Jo sätter man faserna fel går bilen baklänges . Nä så är det inte! Det gäller endast trefasmotorer att rotationen vänder vid fasvändning.
Vid tre-fas laddning spelar inte fasordningen roll, nollan har alltid ett specifikt stift. Vid enfas spelar det roll eftersom i det fallet kan det variera vilken av polerna som är fas eller nolla. Laddadaptern jämför spänning mellan nolla och jord i sverige, tydligen inte i norge.
Så är det.
Och man behöver inte ut i Europa för att hitta faser som sitter huller om buller. Det är precis likadant här hemma i Sverige också.
Där ser man. Jag trodde att den var lika grinig med 3fas som vid vanlig 230v.
Bilen har redan den laddningen den ska ha för att min plan ska stämma... Men barnen är långt ifrån färdiga med att äta upp
Dessa laddarna laddar alldeles för fort..
Ska vara vara borta en vecka och bor på hotell - på lite längre turer är det mer fullt
Har tre barn. En dotter på 6 år som har en ryggsäck med kläder, en son på 3 år som har en ryggsäck och en nyfödd son som är 6 veckor. Han har packat ihop med sin mamma i en stor väska.
Omg citatstöld
Inte mitt fel, X har ändrat på källorna
Model 3-24/Polestar 3-24
Tidigare elbilar: Porsche Taycan CT-22/BMW i4 M50-22/Fisker Ocean-23/Model 3-22/Polestar 2 BST-23/Model YP-22/Ioniq 5-22/Polestar 2-21/Jaguar i-Pace-19/Hyundai Kona electric-19/VW eGolf-18/Model S 75D-17/Model S 85-14/VW eGolf-14
Kanske lite moralkaka nu.... men men...
Du verkar inte vara så rädd om vare sig körkort eller familj.. (Folk på motorväg i Sverige väntar sig inte att bli ikappkörd i 150... så även om du inte gör misstag kan du ju råka ut för nån felberäknande filbytare..)
Annars tycker jag det är väldigt trevligt att få "följa med" på din tripp!
Driving - Polestar 2, Dual motor LR
Kanske lite moralkaka nu.... men men...
Du verkar inte vara så rädd om vare sig körkort eller familj..
Buhu.. det var inte en bil på motorvägen, nedförsbacke och medvind på en plats där de tillfälligt höjt hastigheten till 140. I vanliga fall kör jag prick i 110km/h.
Då är vi framme i Kungsbacka, 4 timmar efter att vi gav oss av. Med ChaDeMo-adapter i bilen som jag strax ska packa upp och titta på... Det kliar i fingrarna!
216km laddning kvar - bilen kommer vara fulladdad i morgon kl 14 när vi ska köra..
Hittade en svart Tesla som såg ut att vara dannis. Det var dessvärre en lång repa på sidan av bilen, men de hade tejpat över den snyggt med svart eltejp så man såg det knappt. Tror inte att danni kommer bli så missnöjd...