Tesla Pickup lansering 21 november?
Moderator: Redaktion
Re: Tesla Pickup lansering 21 november?
Jag gratulerar Tesla till kreativiteten. Det här är en bil man kommer älska eller hata. Det är bara såna bilar man kommer komma ihåg och minnas med glädje när man ligger på dödsbädden. Jag behövde smälta lite vad det var som man såg men nu vill jag ha en och sadla om från datanörd till byggarbetare.
Tokful men ascool. Lite som en Unimog eller Hummvee. Jag kommer aldrig köpa en eftersom jag inte behöver en sån bil, men jag hoppas den säljer bra.
Man undrar lite om de åskådare som går på sådana event är höga eller nåt? Att jubla och skrika efter man fått åka med i bilen några hundra meter? Jag har inte upplevt det på tex IAA iaf
Det är ju ok att bara åka med och fråga nåt, så jäkla estetisk måste man ju inte bli 

Model 3-24/Polestar 3-24
Tidigare elbilar: Porsche Taycan CT-22/BMW i4 M50-22/Fisker Ocean-23/Model 3-22/Polestar 2 BST-23/Model YP-22/Ioniq 5-22/Polestar 2-21/Jaguar i-Pace-19/Hyundai Kona electric-19/VW eGolf-18/Model S 75D-17/Model S 85-14/VW eGolf-14
Tidigare elbilar: Porsche Taycan CT-22/BMW i4 M50-22/Fisker Ocean-23/Model 3-22/Polestar 2 BST-23/Model YP-22/Ioniq 5-22/Polestar 2-21/Jaguar i-Pace-19/Hyundai Kona electric-19/VW eGolf-18/Model S 75D-17/Model S 85-14/VW eGolf-14
Vad tror ni om antal hk?
Att kunna köpa en pickup på ca 450hk för under 40.000 dollar verkar löjligt billigt!
RWD 450hk
Räckvidd, 402 km
0-96 km/h, 6,5s
Lastvikt, 1585kg
Dragkapacitet, 3400kg
Pris, $39 980
Dual motor 700hk
Räckvidd, 482 km
0-96 km/h, 4,5s
Lastvikt, 1585kg
Dragkapacitet, 4500kg
Pris, $49 980
Tri motor 1000hk
Räckvidd, 805 km
0-96 km/h, 2,9s
Lastvikt, 1585kg
Dragkapacitet, 6350kg
Pris, $69 980
Att kunna köpa en pickup på ca 450hk för under 40.000 dollar verkar löjligt billigt!
RWD 450hk
Räckvidd, 402 km
0-96 km/h, 6,5s
Lastvikt, 1585kg
Dragkapacitet, 3400kg
Pris, $39 980
Dual motor 700hk
Räckvidd, 482 km
0-96 km/h, 4,5s
Lastvikt, 1585kg
Dragkapacitet, 4500kg
Pris, $49 980
Tri motor 1000hk
Räckvidd, 805 km
0-96 km/h, 2,9s
Lastvikt, 1585kg
Dragkapacitet, 6350kg
Pris, $69 980
Titanium S75D, svarta NG, svart alcantara, autopilot 2.0, air suspension
- Teslaspolen
- Teslaägare
Första saken jag tänkte på: Panzerjäger 38, aka Hetzer
Cybertruck, ja... Cyberpunk gillar jag, men den där? Inte vacker direkt. Men sedan gillar jag inte alls pickups heller.
Cybertruck, ja... Cyberpunk gillar jag, men den där? Inte vacker direkt. Men sedan gillar jag inte alls pickups heller.
Har tagit det oranga pillret https://www.youtube.com/channel/UC0intL ... G-xAvUEO-A
- Credde
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/christian81643
Fick nästan morgonkaffet i fel hals... Dock är det väl inget som upptäcker om passformen inte är helt rätt
Produktionen startar först sent 2022 när man tittar på Tesla's hemsida (Sverige). 1000 kr i bokningsavgift verkar på mig mer som, att man vill ha så många bokningar som möjligt än kanske mer rejäla intresserade (för att "pumpa" värdet på aktien). Men det är kanske bara mig.

Produktionen startar först sent 2022 när man tittar på Tesla's hemsida (Sverige). 1000 kr i bokningsavgift verkar på mig mer som, att man vill ha så många bokningar som möjligt än kanske mer rejäla intresserade (för att "pumpa" värdet på aktien). Men det är kanske bara mig.
Model Y Performance (Dec/2023)
2016 Model S P90D Ludicrous
Tycker Tesla gör helt rätt. Ett statement att alla bilar inte ska se lika ut och gör man en snabb googling på pickups så ser alla exakt likadana ut.
Jag tycker det är jäkligt befriande med designer som tänker utanför boxen och inte spelar safe. Det här är ju inte en Model3 som ska sälja i massor heller för den delen.
Jag tycker det är jäkligt befriande med designer som tänker utanför boxen och inte spelar safe. Det här är ju inte en Model3 som ska sälja i massor heller för den delen.
- loftux
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/peter18116
- Kontakt:
Fast det är väl det den ska, sälja massor? Kanske inte i Europa, men i USA är nog tanken att ta en stor del av marknaden.wector skrev:Tycker Tesla gör helt rätt. Ett statement att alla bilar inte ska se lika ut och gör man en snabb googling på pickups så ser alla exakt likadana ut.
Model Y Performance, Midnattsskörsbärsröd, Vit interiör
Model 3 LR AWD 2019, Pearl White, Vit interiör, 18" Aero, FSD
Nissan Leaf Tekna 2013
- perwis
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/per38308
Musiken till introt innan eventet startade var denna:
En bra samling av foton på bilar med liknande designspråk finns i denna tråd på twitter:
Jag tycker designen av Cybertruck är fantastisk. Äntligen är framtiden här!
En bra samling av foton på bilar med liknande designspråk finns i denna tråd på twitter:
Jag tycker designen av Cybertruck är fantastisk. Äntligen är framtiden här!
-
Jag tycker Dodge ram är stor. Stora frågan, Går den köra i drive-in?
Förut: Äntligen har tesla gjort en bil som ser normal ut, alla andra elbilar har sett ut som det var från framtiden.
Nu: Äntligen har tesla gjort en pickup som ser ut från framtiden, alla andra elpickuper har sett normala ut.
Tror att designern är något som måste växa på en. Den första intrycket var att den ser extremt ful ut, men varje extratitt blir den mindre och mindre löjeväckande och mer åt skrämmande hållet.(drog på munnen när designerna klev ur den i cyperpunkmundering till tonerna av .... terminator, bladerunner?)
Den var nästan bulletproof (förutom mot dess skapare franz som är den enda som tillåts vandalisera den (och bevisligen kan, då fönsterna skulle vara okrossbara). Tänkte mig att gängen i LA kommer använda denna.
Måste fundera lite till vad jag tycker, jag är både besviken och djupt imponerad... samtidigt.
Nu: Äntligen har tesla gjort en pickup som ser ut från framtiden, alla andra elpickuper har sett normala ut.
Tror att designern är något som måste växa på en. Den första intrycket var att den ser extremt ful ut, men varje extratitt blir den mindre och mindre löjeväckande och mer åt skrämmande hållet.(drog på munnen när designerna klev ur den i cyperpunkmundering till tonerna av .... terminator, bladerunner?)
Den var nästan bulletproof (förutom mot dess skapare franz som är den enda som tillåts vandalisera den (och bevisligen kan, då fönsterna skulle vara okrossbara). Tänkte mig att gängen i LA kommer använda denna.
Måste fundera lite till vad jag tycker, jag är både besviken och djupt imponerad... samtidigt.
-
Den är ju sjukt snygg! Men vad är det för prat om Ckort? Nåt sånt orkar jag inte ta 

Tudor Grå S60 Duracell svart S75D Elon Snik Y 2023 Beställd
Ser ju lite stealth-aktig ut men tror inte den går någon obemärkt förbi.
Kan man bygga karossen helt utan pressverktyg? Att göra en frontskärm ser inte ut att vara svårare än att bocka ett fönsterbleck.
Kan man bygga karossen helt utan pressverktyg? Att göra en frontskärm ser inte ut att vara svårare än att bocka ett fönsterbleck.
USAs militär borde bli sugna. Smälla upp solceller i öknarna där dom krigar och ladda den...
Polestar 2 LRSM
3P vit/vit, ibland
3P vit/vit, ibland
- NiklasTesla
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/niklas60543
Precis det som oroar mig också just nu (om det inte är till militären världen över man vill sälja)...Zalman3 skrev:Hur klarar den krocktest?

Jag sitter och funderar på vad jag kan använda den till. Kommer inte på något tyvärr...Har iofs inget C på mitt körkort heller.
Polestar 2 LRSM
3P vit/vit, ibland
3P vit/vit, ibland
Får hoppas att det är polisen som köper en Cybertruck och inte gangsters.Tänkte mig att gängen i LA kommer använda denna.
Titanium S75D, svarta NG, svart alcantara, autopilot 2.0, air suspension
- perwis
- Teslaägare
Ja, denna artikel som går in lite på konstruktionen hävdar det i alla fall: https://www.motortrend.com/news/tesla-c ... ufacturingDSV skrev:Ser ju lite stealth-aktig ut men tror inte den går någon obemärkt förbi.
- perwis
- Teslaägare
Verkar inte troligt att den skulle klassas som lastbil.Smutt skrev:Den är ju sjukt snygg! Men vad är det för prat om Ckort? Nåt sånt orkar jag inte ta
"B
1 Personbil eller lätt lastbil med en totalvikt av högst 3,5 ton, samt ett släpfordon som är kopplat till en sådan bil om:
- släpfordonets totalvikt inte överstiger 750 kg, eller
- släpfordonets totalvikt överstiger 750 kg, såvida bilens och släpfordonets sammanlagda totalvikt inte överstiger 3,5 ton."
https://msverige.se/aega-bil/koerkort/koerkortsklasser/
Bara om du vill dra ett större släp behöver du ett C-kort.
I värsta fall kan den bl en Personbil Klass II (som "lätta lastbilar" eller husbilar), som man också får köra på vanligt B-kort.
https://www.transportstyrelsen.se/sv/va ... Personbil/
Personbil klass II är en husbil, oavsett vikt.perwis skrev:Verkar inte troligt att den skulle klassas som lastbil.Smutt skrev:Den är ju sjukt snygg! Men vad är det för prat om Ckort? Nåt sånt orkar jag inte ta
"B
1 Personbil eller lätt lastbil med en totalvikt av högst 3,5 ton, samt ett släpfordon som är kopplat till en sådan bil om:
- släpfordonets totalvikt inte överstiger 750 kg, eller
- släpfordonets totalvikt överstiger 750 kg, såvida bilens och släpfordonets sammanlagda totalvikt inte överstiger 3,5 ton."
https://msverige.se/aega-bil/koerkort/koerkortsklasser/
Bara om du vill dra ett större släp behöver du ett C-kort.
I värsta fall kan den bl en Personbil Klass II (som "lätta lastbilar" eller husbilar), som man också får köra på vanligt B-kort.
https://www.transportstyrelsen.se/sv/va ... Personbil/
Det blir personbil klass I om det blir personbil, om man inte bygger om den till husbil.
C ger inte rätt att dra tyngre släp än B.
Model S 85 byggd okt 2014 | Flerlagersröd | Svart tak | Svart tygklädsel | Teknikpaket med autopilot | Skruvfjädring | Dubbelladdare | Säkerhetspaket | 19"-fälgar | LTE | CCS
- perwis
- Teslaägare
Sjukt att de tre mest sålda fordonen i USA är pick-up trucks. Först på tredje plats kommer en mer "normal" för Svenska mått, SUV:
https://www.businessinsider.com/best-se ... 202-100-17
https://www.businessinsider.com/best-se ... 202-100-17