Jag tänkte faktiskt på din kommentar om att jag packat för lätt och övervägde en stund om jag verkligen skulle erkänna att tandborstarna inte kommit med
Men nu när det är gjort kan jag lika gärna erkänna att jag glömt rakapparaten också.
Jag tänkte faktiskt på din kommentar om att jag packat för lätt och övervägde en stund om jag verkligen skulle erkänna att tandborstarna inte kommit med
Men nu när det är gjort kan jag lika gärna erkänna att jag glömt rakapparaten också.
Haha
Chefsarkitekt på Hälsa Hemma
Model S 75D -17 Renault Zoe 22kWh -16 Model S LR -19
Renault Zoe 41kWh -19
Model 3 LR -22
Framme i Laholm! Första gången i den här staden för mig. Väldigt vackert! Små kullerstensgator och låg gammal bebyggelse.
Bilen kopplades in enligt plan. ChaDeMo-adaptern är ordentligt otymplig.
Nu nästa problem: Teslas usla navigator.
Nu står vi ju och laddar på den här ChaDeMo-laddaren och står så länge vi behöver för att ta oss till Karlskrona.
När jag matar in Karlskrona i navigatorn så vill den köra upp till Supercharger Lagan:
Nu accepterar den rutten direkt.. antar att det är för att bilen nu är tillräckligt laddad..
Vi laddar en stund till och sen ska vi korsa landet.. Från västkusten till ost.
Då packar vi ihop och sticker till Karlskrona!
Enligt den eminenta räckviddsmätaren ska vi ha 13 % laddning kvar när vi kommer fram - detta är en jättebra funktion:
Men efter lite meck klarade jag att få igång den!
Pluggade in och ur ett par gånger. Det kanske ska vara så här med ChaDeMo...?
Det har jag också råkat ut för med ChaDeMo. Man börjar fundera på att rota fram typ-2 kabeln istället och snabb få ett överslag på hur det påverkar tidsmässigt. Men såååå skönt när det klickar igång.
Behövdes det något kort för att ladda i Laholm?
FastChargern i Karlskrona är en trevlig upplevelse. Var där några gånger i sommar.
Kan ju vara bra att se lite skäggig och grov när alla fälgtjuvar i Polen ska skrämmas bort
Vissa saker skojar man inte om...
Sist jag körde i Polen var med en hyrbil från Tyskland. När Sixt fick veta att vi skulle in i Polen, bytte dom bilen (Audi A4) till en Fiat!!! Fick inte ta in några tyska märken i Polen. Dessutom gällde inte stöldförsäkringen om vi inte parkerade på inhägnat och bevakat område! Kan ju vara nåt att tänka på när du rullar med Teslan i biltjuvarnas hemland.
Model 3-24/Polestar 3-24
Tidigare elbilar: Porsche Taycan CT-22/BMW i4 M50-22/Fisker Ocean-23/Model 3-22/Polestar 2 BST-23/Model YP-22/Ioniq 5-22/Polestar 2-21/Jaguar i-Pace-19/Hyundai Kona electric-19/VW eGolf-18/Model S 75D-17/Model S 85-14/VW eGolf-14