Den nya nosen blev mycket bättre. Jag är också lättad att alla bilder man hittills sett av falkvingedörrarna inte visat några som helst problem med passformen - lysande
Stolarna bak är jättesnygga, och panorama-framrutan är läcker!
Model 3 LR/DM, mars 2019, röd, 19”, svart premiuminteriör, AP.
ingen Model X kommer rulla obemærkt på annat æn saknaden av motorljud. Den ær gigantisk jæmført med de flesta andra bilar (i Europa iaf). Minns førsta gången jag stod vid en RR Phantom, jag trodde nån hade skruvat zoom till 150%.
Model 3-24/Polestar 3-24
Tidigare elbilar: Porsche Taycan CT-22/BMW i4 M50-22/Fisker Ocean-23/Model 3-22/Polestar 2 BST-23/Model YP-22/Ioniq 5-22/Polestar 2-21/Jaguar i-Pace-19/Hyundai Kona electric-19/VW eGolf-18/Model S 75D-17/Model S 85-14/VW eGolf-14
Jag gillar Teslas återhållsamma stilrena design. Det hade kunnat vara mycket värre:
[bildcensur för äckelmagade]
Honda senaste skapelse (bränslecellsbil).
Helt i linje med "bilen-måste-se-ut-som-ett-rymdskepp-från-2138-för-den-inte-drivs-på-bensin" a'la Prius.
Inte en uns utav Tesla Motors designspråk.
Jag är fortfarande helt nöjd med mitt val av Model S. Jag vill inte ha en SUV. S:en är så mycket snyggare och smäckrare fortfarande. Lite avundsjuk kan jag bli på de nya och häftiga tekniska lösningarna på X, men så mycket skiljer det inte.
Model X Plaid / Midnight Silver / vit interiör med kolfiber / 22” / FSD
Räkna ut din Tesla-kostnad: https://www.teslakalkylen.com
Honda senaste skapelse (bränslecellsbil).
Helt i linje med "bilen-måste-se-ut-som-ett-rymdskepp-från-2138-för-den-inte-drivs-på-bensin" a'la Prius.
Inte en uns utav Tesla Motors designspråk.
Jag får en liten konspirationsteoretiker i mig när jag ser nya Prius, Mirai, Hondan. Man får känslan av att de helst inte vill sälja dessa bilar, för dessa designer kan väl knappast ha klarat några konsumenttester ?
Tesla Model 3 LR AWD, blå med vit inredning.
Zoe 22 kWh som andrabil - såld
Cybertruck AWD beställd
Model Y LR AWD beställd
Ska vara lite seriös nu. När man ser Model X inser man hur graciös, sportig och proportionell model S är. Inte att X är ful, men inte lika fulländad som S
Tesla Model S P85DL+ (nr 9)
Tidigare bilar
Model S P100D+ Tars Edition
Model S P85DL+
Model S P100DL
Model S 90D
Model S P85DL
Model S P85+
Model S P85 levererad 12 juni 2014
Ska vara lite seriös nu. När man ser Model X inser man hur graciös, sportig och proportionell model S är. Inte att X är ful, men inte lika fulländad som S
Man kan väl argumentera för att en SUV aldrig kan bli lika graciös, sportig som en låg sedan. Så det blir väl kanske mer en fråga om vilken typ av bil man är ute efter. Vidhåller dock att jag inte gillar noskonen på Model S, tänker mig att man hyfsat snart kommer att göra om den i stil med Model X.
Jag tycker också att Model X är mer unik i sin klass, det finns massvis med bilar som ser ut i princip som Model S, i SUV klassen så skiljer Model X ut sig en hel del jämfört med konkurrenterna.
Tesla Model 3 LR AWD, blå med vit inredning.
Zoe 22 kWh som andrabil - såld
Cybertruck AWD beställd
Model Y LR AWD beställd
Vidhåller dock att jag inte gillar noskonen på Model S, tänker mig att man hyfsat snart kommer att göra om den i stil med Model X.
Du är inte ensam att tycka så - noseconen brukar lyftas upp som det enda som många tycker inte är fulländat med Model S. I en dokumentär som jag såg om Tesla, hade de intervjuat chefsdesignern Franz von Holtzhausen och frågade honom om det var något han inte var nöjd med. Näsan, svarade han då. Hade han ritat om bilen igen hade han gjort en annan front. Det hade förvånat mig om man inte ändrade Model S front ganska snart.