Trots att jag rengör kameror innan avfärd och vid alla Superchargers så får jag rätt ofta ”Blindspot detection limited”, ”Navigate on Autopilot unavailable” och lane departure-varningar ofta på motorväg. Speciellt vid blött väglag.
Sjukt irriterande vid långresor att inte kunna använda NoA-filbyten. Det hoppar på ibland i någon kilometer men sen är det borta igen och den visas bara en fil på instrumentpanelen.
MX Raven.
Någon annan som upplever detta? Tips?
Varningar på motorväg
Moderator: Redaktion
Re: Varningar på motorväg
Jag har en SR+ utan FSD och får också ofta dessa meddelanden.
Jag har heller inte lyckats hitta nån systematik i när varningarna kommer och hur de yttrar sig. Om jag glömmer att blinka vid ett filbyte så för jag oftast bara ett motstånd i ratten, men ibland skriker den i högan sky och skrämmer halvt vettet ur mig och mina medpassagerare. Det samma gäller mitt- och sidlinjerna på vanlig landsväg. Jag har aldrig fattat skillnaderna.
Jag har heller inte lyckats hitta nån systematik i när varningarna kommer och hur de yttrar sig. Om jag glömmer att blinka vid ett filbyte så för jag oftast bara ett motstånd i ratten, men ibland skriker den i högan sky och skrämmer halvt vettet ur mig och mina medpassagerare. Det samma gäller mitt- och sidlinjerna på vanlig landsväg. Jag har aldrig fattat skillnaderna.
Tyvärr är kamerorna utsatta. De blir blöta och smutsiga om det är dåligt väder.
Kanske värt att prova applicera nån hydrofobisk produkt?
https://youtu.be/6RhYY_4Wzls - the price of gas
Perfect is the enemy of good.
Time is the coin of your life. You spend it. Do not allow others to spend it for you.
Perfect is the enemy of good.
Time is the coin of your life. You spend it. Do not allow others to spend it for you.
- metchristian
- Teslaägare
Lägga på glasförsegling? Så skiten ”halkar” av.taliz skrev:Tyvärr är kamerorna utsatta. De blir blöta och smutsiga om det är dåligt väder.