Väntrum Model 3

Här diskuterar vi om Tesla Model 3

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
OscarA
Teslaägare

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av OscarA »

Hämtar min Performance i GBG imorgon kl 15
Har ej sett den svarta interiören och har ej provkört, så spännande :D
Användarvisningsbild
JOhlsson
Teslaägare

Inlägg av JOhlsson »

Idag börjar väntan.
Vit SR+
:D
M3P grå 2022 - såld
M3 SR+ vit 2020 - såld
Mikaels

Inlägg av Mikaels »

Jag lämnade precis tillbaka min M3 Performance till Tesla i Göteborg efter att ha haft den 4 dagar. Vit med vit klädsel och de gråa performance fälgarna. Vet inte om den är listad som tillgänglig än, men tänkte ändå nämna detta här ifall någon vill ha en bil snabbt. Har rullat ca 30 mil enbart.
Användarvisningsbild
taliz
Teslaägare

Inlägg av taliz »

Mikaels skrev:
Jag lämnade precis tillbaka min M3 Performance till Tesla i Göteborg efter att ha haft den 4 dagar. Vit med vit klädsel och de gråa performance fälgarna. Vet inte om den är listad som tillgänglig än, men tänkte ändå nämna detta här ifall någon vill ha en bil snabbt. Har rullat ca 30 mil enbart.
Då undrar man förstås varför retur?
https://youtu.be/6RhYY_4Wzls - the price of gas

Perfect is the enemy of good.

Time is the coin of your life. You spend it. Do not allow others to spend it for you.
Mikaels

Inlägg av Mikaels »

Förmånsvärdet var 8.800 kr ca. Vilket jag visste om givetvis. Men vad jag inte visste när jag hämtade ut bilen var att bara några dagar därefter annonseras att exakt samma bil byggd 2020 får mer än 1500 kr / mån lägre förmånsvärde. Och nu är vi en vecka från 2020..så då vill jag hellre ha en sådan.

Jag hade frågat både skatteverket och tesla själva om en sänkning var på gång med tanke på att listpriset gått ner såpass mkt senaste året. Men bägge sa att så inte var fallet, för bilens förmånsvärde var bestämt av en jämförbar bil, närmare bestämt bmw m3. Och den har inte blivit billigare.

Så nog kände jag mig lite lurad när det kom en såpass rejäl sänkning trots allt. Dessutom kom samtidigt ett val att köpa boost till LR AWD ... På det hela taget kändes det som jag gjort en dålig affär med facit på hand.

Helst skulle jag vilja beställa en exakt likadan spec igen som den jag lämnade, för bilen var ju fantastisk. Får se om det går med tanke på teslas policy att inte kunna köpa likadan bil på 12 mån efter en retur. Annars blir det en LR AWD med prestandauppgradering. Vi får se!
Användarvisningsbild
edgein
Teslaägare
Kontakt:

Inlägg av edgein »

JOhlsson skrev:
Idag börjar väntan.
Vit SR+
Välkommen, hämtar i Malmö eller? Med tanke på att det står Skåne i din profil..

Beställde min vita LR med drag för inte så länge sedan, kul att se om våra bilar kommer med samma båt!
~ Vit LR, odubbade vinterhjul, dragkrok ~
Användarvisningsbild
Vasaru
Teslaägare

Inlägg av Vasaru »

Min började i fredags :D

Vit LR AWD
... längtar!!
Zeekr 001, Tech Grey, Privilege
Användarvisningsbild
OscarA
Teslaägare

Inlägg av OscarA »

Mikaels skrev:
Förmånsvärdet var 8.800 kr ca. Vilket jag visste om givetvis. Men vad jag inte visste när jag hämtade ut bilen var att bara några dagar därefter annonseras att exakt samma bil byggd 2020 får mer än 1500 kr / mån lägre förmånsvärde. Och nu är vi en vecka från 2020..så då vill jag hellre ha en sådan.

Jag hade frågat både skatteverket och tesla själva om en sänkning var på gång med tanke på att listpriset gått ner såpass mkt senaste året. Men bägge sa att så inte var fallet, för bilens förmånsvärde var bestämt av en jämförbar bil, närmare bestämt bmw m3. Och den har inte blivit billigare.

Så nog kände jag mig lite lurad när det kom en såpass rejäl sänkning trots allt. Dessutom kom samtidigt ett val att köpa boost till LR AWD ... På det hela taget kändes det som jag gjort en dålig affär med facit på hand.

Helst skulle jag vilja beställa en exakt likadan spec igen som den jag lämnade, för bilen var ju fantastisk. Får se om det går med tanke på teslas policy att inte kunna köpa likadan bil på 12 mån efter en retur. Annars blir det en LR AWD med prestandauppgradering. Vi får se!
Mjo, lite segt. Hämtar min imorgon men beställer jag en ny nu så kommer den i Februari. Är utan bil nu så orkar inte bry mig!
Användarvisningsbild
JOhlsson
Teslaägare

Inlägg av JOhlsson »

edgein skrev:
JOhlsson skrev:
Idag börjar väntan.
Vit SR+
Välkommen, hämtar i Malmö eller? Med tanke på att det står Skåne i din profil..

Beställde min vita LR med drag för inte så länge sedan, kul att se om våra bilar kommer med samma båt!
Japp, Malmö är korrekt.
M3P grå 2022 - såld
M3 SR+ vit 2020 - såld
Användarvisningsbild
MickeEklund
Teslaägare

Inlägg av MickeEklund »

Halloj alla! Jag har fått Bokad tid för leverans på Trosta på annandagen (26/12). VIN och Regnr på plats. Betalat 15000 i handpenning. Leasing via DNB (fått bekräftat via mail att det är beviljat). Har inte hört något mer från Tesla än detta, ingen har ringt och bekräftat leveransdatum. På min sida har jag tre dokument: "Beställningsavtal", "Handpenningsfaktura" och "Snabbguide för icke-kärnmarknader och grå marknader".

Känns lite klent med info! Har mailat DeliverySE utan svar. Sitter just nu i Sälen och kommer avbryta julfirandet för att åka till Stockholm... Känns ju lite surt om det skulle vara i onödan för att något inte är klart! Första förhöjda hyran tex?! Funkar det med en banköverföring på plats i Trosta?

Tacksam för era erfarenheter och kommentarer om detta! :)
Vit/vit 2020 Model 3 LR AWD+
Användarvisningsbild
metchristian
Teslaägare

Inlägg av metchristian »

MickeEklund skrev:
Halloj alla! Jag har fått Bokad tid för leverans på Trosta på annandagen (26/12). VIN och Regnr på plats. Betalat 15000 i handpenning. Leasing via DNB (fått bekräftat via mail att det är beviljat). Har inte hört något mer från Tesla än detta, ingen har ringt och bekräftat leveransdatum. På min sida har jag tre dokument: "Beställningsavtal", "Handpenningsfaktura" och "Snabbguide för icke-kärnmarknader och grå marknader".

Känns lite klent med info! Har mailat DeliverySE utan svar. Sitter just nu i Sälen och kommer avbryta julfirandet för att åka till Stockholm... Känns ju lite surt om det skulle vara i onödan för att något inte är klart! Första förhöjda hyran tex?! Funkar det med en banköverföring på plats i Trosta?

Ring: 0101388910

Vet att de skulle leverera ut 66 bilar idag i Trosta så kanske de är svåra att få tag på men har du fått levdatum så bör de ringa idag och bekräfta, de ringde mig dagen innan och bekräftade att lev blev som bestämt.
Användarvisningsbild
lukasf
Teslaägare

Inlägg av lukasf »

Någon mer som skall hämta i Göteborg som fått sin leverans flyttad från 26/12 till 30/12 idag?
Senast redigerad av lukasf, redigerad totalt 1 gånger.
M3 LR AWD 2020
Användarvisningsbild
Lindansaren
Teslaägare

Inlägg av Lindansaren »

MickeEklund skrev:

Ska också hämta på Trosta den 26:e. Jag har privat finansiering (restvärdeslån) via DNB. Betalat 15000 i handpenning samt fakturan på den första förhöjda avgiften (20%). På min sida har jag 6 dokument. Förutom dom du har är det: "Slutfaktura", "Credit Note" och "Final Invoice 2". Har ringt till Tesla 2 ggr och verifierat att allt är som det ska. =) Väntan är svår.
Användarvisningsbild
MickeEklund
Teslaägare

Inlägg av MickeEklund »

metchristian skrev:
MickeEklund skrev:

Ring: 0101388910

Vet att de skulle leverera ut 66 bilar idag i Trosta så kanske de är svåra att få tag på men har du fått levdatum så bör de ringa idag och bekräfta, de ringde mig dagen innan och bekräftade att lev blev som bestämt.
Fick tag på dem nu på 010-numret, tack! Allt grönt utom fakturan på första förhöjda hyran som skulle komma idag eller i morgon! "Bara bra om vi inte ringt innan, för då är allt i sin ordning" sa hon, hehe! Vi får väl se på torsdag :-D
Vit/vit 2020 Model 3 LR AWD+
Användarvisningsbild
DayEagle
Teslaägare

Inlägg av DayEagle »

Så där ja, nu var en Midnight Silver SR+ beställd. Bästa julklappen någonsin... :D
Längtar.........
----------------------------------------------------------------------------------------------------
2024 Model 3 RWD Stealth Grey
2016 VW e-Up!
2020 Model 3 SR+ Midnight Silver (Såld)
Användarvisningsbild
Bjelke
Teslaägare
Referralkod: ts.la/mikael1178

Inlägg av Bjelke »

DayEagle skrev:
Så där ja, nu var en Midnight Silver SR+ beställd. Bästa julklappen någonsin... :D
Längtar.........
Inte illa ;)
S85-14 AP1 Såld
S75D-18
SP100D-19
Användarvisningsbild
pefreli
Teslaägare

Inlägg av pefreli »

DayEagle skrev:
Längtar.........
God Jul och grattis!!
TM3 P svart/svart -24
TM3 P vit/vit -23, såld
TM3 LR AWD grå/vit -21, såld
TM3 LR RWD vit/svart -19, såld

14,6 kWp
Användarvisningsbild
OscarA
Teslaägare

Inlägg av OscarA »

Hämtat min Model 3 performamce idag!

20” vinter satt på
Sommarhjul inlastat

Stänkskydd fram
Ligger fler stänkskydd i bilen

Jag är positivt överraskad över körkomforten. Min BMW G30 hade med 20” så det var inte jättestor skillnad!

Stolarna är lite korta för benen(jag är endast 175cm) men det funkar.
Användarvisningsbild
taliz
Teslaägare

Inlägg av taliz »

OscarA skrev:
Jag är positivt överraskad över körkomforten. Min BMW G30 hade med 20” så det var inte jättestor skillnad!
Lite skillnad på acc/respons dock? Bild
https://youtu.be/6RhYY_4Wzls - the price of gas

Perfect is the enemy of good.

Time is the coin of your life. You spend it. Do not allow others to spend it for you.
Användarvisningsbild
OscarA
Teslaägare

Inlägg av OscarA »

taliz skrev:
OscarA skrev:
Lite skillnad på acc/respons dock? Bild
Haha ja!
Från 0-130 med olika starthastigheter är den brutal!
Måste erkänna dock att jag vill ha mer ;) *girig*

Wrappat konsollen med kolfiber redan.
Användarvisningsbild
grenhall
Teslaägare

Inlägg av grenhall »

MickeEklund skrev:

Har du fått tid bokad så är det spikat. Jag har sex handpenningfakturor och en slutfaktura på mitt konto. Vi kan byta om du vill? :D :D Men jag har ändrat lite bland annat restvärdet på min beställning via DnB så det är därför jag har fått fler handpenningfakturor sedan beställde jag lagerbil också. Vet inte om det påverkar antalet fakturor.
Model S P85D 2015 - Såld
Model 3 LR AWD + drag 2020 - Såld
Model X 75D 2017 - Såld
Model Y LR MC-Red, Drag 2021 (snart till salu)
Model Y Performance 2023
Användarvisningsbild
Edis
Teslaägare
Kontakt:

Inlägg av Edis »

Satt och kollade lite på hur det såg ut på lager-3:or i olika länder, fanns massor av Performance-bilar i Holland. Kollade i Norge och då fanns "min" bil som lagerbil där... Känns ju rätt surt att se det... Enda fördelen med att ha fått vänta, är att jag kommit fram till att skippa privatleasingen och satsar på att köpa bilen istället. Det känns mer rätt.
Grå Tesla Model 3 LR -22 med vit inredning och dragkrok
- = Snabbladdad.se = - - = Min Youtube-kanal = -
Användarvisningsbild
Jonny
Teslaägare

Inlägg av Jonny »

MickeEklund skrev:

Hämtar på torsdag jag med. Har lagt till vinterdäck och bett om att få det på slutfaktura men den är inte ändrad än så länge. Dessutom tänkte jag betala direkt från mitt bankkonto. Hoppas det ska funka bra på plats genom att göra en överföring. Någon som vet om det kommer funka? Första gången jag handlar ny bil.
M3LR-21
MYLR-22
MYLR-23
Användarvisningsbild
OfarligTesla
Teslaägare

Inlägg av OfarligTesla »

Har en LR AWD beställd men är väl inte jättetaggad på den tyvärr, hade hoppats få tag på en P- så det skulle vara lite tryck i den men det verkar bli svårt. Får hoppas att acceleration boost finns kvar sen när jag får bilen så kanske det blir bättre.
Användarvisningsbild
Willerud
Teslaägare

Inlägg av Willerud »

Jonny skrev:
Hämtar på torsdag jag med. Har lagt till vinterdäck och bett om att få det på slutfaktura men den är inte ändrad än så länge. Dessutom tänkte jag betala direkt från mitt bankkonto. Hoppas det ska funka bra på plats genom att göra en överföring. Någon som vet om det kommer funka? Första gången jag handlar ny bil.
Vill inte göra dig besviken, men det är ingen bankdag imorgon... så räkna inte med att banköverföring funkar.
Om inte banköverföring är möjlig, borde du kunna ta finansiering genom DNB imorgon och lösa lånet vid lämpligt tillfälle.

Fint med sena julklappar 8-)
Lycka till med nya bilen
Model X 100D - 2018
Nissan LEAF 40kWh - 2018
Model 3 Performance - 2019
Model Y Performance - 2024
Skriv svar