Jag slog på Vaktläget, eller Sentry mode, nu för första ggn (i syfte att hålla bilen vaken, ansluten till Wifi och mottaglig för uppdateringar. Jag var ute på gårdsplanen i andra sysslor och gick fram och tillbaka i närheten av bilen, och när jag kom tillräckligt nära så blinkade den till med strålkastarna. Detta hände flera gånger.
Bra eller dåligt? Är avsikten att det ska avskräcka presumtiva marodörer? Kan ju väcka en hel del frågor och onödig uppmärksamhet från förbipasserande.
Sentry mode skvallrar (eller varnar)
Moderator: Redaktion
Re: Sentry mode skvallrar (eller varnar)
Har sett detta på film vid Sentry mode aktivitet.
Hade i mindre stad på sentry vid nattparkering. Det kom en bil och parkerade framför teslan. När det gick ut för att hämta bagage så tänder teslan upp och lätt skrämmer de som kom ut.
Den slocknade och tände upp igen. De såg minst sagt fundersamma ut och lite irriterade.
Jag gillade det inte heller och har nästan aldrig sentry mode på.
Hade i mindre stad på sentry vid nattparkering. Det kom en bil och parkerade framför teslan. När det gick ut för att hämta bagage så tänder teslan upp och lätt skrämmer de som kom ut.
Den slocknade och tände upp igen. De såg minst sagt fundersamma ut och lite irriterade.
TMY LR AWD 19” Black, 2024, 7000 km
TM3 LR AWD 19” Black, 2019, 242000 km
TM3 LR AWD 19” Black, 2019, 242000 km
Precis! Den reaktionen vill man ju inte få!Elix747 skrev:Har sett detta på film vid Sentry mode aktivitet.
- Bjelke
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/mikael1178
Men hemma på gårdsplanen gillar jag verkligen beteendet, borde avskräcka
dom som inte har här att göra åtminstone lite grand
Jag drar alltid igång det om vi inte är hemma,
får man både skydd för bilen OCH huset ju
Trevligt om man har två Teslor

S85-14 AP1 Såld
S75D-18
SP100D-19
S75D-18
SP100D-19
Javisst! Man borde kunna välja, kanske "stealth mode"?Bjelke skrev:Men hemma på gårdsplanen gillar jag verkligen beteendet, borde avskräcka
- Bjelke
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/mikael1178
Skulle inte förvåna mig om det kommer något liknande för som sagt så är det juJerker skrev:Javisst! Man borde kunna välja, kanske "stealth mode"?Bjelke skrev:Men hemma på gårdsplanen gillar jag verkligen beteendet, borde avskräcka
inte alltid helt optimalt att den blinkar och har sig...
S85-14 AP1 Såld
S75D-18
SP100D-19
S75D-18
SP100D-19
Jag håller med om att det inte är optimalt att bilen blinkar sådär. Under norgesemestern i somras parkerade jag ett par nätter på gatan utanför hotellet och såg när jag kollade igenom inspelningarna hur folk gick förbi på trottoaren framför bilen sent på kvällen. Flera gånger reagerade folk, och en gång stannade en kille, inte helt nykter, och vände sig mot bilen och slog ut armarna i en gest som jag tolkade ungefär som "vill du nåt eller?"
Sådan uppmärksamhet vill jag verkligen inte att min bil ska få, så nu är jag väldigt försiktig med var och när jag använder sentry mode. En stealth mode inställning hade varit toppen.
Sådan uppmärksamhet vill jag verkligen inte att min bil ska få, så nu är jag väldigt försiktig med var och när jag använder sentry mode. En stealth mode inställning hade varit toppen.
2022 Tesla Model 3 LR
2019 Tesla Model 3 LR
2018 Kia Soul EV 30kWh