Sitter och väntar på min MS... har en 3-åring och funderar på om tygmattorna funkar. Barn är ju oftast smutsiga, även barnvagnen. Hur har ni andra gjort?
Vill inte behöva göra som morfar när jag var liten. Vi fick alltid ta av oss skorna och smutsiga kläder och lägga i en plastback i bagaget. Vagn eller andra tillbehör tilläts inte följa med. Sen var hans bil i nyskick från dag ett till den skrotades. Förr visste man hur man skulle ta hand om saker... jag vill dock att man skall kunna åka i bilen och även ta med barnens saker utan och hellre skydda inredningen
Det är som en vanlig bil därvidlag och den går att städa. Finns även gummimattor att köpa.
Jag kör med tygmattorna på sommaren och gummimattorna på vintern. Ofta är ungarna inte så skitiga på sommaren. Jag har även skydd för sätet men det är klart att det komma slask och skitig snö på det ultravita materialet under. Det är inga som helst problem. Bara att torka av. Det drar inte åt sig något alls.
Det är som en vanlig bil därvidlag och den går att städa. Finns även gummimattor att köpa.
Jag kör med tygmattorna på sommaren och gummimattorna på vintern. Ofta är ungarna inte så skitiga på sommaren. Jag har även skydd för sätet men det är klart att det komma slask och skitig snö på det ultravita materialet under. Det är inga som helst problem. Bara att torka av. Det drar inte åt sig något alls.
Ok, jag har aldrig haft något annat än gummimattor i tidigare bilar, därav frågan. Men då är rekommendationen att slå till på en uppsättning gummi?
Ok, jag har aldrig haft något annat än gummimattor i tidigare bilar, därav frågan. Men då är rekommendationen att slå till på en uppsättning gummi?
Du kan ju ha tygmattor på vintern också men de blir ju blöta och torkar dåligt när det är kallt. Mycket fukt i mattorna antar jag ger större problem med imma på rutorna osv. Däremot blir det inte våta igenom i första taget. Jag spolade av mina med högtryck för några veckor sen och de blev inte blöta på baksidan.
Vatten på gummimattorna torkar bort mycket enklare. För min del är det största anledningen att byta.
Du har inte de bakåtvända sätena i bagageutrymmet?
De är det ABSOLUT bästa sedan skivat bröd! Skitiga tvillingar på 3,5 år, rätt ner i bagaget!
//T
Nej det har jag inte, är det ett tillbehör eller hur får man de sätena? Sen så längtar jag efter att ha vår 3,5åring framåtvänd hon kräks förjämnan när vi kör, så känns kanske inte optimalt att ha henne sittandes i bagaget
Du har inte de bakåtvända sätena i bagageutrymmet?
De är det ABSOLUT bästa sedan skivat bröd! Skitiga tvillingar på 3,5 år, rätt ner i bagaget!
//T
Nej det har jag inte, är det ett tillbehör eller hur får man de sätena? Sen så längtar jag efter att ha vår 3,5åring framåtvänd hon kräks förjämnan när vi kör, så känns kanske inte optimalt att ha henne sittandes i bagaget
Ska du köpa S och har små barn är barnsätena guldvärda. Hör med Tars på forumet han har ett extra kit på lager.
Har också bara haft plastmattor i tidigare bilar och att det skulle vara sån skillnad förvånade mig, skulle aldrig gå tillbaka till plastmattor nån årstid, dom som städar min bil gnäller men jag bara betalar och njuter
Jag valde det som ett tillval i beställningen. Har ingen aning, tyvärr, om hur det funkar att eftermontera .....
//T
Jag och Tars gör det på 2h. Behöver sätet, två sidofästen (hip strikers), en krockbalk som monteras bakom kofångaren, två plastlock till baksätet där barnsätet fäster, samt en knapp för dörröppning inifrån, voilá.
Verkar ju onekligen inte som det är några konstigheter att eftermontera!
Jag rekommenderar det alla dagar i veckan till någon som har mindre barn - <37kg eller <140cm tror jag det är.
Bara gör det, du kommer inte ångra det!
//T
Har gjort det på tre bilar, kan bekräfta att det är någorlunda enkel installation. Tålamod för att få detaljerna att se bra ut (behövs en hel del skärande i mattor och sätesrygg.
Stämmer sätena är rekommenderade för passagerare mellan 16-35kg och minsta längd 94cm.