Ladda hemma-stöd för Teslas hemmaladdare?
Moderator: Redaktion
-
Re: Ladda hemma-stöd för Teslas hemmaladdare?
Rekommenderar att kika på https://www.evify.se.
Där kan man se alla laddboxar som är kompatibla med Ladda hemma stödet!
- Saab99turbo
- Teslaägare
davideriksson skrev:Rekommenderar att kika på https://www.evify.se.
Easee ser ju ut att vara ett riktigt fynd och fanns väl dessutom på kampanj för teslaägare? En bra kandidat till wall connector. Eller?
Vit sjusitsig Model S Long range 2019 I Jämtland, med Packline fx-suv takbox och som körs ca 5000 mil per år.
Jag har haft min sen april och är super nöjd. Särskild i samband med Tibber och Watty är det riktigt bra. Man skall använda sig av egen type 2 kabel och måste därför köpa en ganska specifik sån för att få "tesla-knappen". Jag har inte en sån sladd men använder bara den jag fick med bilen. Stör mig inte att låsa upp laddkabel med FOB:n på morgonenSaab99turbo skrev:davideriksson skrev:Rekommenderar att kika på https://www.evify.se.
Easee ser ju ut att vara ett riktigt fynd och fanns väl dessutom på kampanj för teslaägare? En bra kandidat till wall connector. Eller?
Model S 100D
Kollade lite snabbt på garo enfas och trefas. Det var 1000 kr skillnad på standard (utan lastbalansering). inte så stor mao. Frågan är skal man köpa en 3 eller 1 oavsett om bilen kan ladda (man kan få besök). Eller kanske man skall gå på fullutrustad på en gång när staten tar halva notan.
Antar att debiteringen är för att staten skall kunna taxera. (eller energimätning så betyget för huset inte blir lidande).
Antar att debiteringen är för att staten skall kunna taxera. (eller energimätning så betyget för huset inte blir lidande).
Kan vara mera praktiskt att ladda lågt på flera faser för att slippa smälla proppar beroende på hur mycket el man har. Exempel . 3x6A eller 1x16A.
Skickat från min G8441 via Tapatalk
Skickat från min G8441 via Tapatalk
Var inte riktigt komplett då de inte har med Teslas WC när man väljer Model 3.davideriksson skrev:Rekommenderar att kika på https://www.evify.se.
Hans egen sida...LarsL skrev:Var inte riktigt komplett då de inte har med Teslas WC när man väljer Model 3.davideriksson skrev:Rekommenderar att kika på ...
Elbilist sedan 2014
Ska man göra en installation nu och söka stöd? Tänker att bidragspengarna kanske tar slut i slutet på året? Skall man vänta på nästa år? Känns snopet att chansa med en risk för dubbel kostnad?
Men nu är det försent för i år...
” Privatpersoner kan ansöka om och få bidrag för laddstationer till och med 18 december 2019, under förutsättning att det finns pengar kvar i budgeten. Skickas ansökan in digitalt är sista tidpunkt för ansökan kl. 22.00, 18 december 2019.
Ansökan via blankett registreras fortlöpande och i den ordning de inkommer. Vid ett stort inflöde kan det innebära att dessa inte hinner registreras innan sista datum för bokslut. Ansökan kommer då att handläggas under 2020 utifrån den budget och regleringsbrev som då gäller. Detta gäller även för samtliga ansökningar som kommer till Naturvårdsverket efter den 18 december 2019 kl. 22.00.”
” Privatpersoner kan ansöka om och få bidrag för laddstationer till och med 18 december 2019, under förutsättning att det finns pengar kvar i budgeten. Skickas ansökan in digitalt är sista tidpunkt för ansökan kl. 22.00, 18 december 2019.
Ansökan via blankett registreras fortlöpande och i den ordning de inkommer. Vid ett stort inflöde kan det innebära att dessa inte hinner registreras innan sista datum för bokslut. Ansökan kommer då att handläggas under 2020 utifrån den budget och regleringsbrev som då gäller. Detta gäller även för samtliga ansökningar som kommer till Naturvårdsverket efter den 18 december 2019 kl. 22.00.”
Model S P90DL+ (2015) Såld 2024
Model 3 LR (2021) (såld 2025)
BMW iX xDrive50 (2024)
Kia EV3 (2025)
BMW iX xDrive50 (2024)
Kia EV3 (2025)
Har precis installerat min laddstolpe och tänkte ansöka om bidraget. Såg då det du skriver ovan.
Nån som vet om det kommer nya pengar för 2020 eller är det kört om man inte ansökt innan den 18/12 kl 22.00?

Nån som vet om det kommer nya pengar för 2020 eller är det kört om man inte ansökt innan den 18/12 kl 22.00?
Det vet nog ingen ännu - skulle nog dra in ansökan för att maximera chansen.
Model S P90DL+ (2015) Såld 2024
BMW iX xDrive50 (2024)
Kia EV3 (2025)
BMW iX xDrive50 (2024)
Kia EV3 (2025)
- GeneralKim
- Teslaägare
Jag installerade Teslas laddare i Torsdags, ansökte imorse för Ladda hemma stödet för priset på laddaren och installationen. Fick beslutet för några minuter sen att det är godkänt och det kommer att betalas om ca 10 dagar.

- NEO
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/alfredo77771
Sveriges snabbaste myndighet.GeneralKim skrev:Jag installerade Teslas laddare i Torsdags, ansökte imorse för Ladda hemma stödet för priset på laddaren och installationen. Fick beslutet för några minuter sen att det är godkänt och det kommer att betalas om ca 10 dagar.
Ansökte i oktober 2019 och fick beskedet att pengarna var slut. Kan man ansöka igen, tro? 

- R2_m3
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/arto25600
man har väl 6 månader på sig sedan installation så ska väl funka.
Model Y LR AWD -22
Solel 11 kW, Solaredge, batteri 9,6kWh Sungrow. Elmoped Gobyel Romex
Borde gå, om jag minns rätt är det max 6 månader från installationen till ansökan.ForestC skrev:Ansökte i oktober 2019 och fick beskedet att pengarna var slut. Kan man ansöka igen, tro?
- HerrDaniel
- Teslaägare
30/12 Ansökan om ladda-hemma-stöd (via mail)
21/1 Besked från naturvårdsverket att ansökan är godkänd
28/1 Pengarna på kontot
21/1 Besked från naturvårdsverket att ansökan är godkänd
28/1 Pengarna på kontot