Hmm idag kom det ut en lagerbil precis likadan som den jag beställt den 16/11 och jag har inte fått nått Vin. Så jag slog till på lagerbilen och tänkte att jag annullerar min tidigare beställning.
Det blev lite spännande då hemsidan kraschade när jag genomförde annuleringen så nu måste jag nog prata med någon
Hmm idag kom det ut en lagerbil precis likadan som den jag beställt den 16/11 och jag har inte fått nått Vin. Så jag slog till på lagerbilen och tänkte att jag annullerar min tidigare beställning.
Det blev lite spännande då hemsidan kraschade när jag genomförde annuleringen så nu måste jag nog prata med någon
Samma för mig beställt 8/11 men avvaktar tills nästa vecka då hon i Täby sa början av dec så hoppas det rör på sig nästa vecka.
Tesla ringde mig i fredags och konfirmerade uppgifterna på bilen. Jag frågade om leveranstid och då sa hon...hmm vet inte du har ju inget vin men det kommer ett gäng båtar nu så ja kan bli december eller februari..
Tidig lördagsmorgon fick jag mail om att jag har preliminär leverans mellan 12-19 dec. Gick genast in och kollade mitt tesla-konto, där har jag även fått VIN i källkoden!
Hypen lever!
Model 3 LR AWD Vit/Svart 18" Dragkrok - Beställd 30/9
Status: VIN via källkod, preliminärt leveransbesked 12-19 December (uppdaterad 23/11)
Man blir ju arg på riktigt, lovad bil men tydligen trasig, kommer ut bil på lagersidan och ändå får man inte bilen...
Vilket lotteri av hantering...!
VIN som slutar på 700?
Den råkade jag på härom veckan också. Skumt hur de inte kan få bort den från systemet. Den åker upp och ner på hemsidan var och varannan dag.
Status: VIN via källkod, preliminärt leveransbesked 12-19 December (uppdaterad 23/11)
Tidig lördagsmorgon fick jag mail om att jag har preliminär leverans mellan 12-19 dec. Gick genast in och kollade mitt tesla-konto, där har jag även fått VIN i källkoden!
Hypen lever!
Jag fick VIN 8/11. I fredags ringde jag tesla och han jag pratade med sa att jag hade blivit tilldelad en leveransansvarig, någon Hanna. Hon kommer kontakta mig kommande vecka sa han för att boka leverans och slutfakturan bör komma i veckan som kommer. Beräknad leverans första veckan i december sa han. Inget han kunde garantera men vad han kunde se så är prognosen leverans den veckan.
Model 3 LR AWD, Pearl White, Svart interiör, 19" s-däck, 18" v-däck, dragkrok. Uthämtad 18/12-2019
Nu har flera fått bil före mig trots beställt senare än jag.
Kommer ut bilar på hemsidan men ändå får jag inget VIN...
Det är som att det finns 2 olika system som jobbar parallellt men ingen synkning...
Om de nu har ett program som sköter tilldelningen ska ju inte den lägga ut på hemsidan innan beställningar som redan finns blivit tillgodosett.
Det är som att det finns 2 olika system som jobbar parallellt men ingen synkning...
Om de nu har ett program som sköter tilldelningen ska ju inte den lägga ut på hemsidan innan beställningar som redan finns blivit tillgodosett.
Tröttsamt..
Ja de verkar ha ett lustigt förfarande gällande tilldelning.. jag alltid fått ett regnr när jag beställt bilar, ja förvisso lagerbilar men som kanske funnits i andra delar av Sverige så man blir ju lite konfunderad.
Tröttsamt..
Det kan skilja i konfiguration och leveransplats.
Om en bil som matchar din order exakt kommer upp på hemsidan kan du ringa sälj och be dem matcha din order.
Jag väntade i nästan 8 veckor, blev också frustrerad när folk som beställt över en månad efter mig fick vin och leveransdatum.
Väntan är jobbig. Men din dag kommer, precis som den gjorde för mig
Enda utväg för mig blev att ändra min order till en lagerbil. Men även nu så har jag mindre än två veckor kvar till preliminära lev.datumet men har fortfarande inte hört nåt från Tesla. Hittar inte mitt VIN på car.info heller. Tesla får lära sig mycket om kundbemötande och kommunikation med kunderna...
7/10-19, Model 3 SR+, blå med dragkrok och svart-vit interiör
Kolla så att bilen é specad rätt. Jag "köpte" en LR men det var en SR+. Blev en snabb avbokning...
Model 3, röd/vit SR+ med drag och aerofälgar, beställde 12/4, leverans 20/9 2019. Körde i två år Nissan Leaf Tekna 30 kWh 2017.
Såg idag att jag har fått ett VIN Insåg att jag var tvungen att gå in på HANTERA för att pluginen skulle plocka up VIN. Så jag vet inte riktigt hur länge det stått där...
Vit M3 LR med dragkrok Beställd 15/11 VIN 25/11. Preliminär leverans 27/12.
Kolla så att bilen é specad rätt. Jag "köpte" en LR men det var en SR+. Blev en snabb avbokning...
Då mitt Tesla konto är totalt "fucked up" så har jag nu pratat med en mycket trevlig person på Delivery. Denne skulle fixa till allt men trodde det kunde ta någon dag innan mitt konto var som det skulle . Dock är bilen bekräftad och jag fick ett mail med Vin nummer och lite annat. Personen tog mina uppgifter och skulle köra igenom allt som behövdes från sina system och återkomma med leveransdag.
Ska hämta vår model3 i Göteborg nästa vecka, den 5 dec.
Har beställt med vinterhjul.
Kommer vinterhjulen att vara monterade när vi hämtar bilen?
Nissan Leaf -18 2.Zero 40 kWh pärlgrön
Tesla mod 3 -19 LR blå drag
Scott E-Sub Active 36 V 400 Wh
Husqvarna 535 iXP 2*5 kWh
Automower 450 X -20
AL-KO 4757 Li SP -16
Solceller 104 m2 13500 kWh/år
ETC-el sol & vind abonnemang
Jag skulle tro det. Jag beställde utan vinterhjul och fick leverans nu mellan 3:e och 10:e december. Då mailade tesla mig och undrade om jag verkligen ville ta emot utan vinterhjul, och om jag ville ha vinterhjul behövde jag höra av mig minst 3 veckor innan leverans för att de skulle vara monterade, annars skulle man få dem levererade till euromaster. Om du redan beställt med vinterdäck skulle jag tro att de utgår från att du vill ha dem monterade.
När jag pratade med en säljare om att lägga till vinterdäck i min order så frågade han om de ska vara på bilen när jag hämtar den. Så du får säga till dem om de inte hörde av sig än.
7/10-19, Model 3 SR+, blå med dragkrok och svart-vit interiör
När jag pratade med en säljare om att lägga till vinterdäck i min order så frågade han om de ska vara på bilen när jag hämtar den. Så du får säga till dem om de inte hörde av sig än.
"Vilka däck kommer att monteras på min Model 3?
Om du beställt vinterdäck och tar emot leverans under vintern kommer vinterdäcken monteras på din Model 3 före leverans."
Om du beställt vinterdäck och tar emot leverans under vintern kommer vinterdäcken monteras på din Model 3 före leverans."
Ja, jag har läst det också men de frågade ändå. Tycker att det är ändå bättre att säkerställa att vinterdäcken sitter på bilen vid leverans.
Jo det är klart. Jag ska fråga när dom kontaktar mig. Skulle bli kontaktad denna vecka, beräknad leverans nästa vecka fick jag veta när jag kontaktade tesla i fredags. Men har inte hört något än. Ska själv bila upp till Umeå så jag vill ha vinterdäcken monterade på bilen
Model 3 LR AWD, Pearl White, Svart interiör, 19" s-däck, 18" v-däck, dragkrok. Uthämtad 18/12-2019
Ja, jag har läst det också men de frågade ändå. Tycker att det är ändå bättre att säkerställa att vinterdäcken sitter på bilen vid leverans.
Jo det är klart. Jag ska fråga när dom kontaktar mig. Skulle bli kontaktad denna vecka, beräknad leverans nästa vecka fick jag veta när jag kontaktade tesla i fredags. Men har inte hört något än. Ska själv bila upp till Umeå så jag vill ha vinterdäcken monterade på bilen
Ja jäklar, liiiite lång resa att chansa på liksom, åt fel håll dessutom...
Beställde en Model 3 SR+ Vit med 18" dubbade vinterdäck den 15:e september.
Fick direkt meddelande om leverans i mitten av november, vilket inte fungerade för mig eftersom mitt nuvarande avtal går ut 1:a jan 2020.
Så jag sköt på leveransen och blev informerad att det kanske då istället kunde bli leverans i slutet av dec.
Ingen info sedan september så jag skickade ett mail och informerade dem att det passade bra för mig att hämta bilen i slutet av december. (bumpade dem lite).
Då fick jag info att de inte har någon bil som kan mappas mot min order. och att de inte vet hur många SR+ med min konfig, som kommer till europa och sedan vidare till Sverige.