Uppdateringar av prototypen

Här diskuterar vi om Tesla Model S

Moderator: Redaktion

Lappen

Uppdateringar av prototypen

Inlägg av Lappen »

Varför skickar Tesla ut uppdateringar som inte fungerar ??
T.ex Röststyrning fungerar inte och autopiloten har inte fungerat sen den 21/11.
Jag har besökt Tesla servicecenter i Stockholm och Tromsö resor på ca 3000 km + hotellövernattningar.
Det enda Tesla säger är att en ny uppdatering ska lösa problemen ????

Model S Long Range 2019

Katastrof Eller ??

Vidare påstår Tesla att det är en datamaskin på hjul. Det var de ingen som upplyste mig om. Jag trodde ja köpt en bil :roll:
Användarvisningsbild
andwin
Teslaägare

Re: Uppdateringar av prototypen

Inlägg av andwin »

Skulle nog säga att dom fungerar!

Iom att du finns här app borde du kunna följa med trådar m.m och läsa om just röststyrningen. Finns en bra funktion som heter sök...

Och ang felet på autopiloten så skriver du inte så mkt om vad som är felet... Så då är det svårt att hjälpa till..

Att åka 300mil o övernatta på hotell låter ju dumt. Har du inte bokat tid då får man ju inte någon bra hjälp.. är ju samma på alla bilfirmor..

Skriver du lite mer om dina problem så kanske folk här kan hjälpa till...
Model X P100D 2019 FSD
Model S 90D 2017 AP2
Lappen

Inlägg av Lappen »

Jag vet inte om du vill åka 300 mil utan att övernatta självklart har jag bokat tid.
Autopilotens meddelandet är "Ej tillgänglig" så den startar inte överhuvudtaget.
Användarvisningsbild
andwin
Teslaägare

Inlägg av andwin »

Lappen skrev:
Jag vet inte om du vill åka 300 mil utan att övernatta självklart har jag bokat tid.
Autopilotens meddelandet är "Ej tillgänglig" så den startar inte överhuvudtaget.
Men kolla dom inte remote innan? Klart dom kan pusha ut en uppdatering om det behövs.. både remote o i verkstaden..
Model X P100D 2019 FSD
Model S 90D 2017 AP2
Användarvisningsbild
Gustafsson
Teslaägare

Inlägg av Gustafsson »

Man behöver ha lite mer tålamod och lite mer egna kunskaper när man byter till elbil. Uppdateringarna löser många problem trots allt.
Inte nödvändigtvis något som är sönder och som bäst fixas på verkstan när något inte fungerar.
Att fråga här på forumet brukar lösa många knutar....
Svart 2012 Roadster 2,5.| Model S100D midnight silver. MS LR beställd 2020-10-16, levererad 2023-05-16
Användarvisningsbild
sven-labil
Teslaägare
Referralkod: ts.la/ola13743

Inlägg av sven-labil »

Gustafsson skrev:
Man behöver ha lite mer tålamod och lite mer egna kunskaper när man byter till elbil.
Iaf. om man byter till en Tesla ;) Min Leaf funkade perfekt i fyra år (bortsett från den värdelösa appen såklart) medan Teslan nog haft lika många problem på åtta månader som alla mina andra bilar på 25 år... (Iofs. har det mesta strulet varit mjukvarurelaterat men även om de låtit vuxna skriva all kod så hade det inte löst tex. drivaxel- eller dörrhandtags-problemen.) Fast bilen är ju suverän på nästan alla sätt när den funkar :)
Knallgrå S75D - Gandalf - Påstås kunna trolla men det är bara partytricken som alltid funkar...
Lappen

Inlägg av Lappen »

Gustafsson skrev:
Man behöver ha lite mer tålamod och lite mer egna kunskaper när man byter till elbil. Uppdateringarna löser många problem trots allt.
Inte nödvändigtvis något som är sönder och som bäst fixas på verkstan när något inte fungerar.
Att fråga här på forumet brukar lösa många knutar....

"lite mer egna kunskaper när man byter till elbil" ??
Är det inte så att Tesla ska har mer kunskaper som tillverkare av el bilar??
HenrikC

Inlägg av HenrikC »

Gustafsson skrev:
Man behöver ha lite mer tålamod och lite mer egna kunskaper när man byter till elbil.
Andra kunskaper, men inte mer kunskaper. Elbilar är enklare än bensinbilar. Klarar man att ladda bilen och inte glömmer att byta mellan sommar och vinterdäck samt fylla på spolarvätska så är det inte så mycket annat man ska behöva kunna.
tobiaslej

Inlägg av tobiaslej »

Lappen skrev:
T.ex Röststyrning fungerar inte och autopiloten har inte fungerat sen den 21/11.
Jag tycker också att det är märkligt att dom inte har bättre koll på sin testning innan dom släpper en ny version. Deras testchef kanske ska se sig om efter ett nytt jobb...
Model 3 SR+
Model Y Performance
Användarvisningsbild
taliz
Teslaägare

Inlägg av taliz »

tobiaslej skrev:
Lappen skrev:
Jag tycker också att det är märkligt att dom inte har bättre koll på sin testning innan dom släpper en ny version. Deras testchef kanske ska se sig om efter ett nytt jobb...
Det är inte alltid saker fungerar perfekt vid stora utrullningar. Ibland blir det tex överbelastning.
Vad jag vet använder Tesla Amazon AWS väldigt mycket i backend. Gissningsvis kräver röststyrningen rätt mkt kraft där, och det kanske inte skalat som de tänkt.
Hursomhelst skulle jag nog tro det blir bättre relativt snabbt.

Att autopiloten "inte funkar" kanske beror på vädret? Är vägen täckt av snö så bilen inte kan se linjerna kan det bli knepigt. Samma sak om fronten är täckt av snö så radarn inte funkar.
https://youtu.be/6RhYY_4Wzls - the price of gas

Perfect is the enemy of good.

Time is the coin of your life. You spend it. Do not allow others to spend it for you.
Användarvisningsbild
andwin
Teslaägare

Inlägg av andwin »

Det ligger en hund begraven här.. säger bara det.. någon har nog inte sagt hela sanningen..

Om nu autopiloten inte funkar.. klart dom löser det.. om det bara var mjukvara, då kickar dom ut den direkt..

Killen verkar inte ha kört Audi eller volvo.. sjukt mkt mer fel o massa mjukvarufel..
Model X P100D 2019 FSD
Model S 90D 2017 AP2
Skriv svar