Preliminära leveranser Q3

Här för vi diskussioner kring själva företaget Tesla

Moderator: Redaktion

Kategoriregler
Diskussioner om Elon Musks politiska aktiviteter hänvisas till: viewtopic.php?t=37057
vigge50

Preliminära leveranser Q3

Inlägg av vigge50 »

Tesla har nu släppt siffrorna på antalet leverade bilar under tredje kvartalet och det var 11 580 stycken. Om det stämmer så är det en ökning med 49% över tredje kvartalet i fjol men det betyder att de har totalt levererat 33 157 och att de har 16 843 bilar kvar att leverera detta kvartalet för att nå 50 000.
Användarvisningsbild
Machris
Teslaägare

Re: Preliminära leveranser Q3

Inlägg av Machris »

Borde ju öka ytterligare m tanke på referralprogrammet som rimligen ökat antalet beställningar. Många av dessa bör ju levereras Q4
Sjukt snygg röd S100D...
Sjukt snygg röd S85D...
Användarvisningsbild
Svenssons
Teslaägare

Inlägg av Svenssons »

Jag hoppas fortfarande att de ska leverera 5000+ Model X under året och att samtliga Signature till Europa blir levererade. Europeiska leveranser tar dock längre tid än amerikanska så det fin risk att de skippar Europa i år även ifall det skulle vara ett styrkebesked att ha levererat bilen till fler marknader.
They who can give up essential liberty to obtain a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety.
Användarvisningsbild
Machris
Teslaägare

Inlägg av Machris »

Nu när Danni fått sin får väl du o jag "tävla" om vems bil som rullar först genom Förlösa :D
Sjukt snygg röd S100D...
Sjukt snygg röd S85D...
vigge50

Inlägg av vigge50 »

De hade en planerad vecka där produktionen var stängd under kvartalet.
Användarvisningsbild
Svenssons
Teslaägare

Inlägg av Svenssons »

Machris skrev:
Nu när Danni fått sin får väl du o jag "tävla" om vems bil som rullar först genom Förlösa :D
Ja, Danni verkade vara långt ifrån att beställa en Tesla för ett år sedan. När han väl beställde tog det inte så lång tid tills han kunde ta leverans. Jag har inte kunnat lägga en beställning ännu men hoppas att Europa-Signature kan börja att beställa inom ett par veckor, annars lär det dröja till strax före nyåret skulle jag tro.

Machris, bor du också i närheten av Förlösa? Det rullade en Model S från Helsingborg genom Förlösa för några månader sedan såg jag när jag körde till jobbet.
They who can give up essential liberty to obtain a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety.
Användarvisningsbild
bylund
Teslaägare

Inlägg av bylund »

Svenssons skrev:
Jag hoppas fortfarande att de ska leverera 5000+ Model X under året och att samtliga Signature till Europa blir levererade. Europeiska leveranser tar dock längre tid än amerikanska så det fin risk att de skippar Europa i år även ifall det skulle vara ett styrkebesked att ha levererat bilen till fler marknader.
Någon som har koll på hur lång tid ett EU-typgodkännande tar? Jag antar att det inte rör sig om månader i alla fall.
Jag försökte googla efter, men hittade inte, någon databas över typgodkännanden. Det borde rimligen finnas.
Model S 85 byggd okt 2014 | Flerlagersröd | Svart tak | Svart tygklädsel | Teknikpaket med autopilot | Skruvfjädring | Dubbelladdare | Säkerhetspaket | 19"-fälgar | LTE | CCS
Användarvisningsbild
Machris
Teslaägare

Inlägg av Machris »

Svenssons skrev:
Machris skrev:
Ja, Danni verkade vara långt ifrån att beställa en Tesla för ett år sedan. När han väl beställde tog det inte så lång tid tills han kunde ta leverans. Jag har inte kunnat lägga en beställning ännu men hoppas att Europa-Signature kan börja att beställa inom ett par veckor, annars lär det dröja till strax före nyåret skulle jag tro.

Machris, bor du också i närheten av Förlösa? Det rullade en Model S från Helsingborg genom Förlösa för några månader sedan såg jag när jag körde till jobbet.
Hoppas du får beställa snart, skulle vara kul att se Modell X live. Bor ca en mil ytterligare ut på landet från dig så jag kör genom Förlösa dagligen.
Sjukt snygg röd S100D...
Sjukt snygg röd S85D...
Skriv svar