration Boost till Model3:an
Hjälp, jag vill ha solceller
Moderator: Redaktion
Re: Hjälp, jag vill ha solceller
Model Y LR Grå med matt PPF+FSD ska säljas
Model 3 SR letar efter begagnad som andrabil
Model 3 P Highland blå beställd
Grattis till solcellerna o boosten 

Model ≡ bokad 31/3 -16
Model ≡ beställd 5/12 -18
Model ≡ Levererad 8/3 -19
Model ≡ beställd 5/12 -18
Model ≡ Levererad 8/3 -19
Grattis!! Då är det bara det goa jobbet kvar, att sitta och följa upp produktionen, blir riktigt kul när vi närmar oss april/maj 

Grå Tesla Model 3 LR -22 med vit inredning och dragkrok
- = Snabbladdad.se = - - = Min Youtube-kanal = -
Ja, han som sålde och installerade panelerna är bekant till mig, och vi har ofta anledning att ses titt som tätt i andra ärenden. Han har naturligtvis celler hemma hos sig själv också. Varje gång vi ses, även om solen knappt hunnit gått upp, kommer frasen ”idag har mina paneler gett X kWh så här långt, kan bli en bra/okej/sådär dag idag. Han tar aldrig upp mobilen när han nämner det. Så min slutsats är att han kollar statsen i mobilen som gemene man kollar sociala medier.Edis skrev:Grattis!! Då är det bara det goa jobbet kvar, att sitta och följa upp produktionen, blir riktigt kul när vi närmar oss april/maj
Model Y LR Grå med matt PPF+FSD ska säljas
Model 3 SR letar efter begagnad som andrabil
Model 3 P Highland blå beställd
Haha, känner inte alls igen mig i det
Men blir lite skadad! En kompis installerade sina solceller före mig (var han som fick mig att ta steget) har en anläggning på 80 paneler och min är på 64 och vi har tillgång till varandras data. Mina levererar lite tidigare på morgnarna och hans lite längre på kvällarna, ska bli riktigt kul att jämföra när jag får leverera fullt.
Jag KAN knappt låta bli att spana in produktionen när solen tittar fram, speciellt vid denna tiden när solen är framme så sällan. Producerade bara ca 150kWh i december, så förvänta dig inga stordåd än på ett tag.
Känn gärna på dina huvudsäkringar när anläggningen producerar fullt framöver, mina var rätt varma, så jag satte i nya porslinssäkringar och gjorde hållarna fräschare så att det blev bättre kontakt.

Men blir lite skadad! En kompis installerade sina solceller före mig (var han som fick mig att ta steget) har en anläggning på 80 paneler och min är på 64 och vi har tillgång till varandras data. Mina levererar lite tidigare på morgnarna och hans lite längre på kvällarna, ska bli riktigt kul att jämföra när jag får leverera fullt.
Jag KAN knappt låta bli att spana in produktionen när solen tittar fram, speciellt vid denna tiden när solen är framme så sällan. Producerade bara ca 150kWh i december, så förvänta dig inga stordåd än på ett tag.
Känn gärna på dina huvudsäkringar när anläggningen producerar fullt framöver, mina var rätt varma, så jag satte i nya porslinssäkringar och gjorde hållarna fräschare så att det blev bättre kontakt.
Grå Tesla Model 3 LR -22 med vit inredning och dragkrok