Aktien TSLA
Moderator: Redaktion
Kategoriregler
Diskussioner om Elon Musks politiska aktiviteter hänvisas till: viewtopic.php?t=37057
Diskussioner om Elon Musks politiska aktiviteter hänvisas till: viewtopic.php?t=37057
Re: Aktien TSLA
Tesla har nu fått ett stort lån hos flera kinesiska banker till en låg ränta vilket har lätta till att aktien ökar ytterligare. Nu är den på över $417.
https://electrek.co/2019/12/23/tesla-ts ... factory-3/
https://electrek.co/2019/12/23/tesla-ts ... factory-3/
- TiborBlomhall
- Referralkod: ts.la/tibor72449
Är ju bättre ekonomiskt att ta lån med låg ränta till fastigheter och istället satsa rörelsekapitalet på utveckling. Bra nyhet!
ATH 420,24 dollar!
Senast redigerad av Zalman3, redigerad totalt 1 gånger.
Titanium S75D, svarta NG, svart alcantara, autopilot 2.0, air suspension
Helt galet!
Titanium S75D, svarta NG, svart alcantara, autopilot 2.0, air suspension
Livets realiteter.pinussen skrev:klev av på 420, behöver betala räkningar...

Tänker hänga kvar ett tag till. Om tongångarna om kvartalsrapporten är goda kan den nog stiga ännu mer.
Jag köpte mina första Tesla aktier början på 2016 när den gjorde en dipp och köpt på allt eftersom. Det har varit många gånger som jag har funderat på att sälja då den har som ni vet åkt berg och dalbana, men jag har trott och tror på Tesla och Elon Musk och deras vision och istället köpt på mig mer. Så nu får jag nypa mig i armen och gnugga ögonen , kan knappt tro att det är sant . Ska jag sälja? Nej! Detta är alldeles för spännande för att hoppa av, så även om den sjunker till botten nivåer så har jag fått vara med på en fantastisk resa. 

- TiborBlomhall
- TiborBlomhall
Att jag inte lär migvigge50 skrev:Nu var du allt pessimistiskTiborBlomhall skrev:$400 till julafton?

- TiborBlomhall
-
Till och med Elon tycker att aktien är skrattretande högt värderad
Har själv svårt att se att värderingen är motiverad, har ju ändå varit ett ganska utmanande år för Tesla. Men marknaden tror på framtiden, förhoppningsvis har marknaden rätt. Blir ett jättespännande 2020 med både Shanghai-leveranser och Model Y-leveranser. Vad är ett rimligt mål för 2020 - 500000 leveranser och helårsvinst? God Jul och Gott nytt år!

Har själv svårt att se att värderingen är motiverad, har ju ändå varit ett ganska utmanande år för Tesla. Men marknaden tror på framtiden, förhoppningsvis har marknaden rätt. Blir ett jättespännande 2020 med både Shanghai-leveranser och Model Y-leveranser. Vad är ett rimligt mål för 2020 - 500000 leveranser och helårsvinst? God Jul och Gott nytt år!
Nissan Leaf 2014
Håller med om att värderingen är helt galen nu. Älskar Tesla och har behållit 15 aktier för sakens skull, men inte ens jag är så optimistisk att jag tror de ska växa in i dagens värdering i närtid.granlundii skrev:Till och med Elon tycker att aktien är skrattretande högt värderad![]()
https://evexperten.se
Ägt ca 30 elbilar genom åren varav nära 20 Teslor.
Bilar som just nu används:
Model 3 Performance - 2024
EV 9 GT-Line - 2024
RS E-Tron GT - 2022
e-Expert - 2021
EV 9 GT-Line - 2024
RS E-Tron GT - 2022
e-Expert - 2021
Tycker fortfarande lite synd om min kompis som var helt såld på Tesla inför IPOn och skulle investera mycket... Sen tyckte han IPOn på $17/aktie var orimligt hög värdering och skippade köp. 
Jag hade iofs chansen att investera i Spotify 2007 men trodde inte på affärsidéen

Jag hade iofs chansen att investera i Spotify 2007 men trodde inte på affärsidéen

https://evexperten.se
EV 9 GT-Line - 2024
RS E-Tron GT - 2022
e-Expert - 2021
EV 9 GT-Line - 2024
RS E-Tron GT - 2022
e-Expert - 2021
Spotifys affärsidé funkar ju inte. Börsen är bara sjukt naivLegato skrev:Tycker fortfarande lite synd om min kompis som var helt såld på Tesla inför IPOn och skulle investera mycket... Sen tyckte han IPOn på $17/aktie var orimligt hög värdering och skippade köp.

Polestar 2 LRSM
3P vit/vit, ibland
3P vit/vit, ibland
Spotify tjänar väl fortfarande inga pengar så på sätt och vis hade du ju rätt.Legato skrev:Tycker fortfarande lite synd om min kompis som var helt såld på Tesla inför IPOn och skulle investera mycket... Sen tyckte han IPOn på $17/aktie var orimligt hög värdering och skippade köp.
Det är ju fortfarande en bit upp till Toyotas börsvärde och då tror jag mer på Tesla än Toyota framöver. Nu betyder ju inte ett övervärderar företag att ett annat ska värderas lika högt.
Nej, spotify behöver kunna höja priset. Än så länge går det inte.Remuz skrev:Spotifys affärsidé funkar ju inte. Börsen är bara sjukt naivLegato skrev:Tycker fortfarande lite synd om min kompis som var helt såld på Tesla inför IPOn och skulle investera mycket... Sen tyckte han IPOn på $17/aktie var orimligt hög värdering och skippade köp.