Väntrum Model 3

Här diskuterar vi om Tesla Model 3

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
metchristian
Teslaägare

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av metchristian »

Måste erkänna att man blev ju lite paff när jag la beställningen på bilen att man inte kunde få en exakt
Levbesked: 1-4månader men om du har tur så kanske en som motsvarar din spec finns med i stora Batch sändningen som de skall få i december så, eftersom de får lev i slutet på kvartal av sina batchar. Så sa säljaren till mig.

Andra gånger när man beställt Bilar från andra märken så kan de ju tom se nästan på dagen bilen när skall byggas ju Och då räkna ut att ja men då blir det lev ca där...

Så nu går man ju och längtar. Segt att behöva ha en oviss väntan... Hade varit lättare om man hade ett datum att räkna ner till.
Anderssons

Inlägg av Anderssons »

Jobbar inte tesla på helger? Kommer ingen info då alls..
Användarvisningsbild
peken
Teslaägare

Inlägg av peken »

RickS skrev:
RickS skrev:
RickS skrev:
Beställde en MSM Long range, 4wd, total självkörning, helsvart interiör, 18' Aerofälgar, Nokian odubbat och dragkrok 27/10. Leverans "i December".......
/RS
Fick VIN för 5 minuter sedan :D
Och nu är det bortplockat! :evil: Vad betyder det?
Syntes VIN på sidan eller kollade du i sid-källan eller med VIN finder plugin? Hursom så syns inte VIN i koden på första sidan när man loggar in. Klicka på "HANTERA" länken så kommer du till sidan där VIN finns i koden (om du fått VIN).
Model 3 LR AWD, Pearl White, Svart interiör, 19" s-däck, 18" v-däck, dragkrok. Uthämtad 18/12-2019
Användarvisningsbild
RickS
Teslaägare

Inlägg av RickS »

peken skrev:
RickS skrev:
RickS skrev:
RickS skrev:
Beställde en MSM Long range, 4wd, total självkörning, helsvart interiör, 18' Aerofälgar, Nokian odubbat och dragkrok 27/10. Leverans "i December".......
/RS
Fick VIN för 5 minuter sedan :D
Och nu är det bortplockat! :evil: Vad betyder det?
Syntes VIN på sidan eller kollade du i sid-källan eller med VIN finder plugin? Hursom så syns inte VIN i koden på första sidan när man loggar in. Klicka på "HANTERA" länken så kommer du till sidan där VIN finns i koden (om du fått VIN).
Både när VIN kom och när den "försvann" var det via popup från VIN-pluginen.

OCH.... Nu fick jag ett meddelande om att jag tilldelades VIN igen! Vet ej om det är samma, har loggat den just in case.... :D Glad igen!
2021 Modell Y LR AWD
2019 Modell 3 LR AWD (Bytt mot MY)
2017 Volvo XC70 AWD (Såld)
2007 Jaguar XJR X300 -95 (Såld)
2009 Volvo 940 -95(?) (Bortskänkt)
1999 Volvo 740 -90(?) (Skrotad)
1988 Volvo 240 -80(?) (Såld)
1977 VW 1302 -71 (Skrotad)
Användarvisningsbild
gds2
Teslaägare

Inlägg av gds2 »

Beställde en LR AWD, Vit med 18" hjul och krok den 8/10. Efter en månad hittade i ”hantera” min Tesla sidan VIN numret som några dagar senare bekräftades i slutfakturan med leveransdatum (början av december). Jag fick ingen mail ändå. Och nu hittade på min sida kreditfaktura för samma belopp. Jag är fullständigt förvirrad och fattar inte vad gäller. Har någon av Er varit i liknande situation?
Model 3 LR AWD årsmodel 2020, pearl white/svart, med dragkrok, beställde 8/10, leverans 6/12
Användarvisningsbild
Jerker
elbilist

Inlägg av Jerker »

gds2 skrev:
Beställde en LR AWD, Vit med 18" hjul och krok den 8/10. Efter en månad hittade i ”hantera” min Tesla sidan VIN numret som några dagar senare bekräftades i slutfakturan med leveransdatum (början av december). Jag fick ingen mail ändå. Och nu hittade på min sida kreditfaktura för samma belopp. Jag är fullständigt förvirrad och fattar inte vad gäller. Har någon av Er varit i liknande situation?
Ja, jag fick flera fakturor och kreditfakturor. Fattar inget.
jcedborger

Inlägg av jcedborger »

gds2 skrev:

Det är för mig jättekonstigt att jag, som beställt samma config, över en vecka tidigare inte hört ett enda ord ännu.

Vad har du för hämtningsplats?
Har angett att hämta i Stockholm, men det är ju konstigt ifall de puttar folk som bor mer söderut före i "kön" :(
Model 3 LR AWD Vit/Svart 18" Dragkrok - Beställd 30/9
Status: VIN via källkod, preliminärt leveransbesked 12-19 December (uppdaterad 23/11)
Användarvisningsbild
fredricse
Teslaägare

Inlägg av fredricse »

fakturorna är konstiga, har typ 5 stycken och kredit fakturor :) Var samma på förra 3:an så inget att oroa sig över. Betalningsinstruktioner har kommit per mail och telefon båda gångerna ung. samtidigt som de bekräftar en leverans dag/tid.
Användarvisningsbild
Tobberoth
Teslaägare

Inlägg av Tobberoth »

Beställde Silver LR med 19" hjul den 1/9. Fick äntligen mail här om dagen att min estimerade leverans är mellan 3:e och 10:e december. Dessvärre hade jag förväntat mig att få bilen tidigare, så nu ligger man lite risigt till eftersom jag inte beställt några vinterdäck. Har fått VIN, men syns bara med Tesla VIN finder.
Tesla M3 LR AWD 2020, Midnight Silver, 19" Sport
JanE

Inlägg av JanE »

Har nu fått min faktura men inget VIN nr. Prel leveransbesked den 2-9 dec. Dom ska återkomma med exakt tid! Jag tänker att jag väntar med betalningen tills dom har hört av sig till mig och VIN nr presenterats. Har fler fått slutfaktura? Hur tänker ni?
LasseKongo

Inlägg av LasseKongo »

Det verkar ju vara väldigt olika. Jag mailade så fort jag fått ett VIN med pluginet. De sa sista veckan i november då men jag har inte fått någon betalningsinfo än.

Mvh Lars
azimuth

Inlägg av azimuth »

Någon som fått VIN för en SR+? Jag börjar bli desperat..
7/10-19, Model 3 SR+, blå med dragkrok och svart-vit interiör
Pimkamminga

Inlägg av Pimkamminga »

azimuth skrev:
Inget vin. Men jag har samma bil som dig men jag har vit interiör.
Two weeks ago when then asked to upgrade to longrange because then they could deliver in december I did upgrade. A few hours later they called that they had a car for me if I downgraded to sr+ again for the beginning of december.
Judging by how many LR cars are being planned for first week of december I expect at least later then that.

All I know is that they promised a sr+ for me early december and havent heard anything since..
azimuth

Inlägg av azimuth »

Pimkamminga skrev:
azimuth skrev:
Two weeks ago when then asked to upgrade to longrange because then they could deliver in december I did upgrade. A few hours later they called that they had a car for me if I downgraded to sr+ again for the beginning of december.
Judging by how many LR cars are being planned for first week of december I expect at least later then that.

All I know is that they promised a sr+ for me early december and havent heard anything since..
Ok but if it is in December then we should have heard something by now...
Pimkamminga

Inlägg av Pimkamminga »

azimuth skrev:
Pimkamminga skrev:
azimuth skrev:

Ok but if it is in December then we should have heard something by now...
Min svenska är inte så bra än, men att läser gör bra ;)

Kanske .. men de sa till mig att jag skulle höra ungefär två veckor innan prel. leverans tid.
Så tappar inte allt hopp!
På andra sidan, kanske jag har bara mycket lyck. (om de ska inte skjuta upp leverans)
Makinho

Inlägg av Makinho »

Någon som vet hur processen ser ut från det att båtarna angör Zeebrügge?
tennisarm

Inlägg av tennisarm »

Beställde 15:e okt, har inte fått någon info än. Funderar på om färg alt inredning kan ha betydelse för de som fått leveransbesked.
Jag har beställt svart exteriör, vit inredning.
Användarvisningsbild
metchristian
Teslaägare

Inlägg av metchristian »

Tesla har lagt upp 2 nya model 3 på hemsidan till försäljning:

Vit long range

Vit performance
Anderssons

Inlägg av Anderssons »

metchristian skrev:

Vit long range

Vit performance
Lite konstigt om det redan finns folk som beställt den konfigurationen som väntar...
Användarvisningsbild
LasseTM
Teslaägare

Inlägg av LasseTM »

azimuth skrev:
När la du din beställning?
Renault Zoe Intens 41kWh -17
Tesla Model 3 SR+ med drag -20
Tesla Model 3 LR med drag -20
17.6kW solpaneler på taket
Användarvisningsbild
LasseTM
Teslaägare

Inlägg av LasseTM »

Anderssons skrev:
metchristian skrev:

Vit long range

Vit performance
Lite konstigt om det redan finns folk som beställt den konfigurationen som väntar...
Jag såg detta igår kväll och hade tänkt att ringa och köpa den vita long range nu på morgonen men nu hittar jag den inte längre.
Anderssons

Inlägg av Anderssons »

LasseTM skrev:
Anderssons skrev:
metchristian skrev:

Vit long range

Vit performance
Jag såg detta igår kväll och hade tänkt att ringa och köpa den vita long range nu på morgonen men nu hittar jag den inte längre.
Var det drag på den ?
Användarvisningsbild
LasseTM
Teslaägare

Inlägg av LasseTM »

Anderssons skrev:
LasseTM skrev:
Anderssons skrev:
metchristian skrev:

Vit long range

Vit performance
Var det drag på den ?
Ja, det var drag på den
azimuth

Inlägg av azimuth »

LasseTM skrev:
azimuth skrev:
7/10
Användarvisningsbild
Plumhandske
Teslaägare

Inlägg av Plumhandske »

azimuth skrev:
LasseTM skrev:
azimuth skrev:
7/10
Jag beställde en vit sr+ med svart inredning den 19/9. Jag fick VIN i källkoden för ca vecka sedan, dock inte hört något mer
Skriv svar