Eftersläpande display

Här diskuterar vi om Tesla Model S

Moderator: Redaktion

Seimawn
Inlägg: 43
Blev medlem: 09 jul 2019 19:00

Eftersläpande display

Inlägg av Seimawn »

Hämtade ut min nya MS för 3 veckor sedan. Är super nöjd med bilen överlag, men lite fundersam över en sak. Översikten av omgivningen på displayen eftersläpar något. Bilarna har liksom redan kört förbi när displayen visar att dom är bredvid mig.
Åkte i en kollegas MX som inte hade samma problem.
Spelade in en video som visar problemet:

https://vimeo.com/379830509?ref=em-share

Någon som upplever samma?
Användarvisningsbild
taliz
Teslaägare
Inlägg: 14653
Blev medlem: 16 nov 2014 12:04

Re: Eftersläpande display

Inlägg av taliz »

Provat stänga ner bilen helt?
https://youtu.be/6RhYY_4Wzls - the price of gas

Perfect is the enemy of good.

Time is the coin of your life. You spend it. Do not allow others to spend it for you.
Seimawn
Inlägg: 43
Blev medlem: 09 jul 2019 19:00

Re: Eftersläpande display

Inlägg av Seimawn »

taliz skrev:
Provat stänga ner bilen helt?
Ja, det har varit så sedan jag fick den. Reagerat på det innan men det var först när jag åkte kollegans MX som det slog mig att det nog inte ska vara så.
Användarvisningsbild
owallstr
Teslaägare
Inlägg: 9
Blev medlem: 24 aug 2017 09:33
Ort: Skellefteå

Re: Eftersläpande display

Inlägg av owallstr »

Har samma i min MS uthämtad juni-19, HW 2.5
Svårt att exakt veta men upplever att det det började med förra SW uppdateringarna, typ 2019.32, och att det ökade i 2019.36


Skickat från min iPhone med Tapatalk
- Model 3LR -21Q2. Vit, 19", drag.
- Model S100 -19. Solid Svart.
Användarvisningsbild
Gustafsson
Teslaägare
Inlägg: 5577
Blev medlem: 20 jul 2015 17:01
Ort: Linköping

Re: Eftersläpande display

Inlägg av Gustafsson »

Tror att mjukvaran helt enkelt är för långsam. Renderingen av mötande trafik ligger 1-2 s efter verkligheten. Jag tänker att det blir bättre när Tesla börjar rulla ut HW3, då jag har 2,5. Hoppas detta bara gäller visningen på skärmen och inte autopilotfunktionerna...
Svart 2012 Roadster 2,5.| Model S100D midnight silver. MS LR beställd 2020-10-16, levererad 2023-05-16
calle_kjellberg
Teslaägare
Inlägg: 24
Blev medlem: 19 okt 2019 15:13
Ort: Mjölby
Kontakt:

Re: Eftersläpande display

Inlägg av calle_kjellberg »

Samma på min MS LR, två veckor gammal.
Användarvisningsbild
Threm
Teslaägare
Inlägg: 36
Blev medlem: 15 dec 2017 07:25

Re: Eftersläpande display

Inlägg av Threm »

Kan det vara då att det är nyare hårdvara i din väns Model X? Har han FSD och du inte? Jag hämtar ut min Model S om 1 och en halv vecka. :D
0daytesla
Inlägg: 39
Blev medlem: 30 sep 2019 09:23

Re: Eftersläpande display

Inlägg av 0daytesla »

Samma på min M3 med hw3 så nej hw3 löser inte problemet. Troligen sw relaterat då hw torde ha mindre problem o rendera bilden rätt.

Tror nån dev inte riktigt tänkt på fördröjningen mellan vad som sensorerna snappar upp - hanteringen av detta i hw - rita upp resultatet på skärm..

Borde dom kunna åtgärda men behöver ju då påpekas via rätt kanaler om dom inte redan har koll på detta. Finns ingen bugreporter annat än tweets till Elon va?
2019 Model 3 LR+ AWD white 18" Aero
Användarvisningsbild
Lessmog
Teslaägare
Inlägg: 1120
Blev medlem: 10 mar 2014 09:53

Re: Eftersläpande display

Inlägg av Lessmog »

0daytesla skrev:
Samma på min M3 med hw3 så nej hw3 löser inte problemet. Troligen sw relaterat då hw torde ha mindre problem o rendera bilden rätt.

Tror nån dev inte riktigt tänkt på fördröjningen mellan vad som sensorerna snappar upp - hanteringen av detta i hw - rita upp resultatet på skärm..

Borde dom kunna åtgärda men behöver ju då påpekas via rätt kanaler om dom inte redan har koll på detta. Finns ingen bugreporter annat än tweets till Elon va?
Prata med ratten, säg "BUG REPORT" så lär det nå fram. Småningom. Har aldrig provat själv.
Skriv svar