Jag köpte en Tesla model s 70D -2015 för ett par veckor sedan, mitt kliv in i Teslavärlden från BMW (7-serie -16). I annonsen på Blocket och även på skylten som låg på bilen hos bilfirman angavs att bilen var utrustad med Autopilot 1 och filbytesassistent osv. Efter ett par dagar med bilen märkte jag att det inte fungerade att göra så såm det angavs i handboken att genom ett dubbeltryck på spaken vid ratten sätta igång autopiloten. Det hände absolut inget annat än att en vanlig (ej adaptiv) farthållare startade. Ingen ratt dök upp i displayen. Jag pratade då med säljaren vilken hävdar att det står rätt i annonsen för att bilen är enligt honom utrustad med autopilot, den är bara inte aktiverad.
Jag menar då att hårdvaran finns men inte funktionen och anser mig i detta fall vilseförd av annonsen.
Vad tycker ni som Teslaproffs om detta? Är autopilot 1 i en annons att betrakta som en "möjlig" autopilot eller kan man kräva att den ska fungera?
En annan liten fråga, hur länge kan det dröja att "äga" sin bil och få tillgång till appen? Har skrivit och chattat med tesla men det verkar hända - inget

mvh
Magnus