Hoppas på att det är en tillräckligt vanligt kombo så att man kan få en bil matchad på de kommande båtarna Q4.

Moderator: Redaktion
Ja, det gör det. Mycket beställningar verkar som. De få skynda på byggnationen av Gigafactory i Europa...Lindansaren skrev:Lägger man en beställning i detta nu på en SR+ står det februari som leverans på tesla.com.
Detta suger, pratar med Tesla just nu om att beställa en bil men får provköra först på tisdag och nu är det februari kontra november som stod för 2 veckor sedan när jag kolla på SR+.Lindansaren skrev:Lägger man en beställning i detta nu på en SR+ står det februari som leverans på tesla.com.
Inte så bra för Teslas Q4 resultat men FCA blir väl glada för varje leverans som fördröjs tills efter årsskiftet.Lindansaren skrev:Lägger man en beställning i detta nu på en SR+ står det februari som leverans på tesla.com.
Rolig statistik! Nyfiken på om det blev 20 k i september och om det blir runt det eller ännu högre i december? Har ingen koll så kan vara långt ifrån..erikande02 skrev:Flest bilar verkar levereras till EU i slutet av året, nu håller jag tummarna att min är med på "Grand Pioneer"!
Nära, 19564 registreringar i EU, september -19.Ekke83 skrev:Rolig statistik! Nyfiken på om det blev 20 k i september och om det blir runt det eller ännu högre i december? Har ingen koll så kan vara långt ifrån..erikande02 skrev:Flest bilar verkar levereras till EU i slutet av året, nu håller jag tummarna att min är med på "Grand Pioneer"!
Snacka om ”hockey stick”, med genomgående kraftigt ökad försäljning i slutet av respektive kvartal.erikande02 skrev:Nära, 19564 registreringar i EU, september -19.Ekke83 skrev:Rolig statistik! Nyfiken på om det blev 20 k i september och om det blir runt det eller ännu högre i december? Har ingen koll så kan vara långt ifrån..erikande02 skrev:Flest bilar verkar levereras till EU i slutet av året, nu håller jag tummarna att min är med på "Grand Pioneer"!
Vad är MSM?RickS skrev:Beställde en MSM Long range, 4wd, total självkörning, helsvart interiör, 18' Aerofälgar, Nokian odubbat och dragkrok 27/10. Leverans "i December".......
/RS
Jag har väntat i 2 dagar, redan trött på att väntaLasseKongo skrev:Känns som jag har väntat i ett år men det är tydligen bara 3 veckor![]()
Man får roa sig med att köpa mattor och andra tillbehör så länge... Är det någon som kollat upp solfilm på trean, gärna södra Stockholm?
En kompis i Norge hade fått VIN ett par veckor sedan och idag fick han ett SMS med bokning för leveransen den 13/11. Gissar att har får en av bilar på Grand Dahlia som nyligen ankom till Belgien. Så många av dem som har VIN ska nu bli kontaktade av Tesla om leverans.Makinho skrev:Vi borde ju se lite tilldelningar av VIN och leveransbesked i dagarna då nästa båt är på gång in till ZB. Tystnaden och väntan är dock oliiiiidlig=)
Exakt!peken skrev:Jag har väntat i 2 dagar, redan trött på att väntaLasseKongo skrev:Känns som jag har väntat i ett år men det är tydligen bara 3 veckor![]()
Man får roa sig med att köpa mattor och andra tillbehör så länge... Är det någon som kollat upp solfilm på trean, gärna södra Stockholm?Mattor är inköpta och har legat i garaget i ett par månader redan
Men det är fler saker som sak inhandlas. Man får ta en sak i taget och sprida ut det, så man döljer lite hur mycket man lägger ut på tillbehör samt att man förhoppningsvis klarar väntan lättare.
azimuth skrev:En kompis i Norge hade fått VIN ett par veckor sedan och idag fick han ett SMS med bokning för leveransen den 13/11. Gissar att har får en av bilar på Grand Dahlia som nyligen ankom till Belgien. Så många av dem som har VIN ska nu bli kontaktade av Tesla om leverans.Makinho skrev:Vi borde ju se lite tilldelningar av VIN och leveransbesked i dagarna då nästa båt är på gång in till ZB. Tystnaden och väntan är dock oliiiiidlig=)
61 dagarLasseKongo skrev:azimuth skrev:En kompis i Norge hade fått VIN ett par veckor sedan och idag fick han ett SMS med bokning för leveransen den 13/11. Gissar att har får en av bilar på Grand Dahlia som nyligen ankom till Belgien. Så många av dem som har VIN ska nu bli kontaktade av Tesla om leverans.Makinho skrev:Vi borde ju se lite tilldelningar av VIN och leveransbesked i dagarna då nästa båt är på gång in till ZB. Tystnaden och väntan är dock oliiiiidlig=)
Av de som beställt en Long Range AWD, hur långt bak i tiden är det sedan ni beställt och inte fått VIN än ?
Shit, man undrar ju hur många som står i kö bara i SverigeTobberoth skrev:61 dagarLasseKongo skrev:azimuth skrev:En kompis i Norge hade fått VIN ett par veckor sedan och idag fick han ett SMS med bokning för leveransen den 13/11. Gissar att har får en av bilar på Grand Dahlia som nyligen ankom till Belgien. Så många av dem som har VIN ska nu bli kontaktade av Tesla om leverans.Makinho skrev:Vi borde ju se lite tilldelningar av VIN och leveransbesked i dagarna då nästa båt är på gång in till ZB. Tystnaden och väntan är dock oliiiiidlig=)
Av de som beställt en Long Range AWD, hur långt bak i tiden är det sedan ni beställt och inte fått VIN än ?
https://en.wikipedia.org/wiki/Roll-on/roll-offazimuth skrev:Någon som vet hur många bilar kommer med i en båt?
Och?erikande02 skrev:https://en.wikipedia.org/wiki/Roll-on/roll-offazimuth skrev:Någon som vet hur många bilar kommer med i en båt?
Båtarna tar ungefär 9600 personbilar per båt, nu vet jag inte vilken båt det var jag googlade men det var någon av de två båtar som är på väg till Zebrugge.azimuth skrev:Någon som vet hur många bilar kommer med i en båt?