Testade nya läget för "regen" idag med one pedal driving. Trodde att jag skulle gilla det, men blev faktiskt tvärtom. Vet inte om det handlar om ovana, men jag upplevde att körningen blev mer ryckig. Jag gillar att ha läget "creep" och att bilen rullar lätt framåt av sig själv när man släpper bromsen. Exempelvis vid parkering känns detta ganska naturligt då man kan växla mellan back/framåt och bilen rullar i respektive riktning av sig själv. I det nya läget "hold" så rullar inte bilen. Upplever också att regen i lägre hastigheter är så kraftig att det är svårt att balansera så körningen blir behgaglig. Men som sagt, kanske mest en vanesak, men jag har bytt tillbaka till "creep" och tycker det funkar optimalt.
5% prestanda som det också var i uppdateringen är inget jag direkt märkte, men möjligt det är skillnad om man har mätinstrument. Att jag nyligen bytt till sliriga vinterdäck på bilen som lätt tappar fäste i rådande temperaturer spelar nog också in (Hakka R3)
Övriga uppdateringar i 36.1 var inget som känns så användbart, men kul att det kommer mer funktioner! Automatiskt navigera enligt kalendern är väl mest en gimmick och att tidsstyra förvärmning får begränsad användning när det bara finns möjlighet att konfigurera detta i bilen. Kommer säkert stöd för detta i appen framöver och då blir det mer användbart. Speciellt för sådana som jag själv som inte alltid åker iväg vid samma tidpunkt varje morgon
Såg för övrigt att man nu under Hjulinställning kan välja de grå 20" Performance fälgarna. Synd bara att färgen på fälgarna inte byts ut i verkligheten också