Däckverkstad i STHLM med förvaring som lyfter på rätt sätt?
Moderator: Redaktion
- Stolpskott
- Teslaägare
Däckverkstad i STHLM med förvaring som lyfter på rätt sätt?
Hej!
Någon som har tips på däckverkstad runt Täby/Danderyd/Sollentuna-området som erbjuder däckbyte/förvaring samt hjulinställning till rimligt pris där man kan lita på att de lyfter TM3'an på rätt sätt? Kollade med Euromaster i Kista (eftersom jag ska hämta däcken där) men de ville ha 2500:- för däckbyte, förvaring och hjulinställning.
Någon som har tips på däckverkstad runt Täby/Danderyd/Sollentuna-området som erbjuder däckbyte/förvaring samt hjulinställning till rimligt pris där man kan lita på att de lyfter TM3'an på rätt sätt? Kollade med Euromaster i Kista (eftersom jag ska hämta däcken där) men de ville ha 2500:- för däckbyte, förvaring och hjulinställning.
Re: Däckverkstad i STHLM med förvaring som lyfter på rätt sä
Ska byta på Vanadis gummi i helgen. Tror dock inte att det är billigare där än på euromaster. 2500 låter som ett normalt pris.Stolpskott skrev:Hej!
Model 3 performance, #teamwhite
- fth
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/fredrik8071
Jag byter och förvarar mina däck hos http://www.biltvatten.com/ under Åhléns City sedan många år, dom tar 980:-/säsong för byte och förvaring och kan Tesla.
Rekommenderas.
/fth
Rekommenderas.
/fth
X90D, 7-sits monopost, Titanium Metallic, AP1, alla options
Jag bytte precis till vinterdäcken hos Däckgruppen på Enhagsvägen i Täby. Har använt dem till min model S ett par år. Det tar ca 1100 för skifte, tvätt och säsongsförvaring (=halvår). Om man är förvaringskund så får man blanseringen till halva priset (180kr för 4 hjul).
De är vana vid Tesla. Kanske går att hitta någon hundralapp billigare, men jag är nöjd.
Obs, jag tror det kan bli lite billigare för en modell 3, om den har mindre hjul än S (tror att S går in i deras prisklass för SUVar).
De är vana vid Tesla. Kanske går att hitta någon hundralapp billigare, men jag är nöjd.
Obs, jag tror det kan bli lite billigare för en modell 3, om den har mindre hjul än S (tror att S går in i deras prisklass för SUVar).
Model 3 LR AWD 2019 Blå, FSD, krok
Bytte själv igår. Var enkelt. Är lätt att hitta lyftpunkterna. Står väl i instruktionsboken på skärmen också?
MangeT
2022 Model 3 LR
2016 Model S60D - Såld!
2022 Model 3 LR
2016 Model S60D - Såld!
Jag byter och förvarar mina däck på servicepunkten, höglidsvägen 38 i täby. Fungerar perfekt!
- Tars
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/michael4548
Nordiska Motor i Märsta har flera års erfarenhet av teslor.
Är inne på Tesla nr 23 som jag brukat, orkar inte skriva ner alla så det får bli en siffra.
Model x plaid blå med vit inredning

Borde det inte stå:Tars skrev:Nordiska Motor i Märsta har flera års erfarenhet av teslor.
"Nordiska Motor i Märsta har mest erfarenhet av alla för där byter jag mina hjul"

https://evexperten.se
Ägt ca 30 elbilar genom åren varav nära 20 Teslor.
Bilar som just nu används:
Model 3 Performance - 2024
EV 9 GT-Line - 2024
RS E-Tron GT - 2022
e-Expert - 2021
EV 9 GT-Line - 2024
RS E-Tron GT - 2022
e-Expert - 2021
- Tars
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/michael4548
Byter faktiskt mina själv.Legato skrev:Borde det inte stå:Tars skrev:Nordiska Motor i Märsta har flera års erfarenhet av teslor.
"Nordiska Motor i Märsta har mest erfarenhet av alla för där byter jag mina hjul"

Men när jag beställer nya eller kör balansering så är det där. Och ett enstaka batteribyte kan även ske.

Är inne på Tesla nr 23 som jag brukat, orkar inte skriva ner alla så det får bli en siffra.

Borde jag ju fattat. Jag har ju brskådat din rutin på hjulbyte!Tars skrev:Byter faktiskt mina själv.Legato skrev:Borde det inte stå:Tars skrev:Nordiska Motor i Märsta har flera års erfarenhet av teslor.
Men när jag beställer nya eller kör balansering så är det där. Och ett enstaka batteribyte kan även ske.
https://evexperten.se
EV 9 GT-Line - 2024
RS E-Tron GT - 2022
e-Expert - 2021
EV 9 GT-Line - 2024
RS E-Tron GT - 2022
e-Expert - 2021
Vad kostar det hos dem?Kallas skrev:Jag byter och förvarar mina däck på servicepunkten, höglidsvägen 38 i täby. Fungerar perfekt!
2022 Tesla Model 3 LR
2019 Tesla Model 3 LR
2018 Kia Soul EV 30kWh
Det låter lite mycket, men det kanske är hjulinställningen som kostar? Jag väntar fortfarande på mina däck, men så här sade Euromaster i Kista när jag frågade om priset: "Priset för förvar ligger runt 920:- inkl med 30% rabatt från Tesla (644:- inkl) för 1 säsong. Tesla bjuder på skiftet!".Stolpskott skrev:Hej!
(Obs, har 18")
2022 Tesla Model 3 LR
2019 Tesla Model 3 LR
2018 Kia Soul EV 30kWh