WIFI och Radio problem

Här diskuterar vi om Tesla Model S

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
andwin
Teslaägare

WIFI och Radio problem

Inlägg av andwin »

Hej

Efter att jag uppdaterat till v10 så verkar jag ha fått 2 problem..
Den vill inte koppla upp sig till WIFI direkt när jag kommer hem utan jag måste själv starta om skärmen och sedan Söka upp mitt nätverk och ansluta..
den loggar alltså inte på automatiskt som den gjort tidigare...

Radion.. När jag parkerar hemma är det bra mottagning.. när jag sedan ska backa ut så sprakar det och dålig mottagning.. räcker jag backar 3 m för att sedan lägga i D.. Då funkar den klockrent igen.. detta är inte bara hemma utan är så på dom flesta platserna.. dvs när jag kommer tillbaka och ska backa ut e det skrap i högtalaren för att sedan blir bra igen när jag lägger i D.....

Mysko fel... Har startat om bilen helt.. men problemen finns kvar...
Model X P100D 2019 FSD
Model S 90D 2017 AP2
Användarvisningsbild
chevnanne
Teslaägare

Re: WIFI och Radio problem

Inlägg av chevnanne »

Jag hämtade min nya MS i fredags. Jag har märkt att ibland skrapar det som tusan i högtalarna
för att sen försvinna helt och ljudet är jättebra. Bilen har även svårt att hitta radiokanaler när jag ska
åka iväg och nyss startat bilen. Ibland kan det ta ca 30 sek eller mer innan det kommer något ljud.
Ganska irriterande.
Användarvisningsbild
Svenssons
Teslaägare

Inlägg av Svenssons »

chevnanne skrev:
Jag hämtade min nya MS i fredags. Jag har märkt att ibland skrapar det som tusan i högtalarna
för att sen försvinna helt och ljudet är jättebra. Bilen har även svårt att hitta radiokanaler när jag ska
åka iväg och nyss startat bilen. Ibland kan det ta ca 30 sek eller mer innan det kommer något ljud.
Ganska irriterande.
Jag har liknande problem och mitt problem beror på att bilen är kopplad till WiFi där den står parkerad vilket den tappar när jag kör bort och det tar ett tag för bilen att fatta att TuneIn-kanalen som jag lyssnade på tappade strömmen via WiFi. Efter ett tag kommer den tillbaka alternativt trycker jag på kanalen igen så kommer den plocka upp strömmen via LTE snabbare.
They who can give up essential liberty to obtain a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety.
Användarvisningsbild
chevnanne
Teslaägare

Inlägg av chevnanne »

Svenssons skrev:
chevnanne skrev:
Ganska irriterande.
Jag har liknande problem och mitt problem beror på att bilen är kopplad till WiFi där den står parkerad vilket den tappar när jag kör bort och det tar ett tag för bilen att fatta att TuneIn-kanalen som jag lyssnade på tappade strömmen via WiFi. Efter ett tag kommer den tillbaka alternativt trycker jag på kanalen igen så kommer den plocka upp strömmen via LTE snabbare.
Min är inte uppkopplad mot wifi utan det kommer bara lite då och då.
Jag har märkt av det ca 3-4 gånger. Igår hade jag inget ljud från radion alls så jag fick boota om skärmen innan ljudet kom tillbaka.
Annars är bilen kanonbra.
Skriv svar