Problem med Spotify

Här diskuterar vi om Tesla Model 3

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
PontusT
Teslaägare
Inlägg: 102
Blev medlem: 03 aug 2019 09:01

Problem med Spotify

Inlägg av PontusT »

Är det någon mer som har problem med Spotify? Flera gånger i veckan så vägrar den fungera och det räcker inte med en omstart för att den ska fungera igen. Sen nästa gång man ska ha bilen så fungerar det perfekt utan att man gjort något. Har samma problem både med eget konto och det inbyggda. Mottagningen är inget problem. När jag tar ut bilen ur garaget så fungerar sällan spotify direkt utan man måste alltid trycka på "ladda om"-knappen och då hoppar den igång om man har tur. Kanske beror det på att den växlar mellan mobilt och wifi?
Model 3 Performance.
Användarvisningsbild
GreenMachine
Teslaägare
Inlägg: 838
Blev medlem: 10 jun 2019 13:11

Re: Problem med Spotify

Inlägg av GreenMachine »

Har exakt samma problem. När jag ibland byter låt så kommer inget ljud. Indikerar att den spelar men låter inte och går sedan inte att spela något alls.
Användarvisningsbild
MarkusL
Teslaägare
Inlägg: 414
Blev medlem: 16 feb 2019 22:59

Re: Problem med Spotify

Inlägg av MarkusL »

Samma för mig, spelar ljudlöst ibland, ibland snurrar den bara. Trycker man på radio och sedan på spötify så funkar det. Ibland spelar den samma låt om och om igen. Det ljudkösa och repetition kräver omstart för att lösa sig.
Användarvisningsbild
Peter Holm
Teslaägare
Inlägg: 369
Blev medlem: 14 jul 2015 22:07
Ort: Resarö

Re: Problem med Spotify

Inlägg av Peter Holm »

Hade liknande fel tidigare i år. Fick rådet att byta språk i syfte att göra en "djupare omstart". Efter det fungerade det bra och jag bytte tillbaka till det språket jag vill ha.

Värt att prova.....
Blå Model S Long Range 2019 (Raven)
Blå Model S 90D februari 2016 - januari 2020
2 st 3:or reserverade.
Användarvisningsbild
PontusT
Teslaägare
Inlägg: 102
Blev medlem: 03 aug 2019 09:01

Re: Problem med Spotify

Inlägg av PontusT »

Peter Holm skrev:
Hade liknande fel tidigare i år. Fick rådet att byta språk i syfte att göra en "djupare omstart". Efter det fungerade det bra och jag bytte tillbaka till det språket jag vill ha.

Värt att prova.....
Tack det ska jag prova! Värt ett försök, har aldrig ändrat från engelska.
Model 3 Performance.
Användarvisningsbild
kenny
Teslaägare
Inlägg: 276
Blev medlem: 01 apr 2019 14:16

Re: Problem med Spotify

Inlägg av kenny »

Ja min har varit riktigt kass sen v10, på v9 hände det någon enstaka gång, men på v10 är det i princip varje gång jag sätter mig i bilen. jag brukar dock få igång den genom att byta till tex radio och tillbaka igen, men den är definitivt avsevärt mycket mer instabil med v10. det är rätt kasst faktiskt, en så instabil mjukvara på en telefon tex hade fått folk att gå bärsärk.
Användarvisningsbild
Snubblaren
Teslaägare
Inlägg: 129
Blev medlem: 11 aug 2019 09:36

Re: Problem med Spotify

Inlägg av Snubblaren »

Samma här dock har jag sr+ undrar hur länge vi får ha spotify kvar.
Användarvisningsbild
Xeik
Teslaägare
Inlägg: 506
Blev medlem: 22 feb 2019 19:19

Re: Problem med Spotify

Inlägg av Xeik »

PontusT skrev:
Peter Holm skrev:
Hade liknande fel tidigare i år. Fick rådet att byta språk i syfte att göra en "djupare omstart". Efter det fungerade det bra och jag bytte tillbaka till det språket jag vill ha.

Värt att prova.....
Tack det ska jag prova! Värt ett försök, har aldrig ändrat från engelska.
En sak som jag börjat göra när spotify krånglar (spelar utan ljud eller bara står och snurrar trots LTE) är att byta till caraoke, och bara sätta igång en låt där.
Sedan direkt byta tillbaka till spotify. Har fungerat alla ggr jag provat. Att bara byta till radio fungerar sällan för mig.
Användarvisningsbild
jesper998
Teslaägare
Inlägg: 30
Blev medlem: 26 aug 2019 13:45
Ort: Uppsala

Re: Problem med Spotify

Inlägg av jesper998 »

Tricket att byta till tunein en sekund eller två funkar för oss när spötify krånglar.
Senast redigerad av jesper998, redigerad totalt 1 gånger.
Användarvisningsbild
Nico
Teslaägare
Inlägg: 244
Blev medlem: 13 jun 2019 12:11

Re: Problem med Spotify

Inlägg av Nico »

Samma problem för mig och har pratat med supporten, dom hävdar att det är ett firmware problem.
Model 3 Long Range AWD
Användarvisningsbild
jesper998
Teslaägare
Inlägg: 30
Blev medlem: 26 aug 2019 13:45
Ort: Uppsala

Re: Problem med Spotify

Inlägg av jesper998 »

Nico skrev:
Samma problem för mig och har pratat med supporten, dom hävdar att det är ett firmware problem.
Vad betyder det? Att det kan fixas med en framtida uppdatering eller att det är kört?
Användarvisningsbild
strejf
Teslaägare
Inlägg: 252
Blev medlem: 03 sep 2016 22:56
Ort: Örnsköldsvik

Re: Problem med Spotify

Inlägg av strejf »

Om ljudet försvinner, testa att öppna TuneIn, starta en radiokanal exempelvis RixFM och växla sedan tillbaka till Spotify. Då fungerar det.
Tesla Investerare
Tesla Model 3 2019
Användarvisningsbild
Nico
Teslaägare
Inlägg: 244
Blev medlem: 13 jun 2019 12:11

Re: Problem med Spotify

Inlägg av Nico »

jesper998 skrev:
Nico skrev:
Samma problem för mig och har pratat med supporten, dom hävdar att det är ett firmware problem.
Vad betyder det? Att det kan fixas med en framtida uppdatering eller att det är kört?
Glömde tillägga att det jobbas på en uppdatering. :)
Model 3 Long Range AWD
Användarvisningsbild
bonath
Teslaägare
Inlägg: 1973
Blev medlem: 26 jan 2015 07:37
Ort: Halmstad

Re: Problem med Spotify

Inlägg av bonath »

Nico skrev:
jesper998 skrev:
Nico skrev:
Samma problem för mig och har pratat med supporten, dom hävdar att det är ett firmware problem.
Vad betyder det? Att det kan fixas med en framtida uppdatering eller att det är kört?
Glömde tillägga att det jobbas på en uppdatering. :)

Nämeeen... :D
Model 3, röd/vit SR+ med drag och aerofälgar, beställde 12/4, leverans 20/9 2019. Körde i två år Nissan Leaf Tekna 30 kWh 2017.
Användarvisningsbild
Nico
Teslaägare
Inlägg: 244
Blev medlem: 13 jun 2019 12:11

Re: Problem med Spotify

Inlägg av Nico »

Testade tricket med att spela upp något från karaoke och då fungerade det igen.
Model 3 Long Range AWD
Skriv svar