taliz skrev:
Nej, jag är inte rädd för det.
Tesla är inte dummare än mig. De förstår precis som jag att det, som sagt, hade dödat efterfrågan på P.
Med det sagt kan de ju ta bort P helt och hållet eller stuva om på annat sätt. På vissa marknader säljs ju inte LR AWD utan bara P- som man kan betala extra för att få 20", bromsar etc.
Basic Performance kostar ju lika mycket som LR AWD + Performance boost. Däremot är det tydligen omöjligt att beställa en Basic Performance utan måste slå till när det dyker upp en på lagersidan. Och så har den högt förmånsvärde och lägre dragvikt.
Kollar man bara på priset så är Performance givet vid nyköp om man inte ska leasa. 40 tkr för mycket bättre prestanda, bättre bromsar, 20" fälgar, kolfibervinge, lägre chassi, track mode och typ alupedaler är väldigt prisvärt.
Det som ställer till det för P+ i Sverige är att folk gärna vill ha dragkrok, billiga vinterhjul och lågt förmånsvärde. Och det är väl där som performance boost har en liten nisch här i Sverige. På marknader som inte bryr sig om dragkrok, vinterfälgar och förmånsvärde så handlar det väl mest om att casha in från redan existerande LR AWD-ägare.