Väntrum Model 3
Moderator: Redaktion
Re: Väntrum Model 3
Antar att ni inte har VIN på handpenningfakturan.
Ser det ut såhär för er som har fått VIN?
Model S P85D 2015 - Såld
Model 3 LR AWD + drag 2020 - Såld
Model X 75D 2017 - Såld
Model Y LR MC-Red, Drag 2021 (snart till salu)
Model Y Performance 2023
Model X 75D 2017 - Såld
Model Y Performance 2023
- powerman5k
- Teslaägare
Så ser det ut för mig och jag har vin
Vit M3 LR med dragkrok Beställd 15/11 VIN 25/11. Preliminär leverans 27/12.
Då antar jag att det bara är själva leveransen vi väntar på.powerman5k skrev:Så ser det ut för mig och jag har vin
Model S P85D 2015 - Såld
Model X 75D 2017 - Såld
Model Y Performance 2023
Model X 75D 2017 - Såld
Model Y Performance 2023
Fick Mail, för ett par veckor sedan, ang prel leverans första veckan i december.
I förrgår fick jag ett sms med bokad leverans den 16 december.
Enligt SE-Delivery är min bil framme i Sverige den 6 december.
Behöver de verkligen 10 dagar med bilen innan jag kan få den levererad?
I förrgår fick jag ett sms med bokad leverans den 16 december.
Enligt SE-Delivery är min bil framme i Sverige den 6 december.
Behöver de verkligen 10 dagar med bilen innan jag kan få den levererad?
grenhall skrev:Antar att ni inte har VIN på handpenningfakturan.
På slutfakturan som dök upp samtidigt med vin står vin nummret...
köpte min kontant så jag vet inte hur det ser ut på bank eller finans fakturan
Skickat från min iPad med Tapatalk Pro
- metchristian
- Teslaägare
LasseL skrev:grenhall skrev:Antar att ni inte har VIN på handpenningfakturan.
På slutfakturan som dök upp samtidigt med vin står vin nummret...
köpte min kontant så jag vet inte hur det ser ut på bank eller finans fakturan
Vin stod bara med på slutfakturan i mitt fall.
Då jag finansierade bilen via tesla så fick jag sen en separat faktura för handpenning och där stod bara ordernr och inget annat.
Skickat från min iPad med Tapatalk Pro
La en beställning igår på en vit LR med drag, leverans i febtuari. Men missade ange någons Referall Code. Men såg heller aldrig var det skulle anges i beställningsflödet. Någon som vet var? Tänkte jag kunde göra om beställningen i så fall.
Funderar även på om det ingår någon super chargerladdning överhuvudtaget när en ny bil beställs.
Funderar även på om det ingår någon super chargerladdning överhuvudtaget när en ny bil beställs.
M3LR-21
MYLR-22
MYLR-23
MYLR-22
MYLR-23
Det går precis som point1 skriver att lägga till referrals i efterhand genom att kontakta DeliverySE@tesla.com för mer hjälp.Jonny skrev:La en beställning igår på en vit LR med drag, leverans i febtuari. Men missade ange någons Referall Code. Men såg heller aldrig var det skulle anges i beställningsflödet. Någon som vet var? Tänkte jag kunde göra om beställningen i så fall.
Lägger du till en kod får du 1500km fri supercharging och den vars kod du använder får också 1500km + en lott i lotteriet Tesla ska ha där vinsten är en Founders Model Y eller en Roadster.
Lycka till och välkommen!
Model S P85D 2015 - Såld
Model X 75D 2017 - Såld
Model Y Performance 2023
Model X 75D 2017 - Såld
Model Y Performance 2023
Testa att använda någons referral-länk och välj sedan att du ska köpa en M3:a. Har för mig att det kom upp en popup-ruta där man fick frågan om man redan hade en reservation, så man kanske kan regga det själv i efterhand. Tror det fungerade för mig, såvida inte säljarna la in min kompis kod i efterhand. Vet med 100% när jag får min bil, men det verkar ju dröja...Jonny skrev:La en beställning igår på en vit LR med drag, leverans i febtuari. Men missade ange någons Referall Code. Men såg heller aldrig var det skulle anges i beställningsflödet. Någon som vet var? Tänkte jag kunde göra om beställningen i så fall.

Grå Tesla Model 3 LR -22 med vit inredning och dragkrok
- = Snabbladdad.se = - - = Min Youtube-kanal = -
- = Snabbladdad.se = - - = Min Youtube-kanal = -
- Mr_Ewing
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/https://---">https://---
Jag beställde en SR+ med drag för några dagar sedan och gjorde beställningen via en länk till någon annans referalkod.
Vad jag kan se så fick jag 1500km fri laddning - iofs peanuts men gratis är gott.
Vad jag kan se så fick jag 1500km fri laddning - iofs peanuts men gratis är gott.
BMW i3 120Ah 2019 -SÅLD
Tesla Model Y RWD 2023 MIC
Tesla Model Y RWD 2023 MIC
150 mil är ändå en resa någonstans i Sverige som är helt gratis.Mr_Ewing skrev:Jag beställde en SR+ med drag för några dagar sedan och gjorde beställningen via en länk till någon annans referalkod.

Model S P85D 2015 - Såld
Model X 75D 2017 - Såld
Model Y Performance 2023
Model X 75D 2017 - Såld
Model Y Performance 2023
-
Koden gäller beställning av Model X, Model S eller Model 3, det spelar ingen roll vilken av dessa som beställs för den kod beställaren använder, och den fungerar oavsett vilken bil innehavaren av koden har.Anderssons skrev:Gäller koden oavsett vad den andra beställer?
Model S 85 byggd okt 2014 | Flerlagersröd | Svart tak | Svart tygklädsel | Teknikpaket med autopilot | Skruvfjädring | Dubbelladdare | Säkerhetspaket | 19"-fälgar | LTE | CCS
-
Tänkte vissa har ju fri SC ändå men då påverkas inte dem och jag får ändå för SCbylund skrev:Koden gäller beställning av Model X, Model S eller Model 3, det spelar ingen roll vilken av dessa som beställs för den kod beställaren använder, och den fungerar oavsett vilken bil innehavaren av koden har.Anderssons skrev:Gäller koden oavsett vad den andra beställer?
Den som har gratis superladdning får en extra lott att kunna vinna en bil istället.Anderssons skrev:Tänkte vissa har ju fri SC ändå men då påverkas inte dem och jag får ändå för SCbylund skrev:Koden gäller beställning av Model X, Model S eller Model 3, det spelar ingen roll vilken av dessa som beställs för den kod beställaren använder, och den fungerar oavsett vilken bil innehavaren av koden har.Anderssons skrev:Gäller koden oavsett vad den andra beställer?
Model S 85 byggd okt 2014 | Flerlagersröd | Svart tak | Svart tygklädsel | Teknikpaket med autopilot | Skruvfjädring | Dubbelladdare | Säkerhetspaket | 19"-fälgar | LTE | CCS
Beställde silver SR+ i Malmö 26/9, prel datum oktober/november. Tesla ringde upp 11e oktober och sa november/december. Inte hört ett ljud sen dess, inget VIN etc.Eddie_M3 skrev:Jag har beställt en svart M3 SR+ den 14/10 i Malmö. Är det någon som beställt en SR+ kring denna tiden som fått bilen eller en leveransdag?
När jag beställde bilen stod det november, börjar tro att det inte blir någon bil i november...
Vill inte vänta längre
Tesla lär få svårt att bli stora hos andra än entusiaster om de fortsätter så här.
Maila DeliverySE@tesla.com och fråga vad som händer med din bil.troed skrev:Beställde silver SR+ i Malmö 26/9, prel datum oktober/november. Tesla ringde upp 11e oktober och sa november/december. Inte hört ett ljud sen dess, inget VIN etc.Eddie_M3 skrev:Jag har beställt en svart M3 SR+ den 14/10 i Malmö. Är det någon som beställt en SR+ kring denna tiden som fått bilen eller en leveransdag?
När jag beställde bilen stod det november, börjar tro att det inte blir någon bil i november...
Vill inte vänta längre
Tesla lär få svårt att bli stora hos andra än entusiaster om de fortsätter så här.
Får du ett otillräckligt svar och hittar en lagerbil som matchar det du beställt så välj den istället och skippa din gamla beställning.
Model S P85D 2015 - Såld
Model X 75D 2017 - Såld
Model Y Performance 2023
Model X 75D 2017 - Såld
Model Y Performance 2023
Beställde i fredags en vit M3LR med dragkrok och 19 tums fälgar. Leverans i februari någon gång. Brukar det gå bra att ta någon av lagerbilarna om någon motsvarar min spec?
M3LR-21
MYLR-22
MYLR-23
MYLR-22
MYLR-23
Mig veterligen finns det folk som gjort det.Jonny skrev:Beställde i fredags en vit M3LR med dragkrok och 19 tums fälgar. Leverans i februari någon gång. Brukar det gå bra att ta någon av lagerbilarna om någon motsvarar min spec?
Model S P85D 2015 - Såld
Model X 75D 2017 - Såld
Model Y Performance 2023
Model X 75D 2017 - Såld
Model Y Performance 2023
Jag klippte en vit m3p i fredags med samma spec. Beställde första den 22/11. Avbeställde den tidigare. Får dock ligga ute med 15’ till ett tag men det sätts tillbaka automatiskt. Min säljare ringde mig i går och sa att lev blir i slutet på dec alt. några dagar i på det nya året.Jonny skrev:Beställde i fredags en vit M3LR med dragkrok och 19 tums fälgar. Leverans i februari någon gång. Brukar det gå bra att ta någon av lagerbilarna om någon motsvarar min spec?
Så ser det ut för mig också och jag har inte fått något vin nummer än.grenhall skrev:Antar att ni inte har VIN på handpenningfakturan.
Oj, det var mer än min säljare kunde säga... Vilken leveransplats har du valt?Jonas B skrev:Jag klippte en vit m3p i fredags med samma spec. Beställde första den 22/11. Avbeställde den tidigare. Får dock ligga ute med 15’ till ett tag men det sätts tillbaka automatiskt. Min säljare ringde mig i går och sa att lev blir i slutet på dec alt. några dagar i på det nya året.Jonny skrev:Beställde i fredags en vit M3LR med dragkrok och 19 tums fälgar. Leverans i februari någon gång. Brukar det gå bra att ta någon av lagerbilarna om någon motsvarar min spec?
M3 LR AWD 2020
Glennstadenlukasf skrev:Oj, det var mer än min säljare kunde säga...Jonas B skrev:Jag klippte en vit m3p i fredags med samma spec. Beställde första den 22/11. Avbeställde den tidigare. Får dock ligga ute med 15’ till ett tag men det sätts tillbaka automatiskt. Min säljare ringde mig i går och sa att lev blir i slutet på dec alt. några dagar i på det nya året.Jonny skrev:Beställde i fredags en vit M3LR med dragkrok och 19 tums fälgar. Leverans i februari någon gång. Brukar det gå bra att ta någon av lagerbilarna om någon motsvarar min spec?
Vilken leveransplats har du valt?

Ha! GöttJonas B skrev:Glennstadenlukasf skrev:Oj, det var mer än min säljare kunde säga...Jonas B skrev:Jag klippte en vit m3p i fredags med samma spec. Beställde första den 22/11. Avbeställde den tidigare. Får dock ligga ute med 15’ till ett tag men det sätts tillbaka automatiskt. Min säljare ringde mig i går och sa att lev blir i slutet på dec alt. några dagar i på det nya året.Jonny skrev:Beställde i fredags en vit M3LR med dragkrok och 19 tums fälgar. Leverans i februari någon gång. Brukar det gå bra att ta någon av lagerbilarna om någon motsvarar min spec?
Vilken leveransplats har du valt?

M3 LR AWD 2020