Det kanske är så att @Herr X fru/sambo anser att han borde ägna mer tid till familjen på semestern än på TCS...HelectriC skrev:Vad händer? Står bilen bara parkerad? Väldigt tyst i denna tråd!

Moderator: Redaktion
Det kanske är så att @Herr X fru/sambo anser att han borde ägna mer tid till familjen på semestern än på TCS...HelectriC skrev:Vad händer? Står bilen bara parkerad? Väldigt tyst i denna tråd!
Fel fel fel fel fel! Vi har varit ute på eskapader hela dagen och det polska 3G-SIM-kortet har ännu inte aktiverats.Elektrokungen skrev:Det kanske är så att @Herr X fru/sambo anser att han borde ägna mer tid till familjen på semestern än på TCS...Eller så skäms han över insikten att de fina Chademoladdarna han hittat matas med brunkol...
Ähh, jag väljer att tro på Elektrokungens hypotesHerr X skrev:Fel fel fel fel fel! Vi har varit ute på eskapader hela dagen och det polska 3G-SIM-kortet har ännu inte aktiverats.Elektrokungen skrev:Det kanske är så att @Herr X fru/sambo anser att han borde ägna mer tid till familjen på semestern än på TCS...Eller så skäms han över insikten att de fina Chademoladdarna han hittat matas med brunkol...
Har tagit massor av bilder och ska beskriva vad som hänt idag, så fort barnen är i säng!
Har du kollat så hon inte är otrogen med den fossila världen och är ute på natten?Herr X skrev:Dagen började med bad på lägenhetshotellet där vi bor - jag kan verkligen rekommendera det om någon planerar en tur till regionen. Hotellet heter Waterline Apartments och består av ett gäng supermoderna lägenheter - vi har bokat fyra nätter för ca. 5000kr.
I källaren bor Beatrice Bengtsson i ett superfint garage, långt från Helectric:s påstådda klåfingriga fälgtjuvar.
När jag kom ner till Beatrice Bengtsson i morse, hade hon förbrukat 8km räckvidd under natten. Hon står i ett varmgarage, men dessvärre finns det inga laddmöjligheter.
Du verkar ju ha följt mina råd (inhägnat och övervakat(?)), så det är väl klart att du klarat dig. Hade inte gått mer än 30 sekunder innan Bea hade stått på europallar om du hade parkerat på gatanHerr X skrev:Dagen började med bad på lägenhetshotellet där vi bor - jag kan verkligen rekommendera det om någon planerar en tur till regionen. Hotellet heter Waterlane Apartments och består av ett gäng supermoderna lägenheter - vi har bokat fyra nätter för ca. 5000kr.
I källaren bor Beatrice Bengtsson i ett superfint garage, långt från Helectric:s påstådda klåfingriga fälgtjuvar.
När jag kom ner till Beatrice Bengtsson i morse, hade hon förbrukat 8km räckvidd under natten. Hon står i ett varmgarage, men dessvärre finns det inga laddmöjligheter.
Herr X skrev:Efter badet, hade jag bokat tid på något som heter "Room of Plenty", som är den attraktion i Gdansk som fått högst ranking på Tripadvisor. Det är ett så kallat "escape room" där det gäller att med hjälp av ledtrådar som ges i rummet, lösa en massa uppgifter för att till slut låsa upp rummet och komma ut. En polsk upptäcktsresande påstods ha bott i lägenheten och lämnat den full av hemliga lönnfack, knappar och nycklar och nuvarande ägarna sa att de tagit över den precis som den var och lät folk försöka lösa de olika uppgifterna för att få fram fem städer runt om i världen.
Detta var riktigt roligt - jag och min fru slet vårt hår för att försöka lista ut vad man skulle göra, och när vi klarat en uppgift så fick vi som regel loss en nyckel som barnen sprang runt och testade i de olika låsta skåpen och lådorna i rummet. Detta var väldigt väldigt roligt och kan jättevarmt rekommenderas! De som skapat rummet har gått loss ordentligt med PLC:er, knappar och rattar. Väldigt välgjort!
Missa för guds skull inte Room of Plenty om ni åker till Gdansk!!
Här står Beatrice Bengtsson på gatan utanför Room of Plenty...
Det är ingen gåta. Alla andra väljer gulliga och snuttiga namn. Jag gillar Beatrice Bengtsson. Långt, fult och otippat.HelectriC skrev:Vad är gåtan bakom bilens namn?
Tittade länge på bilden för att förstå hur du får det till Pearl blue. Efter att jag tittat en stund till förstod jag fortfarande inte.apkungen skrev:Diggar färgen skarpt. Är det Pearl blue eller något eget?
Haha självgod är manHerr X skrev:men kvinnorna kollar nog mest på den ursnygga mannen i förarsätet.
Det finns faktiskt minst ett 50-tal Teslor i Polen, varav 8-10 st i Gdanskområdet. Dock har jag inte lyckats se en enda trots att jag kört mer än 400 mil på dom Polska vägarna. Att folk kollar kan jag intyga, i stort sett all vänder sig om och tittar länge.Herr X skrev:Här är för övrigt Teslan en extrem head turner - folk vrider sina nackar ur led var vi än kommer. Dessutom saktar folk ner när vi kommer och släpper fram oss överallt - det är uppenbart att ingen här sett en sådan bil tidigare. Män och kvinnor tittar exakt lika mycket - men kvinnorna kollar nog mest på den ursnygga mannen i förarsätet.
Herr X skrev:Tittade länge på bilden för att förstå hur du får det till Pearl blue. Efter att jag tittat en stund till förstod jag fortfarande inte.apkungen skrev:Diggar färgen skarpt. Är det Pearl blue eller något eget?
Det är Pearl White (blank wrap gjord av Wrapzone).
Edit: Jag letade upp en random bild på någonting vitt som du kan jämföra med bilens färg, bara så att det inte råder några oklarheter om huruvida bilen är vit eller blå.
jag som trodde du hade nån finurlig bokstavskombination sammansatt av nån elbilsfantasi som blev till det namnet. Sjælv har jag det exotiska namnet "Teslan", shit vad jag kænde mig kreativ nær jag kom fram till det.Herr X skrev:Det är ingen gåta. Alla andra väljer gulliga och snuttiga namn. Jag gillar Beatrice Bengtsson. Långt, fult och otippat.HelectriC skrev:Vad är gåtan bakom bilens namn?
(Ber om ursäkt till alla som heter Beatrice eller Bengtsson)