Senaste version 2025.20
Moderator: Redaktion
Re: Senaste version 2019.40
Er der Hold i version 40 til AP1 bilar.
Om du vill att jag ska göra fler filmer kan du stödja mig genom att använda mit referral link.
http://---
http://---
- jeppe_sthlm
- Teslaägare
Du tänker den med att bilen stannar till stillastående när man släpper gaspedalen? Den får bara raven S/X och Model 3fmm1000 skrev:Er der Hold i version 40 til AP1 bilar.
Skickat från min iPhone med Tapatalk
Model S Standard Range Raven
Står ju rätt tydligt att den söker efter uppdatering när man går in i uppdateringsmenyn. Så att trycka 5 ggr för att starta har nog ingen betydelse. Bara att tiden förflyter medan man är inne i menyn och att den hinner kolla om man har en tillgänglig.
Eller är det någon som har fått fram uppdatering genom 5 ggr efter att det står att bilens programvara är uppdaterad?
Innan någon har fått det så tror jag inte på några 5 ggr.
Jag fick 40 ikväll genom att gå in i menyn och låta den själv söka fram uppdateringen. Tog kanske 6 - 7 sek innan den sökt klart.
Eller är det någon som har fått fram uppdatering genom 5 ggr efter att det står att bilens programvara är uppdaterad?
Innan någon har fått det så tror jag inte på några 5 ggr.
Jag fick 40 ikväll genom att gå in i menyn och låta den själv söka fram uppdateringen. Tog kanske 6 - 7 sek innan den sökt klart.
Nu har jag varit ute och kört lite med 40.2.1. Det står ju inte mycket i uppdateringsinfon, egentligen bara att SuC-laddningen har fått förbättrade prestanda (jag har 3 SR+) och att automatisk torkare ska vara bättre.
Mina iakttagelser:
* Märkte ingen skillnad på torkarna. Jag bor iofs på landet och det är mörkt här och nästan inga möten. Men det har ju andra redan konstaterat.
* Ny variant på varningsmeddelandet om att den inte kan läsa av vägbanan: (Ungefär:) Kameran på höger framskärm är blockerad eller bländad. När jag gick ut och torkade av den så försvann meddelandet. Meddelandet var på svenska; har det inte varit ett engelskt meddelande förut?
* Jag har fått tillbaka regenereringen! Nästan i nivå som med sommardäcken, fantastiskt!
Edit: Någon nämnde att AP blivit sämre. Jag märkte inget av det.
Mina iakttagelser:
* Märkte ingen skillnad på torkarna. Jag bor iofs på landet och det är mörkt här och nästan inga möten. Men det har ju andra redan konstaterat.
* Ny variant på varningsmeddelandet om att den inte kan läsa av vägbanan: (Ungefär:) Kameran på höger framskärm är blockerad eller bländad. När jag gick ut och torkade av den så försvann meddelandet. Meddelandet var på svenska; har det inte varit ett engelskt meddelande förut?
* Jag har fått tillbaka regenereringen! Nästan i nivå som med sommardäcken, fantastiskt!
Edit: Någon nämnde att AP blivit sämre. Jag märkte inget av det.
- NEO
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/alfredo77771
Jag tycker regnsensorn fungerar utmärkt dagtid med 2019.40.2.1, har kört runt 300km sedan uppdateringen och kan konstatera följande:
+ Auto lane change fungerar mycket bättre än innan, den velar inte om som den gjorde förr även utan trafik i filen man ska byta till, den gör ett snabbt byte.
+ Auto-wipe är ju en dröm i dagsljus! Kört över 200km i regn och har bara duttat manuellt en handfull gånger
+ Autopiloten är stabilare än tidigare, inga ryckiga påfarter/avfarter med NoA
- Auto-wipe i skymning/mörker är lika dålig som förr tyvärr.
+ Auto lane change fungerar mycket bättre än innan, den velar inte om som den gjorde förr även utan trafik i filen man ska byta till, den gör ett snabbt byte.
+ Auto-wipe är ju en dröm i dagsljus! Kört över 200km i regn och har bara duttat manuellt en handfull gånger
+ Autopiloten är stabilare än tidigare, inga ryckiga påfarter/avfarter med NoA
- Auto-wipe i skymning/mörker är lika dålig som förr tyvärr.
2019.40.2.1
-Ja, mkt bättre auto torkare enligt mig
-Filbyte är ju mycket bättre och snabbare. Känner mig säkrare på att använda för att ”träffa en avfart mitt i sthlm” nu.
OCH:
Var inte summon avstånd Max 9 meter innan? Nu kan man höja till 12!? Eller har det ökats i en annan uppdatering? Jag vet att jag brukar maxa inställningar, och nu kunde jag höja den...
-Ja, mkt bättre auto torkare enligt mig
-Filbyte är ju mycket bättre och snabbare. Känner mig säkrare på att använda för att ”träffa en avfart mitt i sthlm” nu.
OCH:
Var inte summon avstånd Max 9 meter innan? Nu kan man höja till 12!? Eller har det ökats i en annan uppdatering? Jag vet att jag brukar maxa inställningar, och nu kunde jag höja den...
2019-03-29: Model 3 LR AWD, FSD, Svart/Svart, 19" Sport, HW2.5
Tycker torkarna funkar betydligt bättre med 2019.40 men än finns det saker som kan bli bättre. Finns jobb kvar att göra för att det ska fungera i mörker.
Automatiskt helljus funkar bättre men inte tillräckligt bra. Jag märker framförallt problem på vägar med vajerräcke i mitten.
Automatiskt helljus funkar bättre men inte tillräckligt bra. Jag märker framförallt problem på vägar med vajerräcke i mitten.
TMS LR UltraRed, FSD
Såld - TMS 100D MC Red, AP3, FSD, Premiumpaket.
Såld - TMS 85D MC Red, AP1, Pano, Intriörpaket, Next Gen, Ultra Hifi, luftfjädring, köldpaket
Såld - TMS 100D MC Red, AP3, FSD, Premiumpaket.
Såld - TMS 85D MC Red, AP1, Pano, Intriörpaket, Next Gen, Ultra Hifi, luftfjädring, köldpaket
Håller med, har kört 60 mil idag men var tvungen att stänga av AP under perioder eftersom den studsade så mellan linjerna... Speciellt i kurvor kom bilen nästan i svängning, riktigt otrevligt. Testade att torka av alla kemeror men det var ingen skillnad. Kanske en omstart hjälper om det är så att vi är ett fåtal som upplever detta.Remuz skrev:40 måste vara den sämsta versionen avseende AP på rätt länge. Min bil har aldrig studsat mellan linjerna förut, men i 40 är den som kulan i Arkaniod. AutoWipe är helt uselt iaf när man kör på blöt asfalt och bilarna framför drar upp stänk...
Håller med om AutoWipe på blöt väg, ingen höjdare. Funkar väldigt bra i vissa lägen och riktigt dåligt i andra. Ändå ett steg i rätt riktning

- NEO
- Teslaägare
Vad har ni för bilar? AP2.5?Logge skrev:Håller med, har kört 60 mil idag men var tvungen att stänga av AP under perioder eftersom den studsade så mellan linjerna... Speciellt i kurvor kom bilen nästan i svängning, riktigt otrevligt. Testade att torka av alla kemeror men det var ingen skillnad. Kanske en omstart hjälper om det är så att vi är ett fåtal som upplever detta.Remuz skrev:40 måste vara den sämsta versionen avseende AP på rätt länge. Min bil har aldrig studsat mellan linjerna förut, men i 40 är den som kulan i Arkaniod. AutoWipe är helt uselt iaf när man kör på blöt asfalt och bilarna framför drar upp stänk...
Håller med om AutoWipe på blöt väg, ingen höjdare. Funkar väldigt bra i vissa lägen och riktigt dåligt i andra. Ändå ett steg i rätt riktning
Arkanoid! Nu blev jag sugen på att spela det, men saknar tyvärr en C64.Remuz skrev:40 måste vara den sämsta versionen avseende AP på rätt länge. Min bil har aldrig studsat mellan linjerna förut, men i 40 är den som kulan i Arkaniod. AutoWipe är helt uselt iaf när man kör på blöt asfalt och bilarna framför drar upp stänk...
Model S 85 byggd okt 2014 | Flerlagersröd | Svart tak | Svart tygklädsel | Teknikpaket med autopilot | Skruvfjädring | Dubbelladdare | Säkerhetspaket | 19"-fälgar | LTE | CCS
- Bjelke
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/mikael1178
Den går ju att köpa igen nubylund skrev:Arkanoid! Nu blev jag sugen på att spela det, men saknar tyvärr en C64.Remuz skrev:40 måste vara den sämsta versionen avseende AP på rätt länge. Min bil har aldrig studsat mellan linjerna förut, men i 40 är den som kulan i Arkaniod. AutoWipe är helt uselt iaf när man kör på blöt asfalt och bilarna framför drar upp stänk...

Kultspel ju

S85-14 AP1 Såld
S75D-18
SP100D-19
S75D-18
SP100D-19
Efter några dagar nu med 2019.40.
Regnsensorn är mycket bättre.
Dock så studsar AP:n väldigt mycket mellan linjerna. Men har fått en känsla att den kryper lite närmare bilen framför vid stillastående kö.
M3 AWD HW2.5 FSD
Regnsensorn är mycket bättre.
Dock så studsar AP:n väldigt mycket mellan linjerna. Men har fått en känsla att den kryper lite närmare bilen framför vid stillastående kö.
M3 AWD HW2.5 FSD
Senast redigerad av frippan, redigerad totalt 1 gånger.
Model 3 - LR - AWD - FSD - Midnight Silver
M3P AP2.5 FSDNEO skrev:Vad har ni för bilar? AP2.5?Logge skrev:Håller med, har kört 60 mil idag men var tvungen att stänga av AP under perioder eftersom den studsade så mellan linjerna... Speciellt i kurvor kom bilen nästan i svängning, riktigt otrevligt. Testade att torka av alla kemeror men det var ingen skillnad. Kanske en omstart hjälper om det är så att vi är ett fåtal som upplever detta.Remuz skrev:40 måste vara den sämsta versionen avseende AP på rätt länge. Min bil har aldrig studsat mellan linjerna förut, men i 40 är den som kulan i Arkaniod. AutoWipe är helt uselt iaf när man kör på blöt asfalt och bilarna framför drar upp stänk...
- NEO
- Teslaägare
Hmmmm ... någon med HW3 (som ser konerna) som också har problem med att bilen studsar? Jag märker ingenting, tvärtom så tycker jag att bilen sköter sig bättre än innan 40.1.2Logge skrev:M3P AP2.5 FSDNEO skrev:Vad har ni för bilar? AP2.5?Logge skrev:Håller med, har kört 60 mil idag men var tvungen att stänga av AP under perioder eftersom den studsade så mellan linjerna... Speciellt i kurvor kom bilen nästan i svängning, riktigt otrevligt. Testade att torka av alla kemeror men det var ingen skillnad. Kanske en omstart hjälper om det är så att vi är ett fåtal som upplever detta.Remuz skrev:40 måste vara den sämsta versionen avseende AP på rätt länge. Min bil har aldrig studsat mellan linjerna förut, men i 40 är den som kulan i Arkaniod. AutoWipe är helt uselt iaf när man kör på blöt asfalt och bilarna framför drar upp stänk...
Tycker AP funkar fint även med 40. Tror dock jag har HW3.
https://youtu.be/6RhYY_4Wzls - the price of gas
Perfect is the enemy of good.
Time is the coin of your life. You spend it. Do not allow others to spend it for you.
Perfect is the enemy of good.
Time is the coin of your life. You spend it. Do not allow others to spend it for you.
Jag har 2.5 och har inte haft problem med AP förut (på denna bil)
Polestar 2 LRSM
3P vit/vit, ibland
3P vit/vit, ibland
Samma här AP har fungerat riktigt bra. Men denna version är klart den sämsta sen jag fick bilen i mars.Remuz skrev:Jag har 2.5 och har inte haft problem med AP förut (på denna bil)
- Bjelke
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/mikael1178
Det stämmer inte, bilen blir bara bättre med tiden ju! har jag hört...
(Nåja, ska man vara snäll så har det hänt en hel del bra med åren
)

(Nåja, ska man vara snäll så har det hänt en hel del bra med åren

S85-14 AP1 Såld
S75D-18
SP100D-19
S75D-18
SP100D-19
- loftux
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/peter18116
- Kontakt:
Körde Hjulstarondellen E18, via Kistalänken, E4 till Norrtull med NOA. Mörkt, men hade slutat regna. Sedan samma väg tillbaka. Ligger bra i filen, det enda jag inte riktig samtycker med bilen är att den gärna vill gå ut i vänster filen när det är kort väg kvar till avfarten (men så har den gjort tidigare också). Filbyten är snabba, känns snabbare än jag brukar göra manuellt själv.
Missar heldragen linje när man kommer från Kistalänken upp på E4, där är det lång sträcka innan man kan "köra på". Passerade där samtidigt en blinkande servicebil utan att det wobblade.
Model 3 LR, HW3, 40.2.1.
Missar heldragen linje när man kommer från Kistalänken upp på E4, där är det lång sträcka innan man kan "köra på". Passerade där samtidigt en blinkande servicebil utan att det wobblade.
Model 3 LR, HW3, 40.2.1.
Senast redigerad av loftux, redigerad totalt 1 gånger.
Model Y Performance, Midnattsskörsbärsröd, Vit interiör
Model 3 LR AWD 2019, Pearl White, Vit interiör, 18" Aero, FSD
Nissan Leaf Tekna 2013
Jag har 2.5 och märkte ingen skillnad på AP (men dock på regen). Visst är det intressant? Bilarna är allt lite av enskilda personligheter, trots att de borde bete sig exakt likadant så länge de har samma hårdvara och programvaruversion, men icke...
Kanske så att bilarna har nån egen AI som utvecklas åt olika håll sedan de lämnat löpande bandet?

Kanske så att bilarna har nån egen AI som utvecklas åt olika håll sedan de lämnat löpande bandet?
- Teslaspolen
- Teslaägare
Man kanske borde göra som med droiderna i Star Wars, återställa dem med jämna mellanrum innan de utvecklar personliga egenheter?Jerker skrev:Jag har 2.5 och märkte ingen skillnad på AP (men dock på regen). Visst är det intressant? Bilarna är allt lite av enskilda personligheter, trots att de borde bete sig exakt likadant så länge de har samma hårdvara och programvaruversion, men icke...![]()

Har tagit det oranga pillret https://www.youtube.com/channel/UC0intL ... G-xAvUEO-A
Ja, det är nog säkrast!Teslaspolen skrev:Man kanske borde göra som med droiderna i Star Wars, återställa dem med jämna mellanrum innan de utvecklar personliga egenheter?Jerker skrev:Jag har 2.5 och märkte ingen skillnad på AP (men dock på regen). Visst är det intressant? Bilarna är allt lite av enskilda personligheter, trots att de borde bete sig exakt likadant så länge de har samma hårdvara och programvaruversion, men icke...![]()
Jerker fick inte du hw 3 på din? Tänkte det var så "långt" efter de bytte till hw3 i produktionen.
Tydligen inte. Jag gjorde "kontestet" och drog slutsatsen att det måste vara 2.5 eftersom jag inte såg några vid ett vägarbete längs E4 norr om Norrköping.frippan skrev:Jerker fick inte du hw 3 på din? Tänkte det var så "långt" efter de bytte till hw3 i produktionen.
Oki, är ju ett bra test att testa med.Jerker skrev:Tydligen inte. Jag gjorde "kontestet" och drog slutsatsen att det måste vara 2.5 eftersom jag inte såg några vid ett vägarbete längs E4 norr om Norrköping.frippan skrev:Jerker fick inte du hw 3 på din? Tänkte det var så "långt" efter de bytte till hw3 i produktionen.