Ni som har företagsleasing, vad har ni fått för offert på försäkring på en Long Range awd? Ville undersöka alternativen förutom Trygg-Hansa och If. Länsförsäkringar var ca 25 k
Ni som har företagsleasing, vad har ni fått för offert på försäkring på en Long Range awd? Ville undersöka alternativen förutom Trygg-Hansa och If. Länsförsäkringar var ca 25 k
TH kollade jag själv. Har alla försäkringar där och fick typ 8000:-/helår på 2500 mil och 10% pbb i självrisk. Verkar svindyrt att försäkra Tesla. Varför vet jag inte.
Model S P85D 2015 - Såld
Model 3 LR AWD + drag 2020 - Såld
Model X 75D 2017 - Såld
Model Y LR MC-Red, Drag 2021 (snart till salu)
Model Y Performance 2023
TH kollade jag själv. Har alla försäkringar där och fick typ 8000:-/helår på 2500 mil och 10% pbb i självrisk. Verkar svindyrt att försäkra Tesla. Varför vet jag inte.
Betalar 8000kr/år hos Länsförsäkringar. Fri körstrecka. Inklusive MER försäkring. Göteborg. LR AWD.
Jag ringde LF och om man inte har något av följande så vill de inte försäkra Tesla.
1. Företagsförsäkring
2. Privat bank
Så jag tänker aldrig ha något hos LF igen för om man ska tvinga in potentiella kunder genom att kräva att de faktiskt flyttar andra försäkringar till dem enbart för att få försäkra en bil av ett specifikt märke så tänker jag ge dem fingret.
Model S P85D 2015 - Såld
Model X 75D 2017 - Såld
Model Y Performance 2023
Jag förstår inte att LF har så olika bud. De har alltid varit väldigt bra att ha att göra med. Det enda försäkringsbolaget som ville försäkra vårt företag bland annat. Fick runt 350/mån för Tesla Model 3 AWD. Kanske att det är stora skillnader mellan olika LF-bolag, vi har LF Kronoberg.
Jag förstår inte att LF har så olika bud. De har alltid varit väldigt bra att ha att göra med. Det enda försäkringsbolaget som ville försäkra vårt företag bland annat. Fick runt 350/mån för Tesla Model 3 AWD. Kanske att det är stora skillnader mellan olika LF-bolag, vi har LF Kronoberg.
Säkerligen för att det just är olika bolag. Tyvärr. Men hela grejen att inte försäkra ett visst bilmärke om man inte har företagsförsäkring hos dem känns lite korkat och inte så serviceinriktat.
Model S P85D 2015 - Såld
Model X 75D 2017 - Såld
Model Y Performance 2023
Jag har börjat kolla upp försäkringar för min nya Model 3, LR, försäkring via företag, Göteborg.
Trygg hansa: 16000kr per år
IF: 25000kr per år
Länsförsäkringar: 17-18000 kr om man har företagsförsäkring hos dem
Folksam: 43000kr
Moderna försäkringar: Tecknar inte tesla alls.
Galet stor skillnad, någon som hittat något bättre alternativ.
Senast redigerad av tennisarm, redigerad totalt 1 gånger.
Jag har börjat kolla upp försäkringar för min nya Model 3, LR, försäkring via företag, Göteborg.
Länsförsäkringar: vägrade ge mig pris för att jag inte har företagsförsäkring där
Låter som jag hört. Otroligt irriterande att företagsförsäkringar är så mycket dyrare än privatförsäkringar. Ingen skillnad på om du är enmansbolag eller har typ 30 anställda där alla har tillgång till bilen. Borde ju finnas en marknad för något bolag att försäkra bolag där man har 1 eller 2 som kör bilen och tar hänsyn som t ex garage, inga förare under 25 osv.
Länsförsäkringar: vägrade ge mig pris för att jag inte har företagsförsäkring där
Var har du företagsförsäkringen någonstans?
Model S P85D 2015 - Såld
Model X 75D 2017 - Såld
Model Y Performance 2023
Pratar vi halv- eller helförsäkring här?
Jag fick 9000kr/år för halv hos LF och drygt 11000kr/år för halv hos TH (innan ev rebatt första året osv). Jag har AB och bilen skulle stå på bolaget.
Jag frågade säljaren på LF varför skillnaden mellan försäkringsbolagen var så stor, och en förklaring var att LF tittar på var du bor.
Sannolikheten att bilen skadas är rätt mycket större om man bor i Malmö eller en liten by i norra Skåne. Fick pris på 7700.- halvförsäkring hos LF på en X.
Ni som fått priser på bilförsäkring på era bilar hos LF har ni också er företagsförsäkring där?
Model S P85D 2015 - Såld
Model X 75D 2017 - Såld
Model Y Performance 2023
Stor bil som körs/parkeras i Stockholmsområdet =större risk för småskador skulle jag tro.
Renault R5 beställd, Seat Mii, Tesla Roadster.
Fd:Hyundai Ioniq 5, Kia EV9, BMW i4, MG5, MYLR, Kia EV6, Skoda Enyaq, VW ID3, Kia eNiro, X100D, P85 4xe-Golf, e-up.
Till mig sa LF att det handlade om att det är en Tesla och inte vart jag bor. Dyrare reparationer ger dyrare försäkringar. Väldigt konstigt att det skiljer så mycket på olika LF-bolag.
Till mig sa LF att det handlade om att det är en Tesla och inte vart jag bor. Dyrare reparationer ger dyrare försäkringar. Väldigt konstigt att det skiljer så mycket på olika LF-bolag.
Samma här förutom att jag fick svaret att det var en Tesla. Så antingen fick jag ha företagsförsäkringen där eller privatbanken. VIlket är superkonstigt.
Model S P85D 2015 - Såld
Model X 75D 2017 - Såld
Model Y Performance 2023