Senaste version 2025.20
Moderator: Redaktion
Re: Senaste version 2019.36
Jag har troligen HW 2.5.
Hoppas dom börjar byta snart.
Jag ska kräva det nästa gång jag är på SC
Hoppas dom börjar byta snart.
Jag ska kräva det nästa gång jag är på SC
MYP -22 | MIB | svart/svart
- loftux
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/peter18116
- Kontakt:
Idag lade SOS knappen av enligt ett meddelande. Backkamera likaså (helt död, alltså inte bara att det tog lång tid). Gick ut till bilen en timme senare för att starta om allt, men då hade redan felmeddelandet försvunnit och back kameran hoppat igång. Men upptäckte att GPSen låst sig på positionen för mitt kontor. Inga omstarter hjälper, även prövat "stäng av" och vänta. Får se om det hoppar igång till imorgon.
Kanske inte är relaterat till 2019.36.1, men verkar inte rulla ut så fort enligt Teslafi...
Gillar enpedalskörning skarpt. Det känns också som den extra kraften ger lite extra kick men kan vara placebo. Schemalagd laddning med sluttid är perfekt, gissar dock att för mig hinner batteriet kylas av en del då jag oftast åker ca 2h efter kl 6 som är tiden som det laddat klart.
Kanske inte är relaterat till 2019.36.1, men verkar inte rulla ut så fort enligt Teslafi...
Gillar enpedalskörning skarpt. Det känns också som den extra kraften ger lite extra kick men kan vara placebo. Schemalagd laddning med sluttid är perfekt, gissar dock att för mig hinner batteriet kylas av en del då jag oftast åker ca 2h efter kl 6 som är tiden som det laddat klart.
Model Y Performance, Midnattsskörsbärsröd, Vit interiör
Model 3 LR AWD 2019, Pearl White, Vit interiör, 18" Aero, FSD
Nissan Leaf Tekna 2013
Om GPS-en låser sig brukar det avhjälpas så fort bilen börjar rulla.loftux skrev:Idag lade SOS knappen av enligt ett meddelande. Backkamera likaså (helt död, alltså inte bara att det tog lång tid). Gick ut till bilen en timme senare för att starta om allt, men då hade redan felmeddelandet försvunnit och back kameran hoppat igång. Men upptäckte att GPSen låst sig på positionen för mitt kontor. Inga omstarter hjälper, även prövat "stäng av" och vänta. Får se om det hoppar igång till imorgon.
Model Y LR
Model S 100D -18
- loftux
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/peter18116
- Kontakt:
Så var det, behövde bara rulla någon meter!termosen skrev:Om GPS-en låser sig brukar det avhjälpas så fort bilen börjar rulla.
Men tog en liten extrasväng förståss

Model Y Performance, Midnattsskörsbärsröd, Vit interiör
Model 3 LR AWD 2019, Pearl White, Vit interiör, 18" Aero, FSD
Nissan Leaf Tekna 2013
Är det någon som vet var knappen för att nollställa/kalibrera däcktrycksensorerna sitter i senaste uppdateringen?
Tror de gör det automatiskt nuförtiden. Mina ställde in sig själva efter ett par hundra meter.Simon skrev:Är det någon som vet var knappen för att nollställa/kalibrera däcktrycksensorerna sitter i senaste uppdateringen?
- NEO
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/alfredo77771
Såg konerna igår för första gången.helix skrev:Läste i någon tråd på TMC att det bara var HW3 som får den där funktionen att identifiera koner vid vägarbeten. Isåfall den första funktionen som bara går ut till HW3. Är väl ett tecken på att NVidia-datorn i HW2.0/2.5 inte orkar köra mer avancerade NN och börjar slå i taket för vad den kan processa.
Hej.
Det här med Schemalagd Avresa, fungerar det endast om man har laddkabeln inkopplad? Kom ut till bilen som var som en igloo i morse trots angiven tid för avfärd, dock ingen kabel inkopplad .... Är det vidare så att det bara går att ställa in en tid per dygn?
Om ovanstående gäller kommer jag nog fortsätta använda TeslaFi. Kanske inte världens bästa gränssnitt, men den tillåter ju i alla fall flera olika tider samma dygn och behöver inte ha laddkabel i för att funka.
//T
Det här med Schemalagd Avresa, fungerar det endast om man har laddkabeln inkopplad? Kom ut till bilen som var som en igloo i morse trots angiven tid för avfärd, dock ingen kabel inkopplad .... Är det vidare så att det bara går att ställa in en tid per dygn?
Om ovanstående gäller kommer jag nog fortsätta använda TeslaFi. Kanske inte världens bästa gränssnitt, men den tillåter ju i alla fall flera olika tider samma dygn och behöver inte ha laddkabel i för att funka.
//T
Hur gammal är din bil ?NEO skrev:Såg konerna igår för första gången.helix skrev:Läste i någon tråd på TMC att det bara var HW3 som får den där funktionen att identifiera koner vid vägarbeten. Isåfall den första funktionen som bara går ut till HW3. Är väl ett tecken på att NVidia-datorn i HW2.0/2.5 inte orkar köra mer avancerade NN och börjar slå i taket för vad den kan processa.
Har du HW3 ?
MYP -22 | MIB | svart/svart
Var och laddade på SC i Upplands Väsby idag. Jag gick in och bad dem att skjuta ut den senaste uppdateringen. Men jag fick samma som jag redan har så jag frågade om den senaste, men de kunde inte se och skjuta ut nån senare än 2019.32.12. 

Skjuta ut. låter som någon Drive Through grejJerker skrev:Var och laddade på SC i Upplands Väsby idag. Jag gick in och bad dem att skjuta ut den senaste uppdateringen. Men jag fick samma som jag redan har så jag frågade om den senaste, men de kunde inte se och skjuta ut nån senare än 2019.32.12.

Model S Plaid
Model 3 LR AWD Vit
Model 3 LR RWD Svart. SÅLD
Första Svenskägda Model 3 Blå med svart inredning och de fula hjulen och AP. SÅLD
Model S 85D Matt blå SÅLD
För rabatt på model S o X kan ni prova att twittra Elon, tala om hur det gick.
Model 3 LR AWD Vit
Model 3 LR RWD Svart. SÅLD
Första Svenskägda Model 3 Blå med svart inredning och de fula hjulen och AP. SÅLD
Model S 85D Matt blå SÅLD
För rabatt på model S o X kan ni prova att twittra Elon, tala om hur det gick.
Utrullningen har varit stoppad de senaste dagarna. Kommer säkert igång igen vilken dag som helst.Jerker skrev:Var och laddade på SC i Upplands Väsby idag. Jag gick in och bad dem att skjuta ut den senaste uppdateringen. Men jag fick samma som jag redan har så jag frågade om den senaste, men de kunde inte se och skjuta ut nån senare än 2019.32.12.
Jaha...kikat skrev:Utrullningen har varit stoppad de senaste dagarna. Kommer säkert igång igen vilken dag som helst.Jerker skrev:Var och laddade på SC i Upplands Väsby idag. Jag gick in och bad dem att skjuta ut den senaste uppdateringen. Men jag fick samma som jag redan har så jag frågade om den senaste, men de kunde inte se och skjuta ut nån senare än 2019.32.12.
Tesla Power Software Update 2019.36.1 *More Power.
Titanium S75D, svarta NG, svart alcantara, autopilot 2.0, air suspension
- NEO
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/alfredo77771
Xen, Tillverkad 04.2019, icke raven. Borde väl vara HW3.Toja skrev:Hur gammal är din bil ?NEO skrev:Såg konerna igår för första gången.helix skrev:Läste i någon tråd på TMC att det bara var HW3 som får den där funktionen att identifiera koner vid vägarbeten. Isåfall den första funktionen som bara går ut till HW3. Är väl ett tecken på att NVidia-datorn i HW2.0/2.5 inte orkar köra mer avancerade NN och börjar slå i taket för vad den kan processa.
Har du HW3 ?
På torsdag...Jerker skrev:Jaha...kikat skrev:Utrullningen har varit stoppad de senaste dagarna. Kommer säkert igång igen vilken dag som helst.Jerker skrev:Var och laddade på SC i Upplands Väsby idag. Jag gick in och bad dem att skjuta ut den senaste uppdateringen. Men jag fick samma som jag redan har så jag frågade om den senaste, men de kunde inte se och skjuta ut nån senare än 2019.32.12.

Model 3, röd/vit SR+ med drag och aerofälgar, beställde 12/4, leverans 20/9 2019. Körde i två år Nissan Leaf Tekna 30 kWh 2017.
Aha, vad smidigt!evilirish skrev:Tror de gör det automatiskt nuförtiden. Mina ställde in sig själva efter ett par hundra meter.Simon skrev:Är det någon som vet var knappen för att nollställa/kalibrera däcktrycksensorerna sitter i senaste uppdateringen?
Förutom att mina inte gjort det efter ca 20 mil...
Bytte precis mina däck och hade samma sak. När du är i P, så in under Service tror jag det var, så fanns det en knapp där för att ställa om TPMS, klickade på den sen tog de ca 5 minuter innan de va kalibrerade. Har en 3a, så vet inte om det är samma om du har S eller X.Simon skrev:Aha, vad smidigt!evilirish skrev:Tror de gör det automatiskt nuförtiden. Mina ställde in sig själva efter ett par hundra meter.Simon skrev:Är det någon som vet var knappen för att nollställa/kalibrera däcktrycksensorerna sitter i senaste uppdateringen?

Till mig sa de att man inte ska göra nåt alls. Bilen klarar det själv. Den där TPMS-knappen är väl bara för att tala om för bilen att man har ändrat lufttryck och att det är rätt.-JoS skrev:Bytte precis mina däck och hade samma sak. När du är i P, så in under Service tror jag det var, så fanns det en knapp där för att ställa om TPMS, klickade på den sen tog de ca 5 minuter innan de va kalibrerade. Har en 3a, så vet inte om det är samma om du har S eller X.Simon skrev:Aha, vad smidigt!evilirish skrev:Tror de gör det automatiskt nuförtiden. Mina ställde in sig själva efter ett par hundra meter.Simon skrev:Är det någon som vet var knappen för att nollställa/kalibrera däcktrycksensorerna sitter i senaste uppdateringen?
Min X varnade (något i stil med att kommunikation med sensorer inte fungerade) och justerade inget själv trots flera starter och några mil på mätaren. Dock löste det sig efter att jag bytt hjulstorlek i menyn.
Glad för att jag sålt min Tesla
Samma här =)evilirish skrev:2019.32.12.7 installeras just nu.
Model S 75 2017 (corked) AP3 FSD
Vad konstigt. De har alltså stoppat 2019.36 och släpper istället en uppdatering av 2019.32
2019.32.12.7 är bara till S&X
Model 3 - LR - AWD - FSD - Midnight Silver